Miksi kauneus vie uskottavuuden työelämässä?
Kommentit (9)
No ne rumat eivät edes pääse työelämään, kun nykyään hakemukseenkin pitäisi laittaa valokuva
Kyllä mä enemmänki uskoisin niin, että kaunis, tyylikäs ja huoliteltu ihminen otetaan vakavasti todennäköisemmin ku sellainen... No ei noita em. piirteitä edustava.
ensimmäien kommentti: "Kaunis nainen ei ole uskottava."
toinen sanoo: "Ja liiallinen söpöys tai kauneus vie luonnollisesti kaiken uskottavuuden alalla kuin alalla."
Mun mielestäni sellainen tyylikäs ja kaunis kyllä on edukseen työelämässä... mut ehkä sit sellainen vähän halvasti pukeutunut ja laittautunut ehkä herättää vääriä mielikuvia..
niin ja tyttömäisyys on kans ehdottamasti nou nou..
Siisti ja huomaamaton ulkonäkö on eduksi. Liiallinen "kauneus" tuskin. Eli se että on liian laitettu ulkonäkö. Eihän töissä pidä tehdä mitään "liikaa", vaan vain se mikä riittää. Sama juttu kuin urheilun kohdalla. Urheiluharrastukset ovat ok, se että tulee töihinkin juosten ja punnertaa ruokatunnit ei todellakaan...
Kauneus ei vie uskottavuutta. Se vie, jos ihminen tuntuu kiinnittävän huomiota enemmän ulkonäköön kuin asiaan. Siis pitää ulkonäköä ammattitaitoa tärkeämpänä. Myös sellainen "kauneus", ja ei vastaa alalla ja kukttuurissa vallalla olevia kauneuskäsityksiä, syö uskottavuutta. Esim Tukiainen on mielestään kaunis, mutta tuskin siitä on hänelle etua tietyntyyppisten ra intoloiden bileiltojen emännän töiden ulkopuolella.
En usko, että pitää paikkaansa. Ainakin meidän työpaikallamme (asiantuntijaorganisaatio) nimenomaan kauniit ja nuoret naiset etenevät keskiverron näköisiä nopeammin ja paremmin. Itsekin vähemmän hyvännäköisenä (olen hoikka, mutta keskiverron näköinen, tylsästi pukeutunut sekä naiseksi nörttimäinen), mutta koulutetumpana olen sen joutunut kokemaan. Omasta mielestäni se on sinänsä ihan ymmärrettävää, varsinkin jos rekrytoijana on mies. Sinänsä se toki harmittaa, sillä en haluaisi edes alkaa skarpata ulkonäköni suhteen edistääkseni uralla etenemistä. Mielestäni siistin, asiallisen, tylsähkönkin olemuksen pitäisi riittää myös naisilla - miehillähän se on ihan ok ja heidän kohdallaan useimmiten katsotaan kompetenssia. Tosin olen huomannut, että myös jotkut komeammat/tyylikkäämmät ja pidemmät miehet näyttävät etenevän paremmin kuin ne hieman vaatimattomamman näköiset ja lyhyemmät miehet. Sekin tuntuu kyllä epäreilulta tavallaan. Mutta siis olen aivan eri mieltä aloittajan kanssa. Kauneus auttaa etenemään, kunhan tyyli ei ole liian nuorekas tai tyrkky.
Häh mistä noin päättelet? Kyllä läskit on se ykkösasia joka vie uskottavuuden, ei kauneus.