Liikkuuko kirppiskamat enää juuri ollenkaan?
Tuntuu että viime aikoina, viimeisen ehkä vuoden aikana, kirppistely on laskenut kun lehmän häntä.. siis jo ennen koronaakin.. onko muilla sama fiilis? Myyjänä siis mietin, olen myynyt siis vain hyväkuntoista, nykyaikaista ja edullisesti hinnoiteltua tavaraa mutta tuntuu että tullut täysi stoppi vs. Muutaman vuoden takaiseen.
Kommentit (12)
Turhaa krääsää, ehkä jos olis pieniä kersoi sais kätevästi vaatteita.
Ahneet hinnotteli ittensä ulos. Ylihintasta ei viitti mennä kattelemaan
Kyllä tää koronakin vaikuttaa. En halua hiplata ja hypistellä mitään, en kaupassa enkä kirpparilla. En varsinkaan halua hypistellä mitään tuotettä, jota monet muut ovat hypistelleet.
En halua mennä pukukoppiin sovittamaan, en halua olla liian lähellä ketään.
Korona-aikana en ole käynyt lähelläkään kirppiksiä, enkä käy.
Ostan paljon käytettyä. Kunhan hinta ja kunto miellyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Juu totta, unohtui kirjoittaa että ihan nettikirppistelystä itsellä kyse. Ja esim olen laittanut että voin jättää vaikka katetulle terassille tms sellaisten tavaroiden kohdalla missä ei tarvitse esim katsoa livenä enää mitään kummempaa.
-ap
Nettikirppiksen suosio on nykyään niin korkea, että harva käy oikeilla kirppareilla. Minä kävin aktiivisesti joskus viitisen vuotta sitten. Siitä eteenpäin hinnat ovat alkaneet ihmisillä nousemaan ja myynnissä on vain pelkkää romua tai lumppuja. :( Lukuunottamatta tietysti sitä, että on niitä hyviäkin tuotteita, mutta aika harvassa. :/ Ei niissä tee mieli käydä ja varsinkin, kun nettikirppistely on niin helppoa, että harva enää kiertelee normaaleja kirpputoreja. Täällä missä minä asun niin kaksi kirpputoria meni konkurssiin koronan takia. Huomaa, että se käynti ei ole muutenkaan mitään suurta siis, jos koronan takia viimeisetkin asiakkaat häviävät. :/
Onhan se jo vuosia sitten alkanut vaikeutua vähän kaikenlaisen myynti. Joitain tavaroita ei saa liikkumaan mihinkään hintaan, vaikka olisi suoraan uutena kaupasta kannettu edellisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu totta, unohtui kirjoittaa että ihan nettikirppistelystä itsellä kyse. Ja esim olen laittanut että voin jättää vaikka katetulle terassille tms sellaisten tavaroiden kohdalla missä ei tarvitse esim katsoa livenä enää mitään kummempaa.
-ap
Vastasin äsken, mutta huomaskinkin, että puhut nettikirppareista. Nykyään Torin tai Huuto.netin suosiosta en tiedä, mutta mun mielestä Face-kirppisten suosio on edelleen ihan normaali. 🧐 Kai se riippuu paikkakunnasta! :)
Mä ostan melkeinpä kaiken käytettynä, mutten käy kirppiksillä kuin ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Teen ostoksia Torissa tarkoilla hakuautomaateilla tai sitten tietyillä erikoistuneilla FB-kirppiksillä tai Zadaassa.
Kirpputoreilla ärsyttää se suhdeluku, että jokaista asiallista tavaraa vastaan on 20 roskaa. En vaan kertakaikkiaan jaksa mennä katsomaan rekkejä, kun tarjonta on kaikkialla samaa.
Marimekon 20 vuotta vanha trikoopaita, perkuleen nukkainen eikä edes nostalgiamielessä kivaa kuosia, mutta koska se on Marimekko, niin hintapyyntö on 10 euroa.
Zaran bilemekko, muuten uudenveroinen mutta iso meikkivoidetahra kauluksessa. Viisi euroa, kiitos ei.
Nuhjuuntunutta kymmenen vuoden takaista markettitrikoota. Tiedätte ne kirkkaanvioletit tuubitopit, joissa on joku nyöri kaulan ympärille ja tiukka resori lantiolla. Samassa pöydässä varmasti myös Fiorella-farkkuja.
Viiden vuoden takaisia Kauneus ja terveys -lehtiä, sopuhintaan kaksi euroa per lehti.
Varmasti jää superhyviä löytöjä tekemättä tällä taktiikalla, mutta jääpä myös superpaljon aikaa tuhlaamatta, kun ei tarvitse mennä "toisen roska on toisen aarre"-mentaliteetin ihmisten kirjaimellista roskaa kirppiksille hiplaamaan.
Tavarat huonontunut. Hinnat noussu. En osta oikein mitään enää käytettynä.