Täydentävä toimeentulotuki opintoihin, miten pitäisi toimia?
Jos ostan esim jonkun kirjan, maksetaanko se minulle kuittia vastaan?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kysypä Kelasta.
Nimenomaan ei kuulu kelalle, kun kunnalle. Silsi kysyn täältä.
Soitat Kelaan ja kysyt. Mikään raha-automaattihan Kela ei ole, vaan päätökset tehdään tilanne- ja tapauskohtaisesti.
Korkeakoulu vai toisen asteen? Outoa jos saat toimeentulotukea kun opintolainakin on 650e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä Kelasta.
Kunnan sosiaalitoimi ei ole tässä osoitteessa. Tämä on vauvapalsta.
Juu lähetä kuitti ja täydentävän toimeentulotuen hakemus. Itse toimin juuri näin, mutta minulle ei myönnetty. Varaudu siihen, ettei myönnetä.
Tt-tukea ei yleensä saa opintoihin. Ei, vaikka opinnot edistäisivät työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulu vai toisen asteen? Outoa jos saat toimeentulotukea kun opintolainakin on 650e/kk
Yliopisto kuule ihan. Ajattele, että kaltaiseni sossupummi aikoo akateemiselle uralle. Se, miten olen tähän tilanteeseen joutunut... hmm, sitä voi jokainen arvuutella!
Vierailija kirjoitti:
Tt-tukea ei yleensä saa opintoihin. Ei, vaikka opinnot edistäisivät työllistymistä.
Ai? Minä kyllä saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto kuule ihan. Ajattele, että kaltaiseni sossupummi aikoo akateemiselle uralle. Se, miten olen tähän tilanteeseen joutunut... hmm, sitä voi jokainen arvuutella!
Noniii, sellanen aggressiivinen humanisti siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä Kelasta.
Googleen kotikuntasi nimi+sosiaalitoimi. Sieltä sitten toimeentulotukiasioita käsittelevän henkilön numero, johon soitat huomenna. Näin saat oikean vastauksen. Täältä saat vain arvailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minä kyllä saan.
Älä valehtele. Omaehtoinen opiskelu rahoitetaan työmarkkinatuella, ei tt- tuella.
Vierailija kirjoitti:
Taas ihme kettuilua ketju täynnä. -ei ap
Itse en taas näe kettuilu ketjussa. Ap käyttäytyy itse hyvin hyökkäävästi
Työmarkkinatuella opiskelevalle läheiselleni, joka saa myös perustoimeentulotukea, sai oppikirjat ja työvaatteet täydentävästä toimeentulotuesta. Ensimmäinen ammatti kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas ihme kettuilua ketju täynnä. -ei ap
Itse en taas näe kettuilu ketjussa. Ap käyttäytyy itse hyvin hyökkäävästi
Tyypillinen koulukiusaaja: ensin provosoidaan toista ja sitten kun toinen sanoo takaisin/pitää puolensa, hän onkin se ”hyökkäävä” osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minä kyllä saan.
Älä valehtele. Omaehtoinen opiskelu rahoitetaan työmarkkinatuella, ei tt- tuella.
Onneksi mun ei tarvitse sinulle todistella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuella opiskelevalle läheiselleni, joka saa myös perustoimeentulotukea, sai oppikirjat ja työvaatteet täydentävästä toimeentulotuesta. Ensimmäinen ammatti kyseessä.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minä kyllä saan.
Ei hitto tätä menoa täällä... mikähän tässäkin oli alapeukutuksen aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Muistathan kuitenkin, että päätökset tehdään tapauskohtaisesti. Eli jos yksi on saanut sitä et automaattisesti saa. Ei ole tarkoitus masentaa. Haluan vain olla rehellinen.
Kysypä Kelasta.