töissä miesvaltaisella alalla vartijana, mitä haluaisit kysyä minulta?
Siinähän se asia tulikin..töissä vartijana siis ja melkeinpä kaikki työkaverit nykyisessä ja edellisessä paikassa miehiä!
Kommentit (33)
Mieheni on vartija, eikä hän ole rasistinen perusjuntti ollenkaan, eivät myöskään hänen työtoverinsa joihin mahtuu ulkomaalaisiakin.Yleensä nämä perusagressiiviset rasistit eivät etene kamalasti alalla.
Naisvartijoita hieman väheksytään, sillä taltutettavat useimmiten ovat isokokoisia, humalaisia miehiä. Ja vartijan kuuluisi tuoda ihmisille turvallisuuden tunne, mikä on naiselta hieman vaikeaa, olkoon hän miten iso tahansa ja omatkoon kaasut ja telarit..
koskee viestiä 18 "Mun mielestä monet vanhemmat miehet vartijoina ovat usein parempia kuin jotkut nuoret. Esimerkiksi Vaasassa ollessani Hesburgerin vartija avasi oven ja tervehti ystävällisesti, jotkut nuoremmat taas pälyilevät huoltoasemilla kaikkia kuin olisivat pahanteossa ja näyttävät provosoiville..."
"Tuntuu että vanhemmat alalla olijat ymmärtävät homman vähän paremmin, nuoremmat taas vaikuttavat sille kuin haluaisivat saada lisää draamaa että pääsisivät käyttämään voimakeinoja..."
Katsoisit "Suomen vartijat" sarjaa niin saisit vähän lisää käsitystä alasta ja vartijoista ja huomaisisit että kyllä nuoretkin vartijat osaa tehdä työnsä ihan hyvin ja ilman painimistakin ja tottakai kun vanhemmat miehet ovat olleet alalla kauemmin niin saatavat osatakkin paremmin kuin nuoret jotka ovat vasta saataneet aloittaa työt taikka ollu vartijana jotain 1-4 vuotta verrattuna vanhempiin jotka ovat saattaneet olla vartijana jo 15-20 vuotta.
Ja kyllähän vartijatkin saavat hoidettua tilanteita puhumalla kuten "Suomen vartijat" sarjasta huomaa ja vartijoille opetetaan että yrittää hoitaa tilanteen ensin puhumalla ja sitten viimeisenä keinona jos on pakko/puhuminen ei auta niin sitten voima keinoja tokihan vartijoiden riveistä varmaankin ikävä kyllä löytyy myös niitä jotka eivät osaa puhumalla selvittää asioita/ei kiinnosta selvittää puhumalla vaan rupeavat heti painimaan.
Ja jos olet nähnyt vartijoita jotka eivät ole yrittäneet ensin puhua ja sitten tarvittessa/pakosta käyttäneet voima keinoja niin sitten niiden toiminta malli on väärä ja ovat varmaakin sitten väärällä alalla jos ovat siellä ensimmäisenä painimassa että kummallako on isommat lihakset silloin on ehdottomasti aivan väärällä alalla jos on vain tuosta kyse.
Ei..en ole miljonääri kuitenkaan :) ja muunmuassa poliisinkin palkka on aika paska :P
Miten pääsee valvomoon töihin? Siis tuijottamaan ruutuja päivät pitkät?
Ei hyvä jumala...
En ole tavannut onneksi yhtäkään ap:n kaltaista vartijaa.
Ja muuten rasistejakin vain pari.
Enkä edes yhtään suomileijona-tatuointia.
-Alalla 9v toiminut vartijanainen-
Kysymys ap:lle, oletko kykenevä tarvittaessa fyysisesti kontrolloimaan väkivaltaista, isokokoista sekavaa mieshenkilöä? Tämä on se ainoa seikka, joka itseäni epäilyttää hyvin usein naisvartijoiden kohdalla, mielestäni fyysinen auktoriteetti puuttuu täysin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:13"]
Kysymys ap:lle, oletko kykenevä tarvittaessa fyysisesti kontrolloimaan väkivaltaista, isokokoista sekavaa mieshenkilöä? Tämä on se ainoa seikka, joka itseäni epäilyttää hyvin usein naisvartijoiden kohdalla, mielestäni fyysinen auktoriteetti puuttuu täysin.
[/quote]
Tätä mietin minäkin ja sama tulee aina mieleen myös poliiseja katsellessa, että tarvitsevatko ne naispoliisit aina miespuolisen työkaverin suojaamaan heitä ja muita, koska eivät itse naisena fyysisesti kykene siihen?
Noniin ompa paljon tullu viestejä :D kyllä olen aika sanavalmis joten ongelmia ei pitäisi tulla..tai ei ole vielä tullut *koputtaa puuta*
Kyllä.. olen hyvä jätkä ja puhun miesyrn härskejä juttuja yhtälailla..ilman mustaa huumoria ei tällä alalla oikein pärjää..se on tosi. Palleja en omista..ääni ehkä hieman matalampi kuin muilla naisilla mutta en ole kuulantyöntäjä ;)
mm. Mediaan on tullut ilmi näitä ammattitaidottomia vartijoita jotka käyvät päälle ilman syytä..nämä on niitä jotka hakeutuvat alalle saadakseen "esittää isompaa herraa kuin ovat".
Yksi asia on melkeempä karu totuus..suurin osa vartijoista on rasisteja, mutta eivät sitä aina ilmaise..itsekin kuulun näihin..ja kyllä omistan suomileijona tatuoinnin mutta olen täysin ammattilainen.
ap
Olet varmaan miljonääri niin kuin kuulemma kaikki muutkin miesvaltaisella alalla työskentelevät tämän palstan mukaan, etkös olekin. Myönnä vaan. Kaikki sellaiset kuin poliisit, kapiaiset, palomiehet ja muut ihan vaan suurten palliensa takia.
Vartijakurssin käytyähän sinne valvomoon pääsee..itseä ei se kiinnosta.
No sittenhän alalla 9v toiminut vaksinainen on varmaan toiminut vain respoissa tai paikkakunnalla jossa vartijoiden keski-ikä +40? Firmat ja toimipaikat ovat erilaisia..itsellä on hieman pidempi koulutustausta..siltikin. taidat olla.tosikko..tällä alalla täytyy omata hyvä huumorintaju!
Mutta täällä ainakin tällaisia on...ei sitä vain ääneen kukaan hoilota että on rasisti..rikoshan se ei ole mutta kaikkia asiakkaita tulee kohdella tasavertaisesti.
ap
Kuinka monelle duunikaverille olet tähän mennessä levittänyt jalkojasi?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 00:04"]
Vartijakurssin käytyähän sinne valvomoon pääsee..itseä ei se kiinnosta.
No sittenhän alalla 9v toiminut vaksinainen on varmaan toiminut vain respoissa tai paikkakunnalla jossa vartijoiden keski-ikä +40? Firmat ja toimipaikat ovat erilaisia..itsellä on hieman pidempi koulutustausta..siltikin. taidat olla.tosikko..tällä alalla täytyy omata hyvä huumorintaju!
Mutta täällä ainakin tällaisia on...ei sitä vain ääneen kukaan hoilota että on rasisti..rikoshan se ei ole mutta kaikkia asiakkaita tulee kohdella tasavertaisesti.
ap
[/quote]
Kokemusta kyllä löytyy niin respoista, piiristä, ostareista, tehtaista, valvomoista... Olen meidän firmassa asemassa, jossa kierrän paljonkin kohteita, tuuraan sairaslomia yms.
Ja on tullut tavattua kyllä ihan 18-vuotiaasta eläkeläisvartijoihin.
Ja on huumorintajuakin, hyvä sellainen...
Täällä pk-seudulla varmaan sitten on vähän erilaista, kun vartijoita on niin paljon, niin joukkoon mahtuu hyvinkin erilaisia tyyppejä.
-9 vuotta alalla ollut-
Mä voin heti kertoa yhden! Mun mies ei ole MITÄÄN noista, joita toi yksi ennakkoluuloinen kirjoitteli. Ja hän on siis vartija. Eikä hänen työkaveritkaan ole tuollaisia..