Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ne jotka myöhästyy töistä aina myöhässä tahalleen?

Vierailija
25.08.2020 |

Vai voiko ihmisellä oikeasti olla niin huono onni että myöhästyy ilman omaa syytään? Ja usein vielä nämä myöhästelijät ovat aina samoja henkilöjä. Milloin bussi oli etuajassa, milloin myöhssä, milloin jäi avaimet lukkojem taakse, milloin lapsi oli aamusta kipeä jne. Ja mikä on ylipäätä syy sille että samat henkilöt on aina myöhässä vaikka muut tulevat joka kerta töihin ajoissa ja ilman mitään ongelmia?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalit" ihmiset eivät ymmärrä meidän add-ihmisten alttiutta myöhästellä. Heille asian selittäminen on täysin turhaa.

-add M35

Vierailija
42/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Normaalit" ihmiset eivät ymmärrä meidän add-ihmisten alttiutta myöhästellä. Heille asian selittäminen on täysin turhaa.

-add M35

Myöhöstelystä pääsee kun ostat herätyskellon ja opettelet heräämään ajoissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-add M35

Typerien kommenttien jankkaamisesta pääsee sulkemalla kojeen, jolla palstailet.

-add M35

Vierailija
44/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein myöhässä. En vaan kertakaikkiaan herää herätyskelloon. Tästä syystä minulla on normaali herätyskello ja sen lisäksi puhelimessa 10 hälytystä. Siltikin joskus vain suljen kellot niin, etten muista siitä mitään kun herään. Aiemmin minulla oli joku herätyskellosovellus puhelimessa, jossa piti ratkaista joku laskutehtävä, ennenkuin hälytys lakkasi soimasta. Lisäksi minulla on ollut oikea herätyskello, joka piti aivan julmetun metelin ja siinä oli propelli, joka lensi ja kellon sai hiljaiseksi vasta kun tuon propellin oli noussut hakemaan ja laittanut takaisin paikalleen. Täytyisi taas hankkia joku tällainen systeemi. Tällä hetkellä ei niin ole väliä, kun on liukuva työaika, mutta ärsyttäähän se itseä silti, kun nukkuu niin usein pommiin. Lisäksi aamuisin minulla menee pitkä aika haahuillessa, kun olen vielä ihan puoli unessa. Vaikka tiedän kuinka toimia ja minulla on selkeät aamurutiinit, niin silti kaikki toiminta on järjettömän hidasta. Unta saan kyllä riittävästi, nukun vähintään 8 h yössä, eli siitä ei pitäisi olla kyse. Tosin viikonloppuisin en laita herätystä, silloin saatan helposti nukkua 14-15 h, että voihan se olla, että on joku vikakin jossain, kun normaali määrä unta ei tunnu riittävän.

Vierailija
45/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-add M35

Mulla soi kello viideltä jos täytyy olla kahdeksalta töissä. Eli kolme tuntia aikaa herätä, juoda kahvia, käydä suihkussa, laittaa hiukset ja meikata. Noihin menee yhteensä tunti.

Silti on aina kiire ja onneksi liukuva työaika pelastaa.

Ja mihin se kaksi tuntia menee. Se menee säätämiseen, sähläämiseen, yleiseen ihmettelyyn, tavaroiden etsimiseen, kaatuneisiin kahvikuppeihin, ym.

Nyt olen ollut jonkun aikaa etätöissä ja moista ongelmaa ei ole.

Kone on auki jo puoli kahdeksan ja työt alkaa kasilta. Ei säätämistä, ei sähläämistä eikä muutakaan ylimääräistä. Herään seitsemältä, laitan kahvin tippumaan, vien koiran ulos ja sitten istun kuppini kanssa koneelle.

Veikkaan että myöhästely ja viime tipassa oleminen johtuu vain siitä että itse töihin meno ahdistaa enkä haluaisi mennä sinne. Ihmisten kanssa oleminen ahdistaa ja koko päivä menee jossain ihme teeskentelytilassa kun täytyy kuitenkin yrittää tehdä työnsä ja olla niinkuin muut.

Etätöissä riittää kun tekee työnsä, pakolliset paltsut nyt jotenkin sietää kun ei tarvitse livenä ihmisiä tavata.

Uskokaa pois että tämä taipumus hävettää ja mielelläni olisin ihan muuta kuin nyt olen. Haluaisin oikeasti olla sosiaalinen enkä ahdistua siitä. Sitäkin olen yrittänyt opetella.

Nyt vaan mentävä näillä mitä on. Etätyö ja liukuvat työajat on mun pelastus.

Vierailija
46/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aamu-uninen.

Kaikki valmiiksi illalla.

Aamulla herään, vien petivaatteet parvekkeelle, ikkuna auki, kahvi tippumaan, suihkuun, lapset ylös , puurokattila päälle, lapset pesulle & pisulle, puuroa naamaan , sängyt pedataan, puurokattila likoamaan ja ulos koko porukka .

Lapset ovat koulun pihalla 7.50, minä töissä 8.20.

Tämä toimii, mutta on tätä treenattukin.

Vierailija
47/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärtyvän suolen oireyhtymä. Vatsa aina sekaisin tai sitten ihan hirveä ummetus. Joka aamu sama juttu. Vessassa pitää rampata monta kertaa ennen lähtöä ja siellä myös kestää. Tosi vaikea arvioida paljonko tarvii aikaa, kun vatsa toimii niin vaihtelevasti. Ruokavaliosta karsinut lähes kaiken jo pois ja syön vaihtelevasti imodiumia ja kuitulisiä, muuta en ole keksinyt. Ei tällaisesta hirveästi kehtaa meteliäkään pitää, joten älkää nyt hyvät ihmiset tuomitko muita kun ette tiedä syitä taustalla.

Miksi et mene vessaan vasta työpaikalla tai valmiiksi jo edellisenä päivänä?

Siis totta kai käyn edellisenä päivänä vessassa. Ja ei siellä töissäkään voi koko ajan vessassa rampata, vaikka sielläkin kyllä yleensä joudun käymään. Jos sinulla on ikinä ollut vatsa sekaisin, niin ymmärrät varmaan myös, että silloin ei välttämättä pysty odottamaan sitä matkaa kun menee töihin.