Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ne jotka myöhästyy töistä aina myöhässä tahalleen?

Vierailija
25.08.2020 |

Vai voiko ihmisellä oikeasti olla niin huono onni että myöhästyy ilman omaa syytään? Ja usein vielä nämä myöhästelijät ovat aina samoja henkilöjä. Milloin bussi oli etuajassa, milloin myöhssä, milloin jäi avaimet lukkojem taakse, milloin lapsi oli aamusta kipeä jne. Ja mikä on ylipäätä syy sille että samat henkilöt on aina myöhässä vaikka muut tulevat joka kerta töihin ajoissa ja ilman mitään ongelmia?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvän suolen oireyhtymä. Vatsa aina sekaisin tai sitten ihan hirveä ummetus. Joka aamu sama juttu. Vessassa pitää rampata monta kertaa ennen lähtöä ja siellä myös kestää. Tosi vaikea arvioida paljonko tarvii aikaa, kun vatsa toimii niin vaihtelevasti. Ruokavaliosta karsinut lähes kaiken jo pois ja syön vaihtelevasti imodiumia ja kuitulisiä, muuta en ole keksinyt. Ei tällaisesta hirveästi kehtaa meteliäkään pitää, joten älkää nyt hyvät ihmiset tuomitko muita kun ette tiedä syitä taustalla.

Vierailija
22/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut tahallista, vaan johtui ihan VR:n toiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

itse teen kaiken jo illalla valmiiksi (olen aamu-uninen, niin saan maksimoitua unet aamulla) esim:

-Seuraavan päivän vaatteet (myös sukat ym.) henkarille valmiiksi,

ja sama eteisessä (talvella) ulkotakki, kaulahuivi, villasukat ym. valmiina.

-Laukussani kulkee aina erilaista tavaraa mukana (esim. sateenvarjo, tamponeja, vesipullo, nenäliinoja, sekä koti- että työavaimet jne. jne.)

Ja samat on myös kotona, esim. eteisen naulakossa toinen avain (käytän esim. lenkillä käydessäni ym. kun laukku ei ole mukana) sateenvarjoja jne. eli aikaa ei mene avainten/varjon ym. etsimiseen kun "kaikki" on mukana.

-Eväät on aamulla valmiina jääkaapissa, teen ne illalla.

-Rutiinit: teen kaiken aina samassa järjestyksessä aamulla, hammastenpesu, kahvinkeitin päälle, suihkuun, vaatteet päälle, eväät laukkuun, meikkaus jne. niin aikaa mene sen pohtimiseen mitä seuraavaksi pitikään tehdä... tai mitä nyt unohdinkaan...

Vierailija
24/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtyvän suolen oireyhtymä. Vatsa aina sekaisin tai sitten ihan hirveä ummetus. Joka aamu sama juttu. Vessassa pitää rampata monta kertaa ennen lähtöä ja siellä myös kestää. Tosi vaikea arvioida paljonko tarvii aikaa, kun vatsa toimii niin vaihtelevasti. Ruokavaliosta karsinut lähes kaiken jo pois ja syön vaihtelevasti imodiumia ja kuitulisiä, muuta en ole keksinyt. Ei tällaisesta hirveästi kehtaa meteliäkään pitää, joten älkää nyt hyvät ihmiset tuomitko muita kun ette tiedä syitä taustalla.

Miksi et mene vessaan vasta työpaikalla tai valmiiksi jo edellisenä päivänä?

Vierailija
25/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et varautunut ja ottanut kaiken varalta edellistä junaa. Oli ihan oma vikasi.

Vierailija
26/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et varautunut ja ottanut kaiken varalta edellistä junaa. Oli ihan oma vikasi.

Ei kyllä yhtään napostellut joka aamu mennä tuntia etuajassa työpaikalle hengailemaan.

Vierailija
27/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä hätähousuilla on aina kiire valmiissa maailmassa? Ottakaa rennosti ja älkää nipottako pienestä.

Vierailija
28/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

itse teen kaiken jo illalla valmiiksi (olen aamu-uninen, niin saan maksimoitua unet aamulla) esim:

-Laukussani kulkee aina erilaista tavaraa mukana (esim. sateenvarjo, tamponeja, vesipullo, nenäliinoja, sekä koti- että työavaimet jne. jne.)

Ja samat on myös kotona, esim. eteisen naulakossa toinen avain (käytän esim. lenkillä käydessäni ym. kun laukku ei ole mukana) sateenvarjoja jne. eli aikaa ei mene avainten/varjon ym. etsimiseen kun "kaikki" on mukana.

-Rutiinit: teen kaiken aina samassa järjestyksessä aamulla, hammastenpesu, kahvinkeitin päälle, suihkuun, vaatteet päälle, eväät laukkuun, meikkaus jne. niin aikaa mene sen pohtimiseen mitä seuraavaksi pitikään tehdä... tai mitä nyt unohdinkaan...

Miksi et pese hampaita, keitä kahvia, syö aamupalaa ja pukeudu valmiiksi jo illalla vaan jätät kaikki viimetippaan aamuksia?

Vierailija
29/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä yhtään napostellut joka aamu mennä tuntia etuajassa työpaikalle hengailemaan.

Se tekisi sinulle kyllä hyvää.

Vierailija
30/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tekisi sinulle kyllä hyvää.

Millä tavalla?

Vierailija
31/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ennakointi nyt ei aina vaan onnistu niinkun joku jo mainitsikin. Tietyssä ikävaiheessa nuo vessassa käynnit on sen verran herkkiä juttuja että jos tosiaan alkaa lasta hoputtamaan ja asian kanssa yhtään hermoilemaan niin lopputulos on todellakin se että se lapsi alkaa pidättämään ja siitä eroon pääseminen on hankalampi juttu.

Että kun se vessähätä iskee just sillon kun pitäisi olla jo ulkona niin on vaan otettava se riski että tässä nyt varmaan myöhästytään.

Ei näin nyt joka aamu käy, mutta sillon kun käy niin ei auta kun vaan odotella sen myöhästymisen uhallakin.

Vierailija
32/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Miksi et pese hampaita, keitä kahvia, syö aamupalaa ja pukeudu valmiiksi jo illalla vaan jätät kaikki viimetippaan aamuksia?

Kyllä minä illallakin pesen hampaat, ja myös syönkin, mutta ilta-, en aamupalaa.

Vierailija
33/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkää väärä henkilö vastaamaan,mutta kerronpas kuitenkin. Olen siis paikalla tasan silloin kun työt alkaa enkä minuuttiakaan aiemmin,tämäkös muutamaa nihilistiä sieppaa ( luovat pitkiä huomaamattomia katseita toisiinsa )En siis ole myöhässä (okei ,kerran minuutin) vaikka kiire tuleekin(aina). Aamulla kello vaan menee nopeampaa kuin muulloin eikä minun mielestäni tarvitse edes olla siellä ennen kuin työaika alkaa vaikka yleinen tapa kait se taitaa olla että lahjoitellaan työnantajille aikaa.

Vierailija
34/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni myöhästelijät ovat ylimielisiä ja epäkunnioittavia. Ajattelevat, että muut tulevat kun pitää ja he silloin kun ehtivät. Muut odottakoot heitä.

Totta. Ja korostuu varsinkin silloin, kun myöhästely on toistuvaa eikä myöhästelijä ota onkeensa, vaikka asiasta on monta kertaa huomautettu. Jonkinlaista vallankäyttöä kuvittelisin sen olevan. Työpaikallani yleensä ovat henkilöitä asemassa, jota ei kukaan uhkaa, ts. saavat myöhästellä ilman seurauksia. Siellä saattaa 10 ihmistä istua puoli tuntia tyhjän panttina ja odottaa tyyppiä johonkin palaveriin, koska asioita ei tietenkään voida käsitellä ilman häntä. Aikamoista ajan ja rahan tuhlausta. Julkisella onnistuu...

Vierailija
35/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkää väärä henkilö vastaamaan,mutta kerronpas kuitenkin. Olen siis paikalla tasan silloin kun työt alkaa enkä minuuttiakaan aiemmin,tämäkös muutamaa nihilistiä sieppaa ( luovat pitkiä huomaamattomia katseita toisiinsa )En siis ole myöhässä (okei ,kerran minuutin) vaikka kiire tuleekin(aina). Aamulla kello vaan menee nopeampaa kuin muulloin eikä minun mielestäni tarvitse edes olla siellä ennen kuin työaika alkaa vaikka yleinen tapa kait se taitaa olla että lahjoitellaan työnantajille aikaa.

No kuulee, työaika tarkoittaa sitä että siinä vaiheessa kun työaika alkaa töiden pitää olla jo käynnissä ja kohta täydessä vauhdissa.

Vierailija
36/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot on todella herkkänahkaisia. Itsellä sattui kerran eträ olin myöhässä puoli tuntia töistä. Normaalisti työpäivä on alkanut aina 8.45 sillä kuljen julkisilla töihin eikä aiempaa bussia tule. Mutta sen yhden kerran oli poikkeuksellisesti työpäivä merkitty alkamaan 8.15. Sen jälkeen leimauduin ikuiseksi myöhästelijäksi joka on aina myöhässä ja saan kuulla valotusta joka työpäivä siitä vaikka olen koko työsuhteen aikana ollut myöhässä vain tasan se n yhden kerran. Ja arvatkaapas onko se yhtään ärsyttävää.

Vierailija
37/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun näihin myöhästelijöiden kommentteihin. Minulla kestää aina lähtemisessä yksinkertaisesti koska olen todella hajamielinen, ns. itseni kokoon ja valmiiksi saamiseen menee aikaa ja haluan ennen lähtöä tarkistaa toisenkin kerran, että muistin kaiken. Olen ratkaissut ongelman sillä, että varaan kaikkeen lähtemiseen liittyvään säheltämiseen 40 minuuttia. Jos minun pitää lähteä kotoa klo 10, sanon itsellen klo 9.20 että nyt aletaan lähteä...

Vierailija
38/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun näihin myöhästelijöiden kommentteihin. Minulla kestää aina lähtemisessä yksinkertaisesti koska olen todella hajamielinen, ns. itseni kokoon ja valmiiksi saamiseen menee aikaa ja haluan ennen lähtöä tarkistaa toisenkin kerran, että muistin kaiken. Olen ratkaissut ongelman sillä, että varaan kaikkeen lähtemiseen liittyvään säheltämiseen 40 minuuttia. Jos minun pitää lähteä kotoa klo 10, sanon itsellen klo 9.20 että nyt aletaan lähteä...

Etkö muka tosiasn boi laittaa itsesi täysin valmiiksi jo edellisenä iltana? Ja ne avaimet kaulaan!

Vierailija
39/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aina myöhässä. Epäilen olevani kirjoilla, tutkittu ei ole. Aina vaan sattuu ja tapahtuu kaikkea mitä en ole osannut ennakoida. Aivan käsittämätöntä jumimista. Ja se häpeä kun en koskaan ehdi ajoissa ja ne ihmisten vihaiset ilmeet ja eleet...En tahallani, kaikki pitää välinpitämättömänä.

Pitää osata ennakoida ja varautua ennalta tulevaan. Laita herätys kello soimaan vaikka jo tuntia aikaisemmin kuin pitäisi herätä, katso aivaimet ja työjamppeet valmiiksi jo edellisenä iltana. Hanki avaimiin vaikka kaulanauha ja pidä niitä kaulalla niin ne ei ole koko ajan hukassa.

Mä olen kokeillut myös tätä. Silloin myöhästyn yleensä erityisen pahasti, koska alan häslätä muitakin asikoita koska mullahan on ylimääräistä aikaa. Takuuvarma add. :(

Vierailija
40/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka tosiasn boi laittaa itsesi täysin valmiiksi jo edellisenä iltana? Ja ne avaimet kaulaan!

No minulla ei ole sitten maaliskuun ollut mitään, missä olisi pitänyt olla niin aikaisin aamulla, ettenkö ehtisi rauhassa juoda aamukahvit ja laittaa itseni valmiiksi. Aikaisia aamuja varten laitan tavarat paremmin valmiiksi, mutta normaalisti en vain tykkää tehdä niin. Lapsena minut leimattiin hajamieliseksi hömpöttäjäksi, nykyäänkin hajamielisyys on herkkä kohta itsessäni, enkä halua tehdä liikaa asioita, jotka muistuttavat siitä (kalenteria kyllä pidän tarkasti ja post-it lappuja kuluu). Mieluummin teen asiat omalla tavallani, omilla ehdoillani. Osaan kuitenkin ottaa siihen aikaa niin, etten myöhästele ja odotuta muita.