Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ne jotka myöhästyy töistä aina myöhässä tahalleen?

Vierailija
25.08.2020 |

Vai voiko ihmisellä oikeasti olla niin huono onni että myöhästyy ilman omaa syytään? Ja usein vielä nämä myöhästelijät ovat aina samoja henkilöjä. Milloin bussi oli etuajassa, milloin myöhssä, milloin jäi avaimet lukkojem taakse, milloin lapsi oli aamusta kipeä jne. Ja mikä on ylipäätä syy sille että samat henkilöt on aina myöhässä vaikka muut tulevat joka kerta töihin ajoissa ja ilman mitään ongelmia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut näitä ihmisiä töissä aina. Koskaan ei tulla ajoissa töihin ja joka kerta on aina joku falski selitys. Eräskin tuli töihin neljä tuntia myöhässä, selitti jääneensä vessaan jumiin ja joutuneensa odottamaan huoltomiestä. Kyseinen myöhästelijä sai potkut seuraavissa YT-neuvotteluissa eli ihan oman ansionsa mukaan. Mitäs myöhästeli.

Vierailija
2/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä enemmänkin välinpitämättömyyttä kuin aikataulujen hahmottamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan, tarkoituksella.

Vierailija
4/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjolaisilla on ihan normaalia.

Vierailija
5/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myöhästelijät ovat ylimielisiä ja epäkunnioittavia. Ajattelevat, että muut tulevat kun pitää ja he silloin kun ehtivät. Muut odottakoot heitä.

Vierailija
6/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina myöhässä. Epäilen olevani kirjoilla, tutkittu ei ole. Aina vaan sattuu ja tapahtuu kaikkea mitä en ole osannut ennakoida. Aivan käsittämätöntä jumimista. Ja se häpeä kun en koskaan ehdi ajoissa ja ne ihmisten vihaiset ilmeet ja eleet...En tahallani, kaikki pitää välinpitämättömänä.

Vierailija
7/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina myöhässä kaikkialta, toki en yleensä paljoaa. Syynä surkea ajantaju, huono muisti ja organisointikyvyn puute. Unohdun aina syvälle ajatuksiini kun teen aamulla asioita ennen lähtöä ja yhtäkkiä havahdun taas siihen mitä olinkaan tekemässä ja että nyt täytyy laittaa töpinäksi. Sitten huomaan että kaikki mukaan tarvittavat tavarat ovat hukassa ja en ole niitä edellispäivänä muistanut laittaa valmiiksi tai edes omille paikoilleen. Lopulta juoksen kodista myöhässä ulos vaatteet puoliksi päällä lepattaen, aamupalaleipä suussa. Ja kyllä muuten hävettää, joka kerta. Kunto on kyllä noussut kovasti, kun aina pitää juosta. Minulla on kyllä add, että saattaa jotenkin vaikuttaa asiaan.

Vierailija
8/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina myöhässä. Epäilen olevani kirjoilla, tutkittu ei ole. Aina vaan sattuu ja tapahtuu kaikkea mitä en ole osannut ennakoida. Aivan käsittämätöntä jumimista. Ja se häpeä kun en koskaan ehdi ajoissa ja ne ihmisten vihaiset ilmeet ja eleet...En tahallani, kaikki pitää välinpitämättömänä.

Pitää osata ennakoida ja varautua ennalta tulevaan. Laita herätys kello soimaan vaikka jo tuntia aikaisemmin kuin pitäisi herätä, katso aivaimet ja työjamppeet valmiiksi jo edellisenä iltana. Hanki avaimiin vaikka kaulanauha ja pidä niitä kaulalla niin ne ei ole koko ajan hukassa.

Vierailija
9/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina myöhässä kaikkialta, toki en yleensä paljoaa. Syynä surkea ajantaju, huono muisti ja organisointikyvyn puute. Unohdun aina syvälle ajatuksiini kun teen aamulla asioita ennen lähtöä ja yhtäkkiä havahdun taas siihen mitä olinkaan tekemässä ja että nyt täytyy laittaa töpinäksi. Sitten huomaan että kaikki mukaan tarvittavat tavarat ovat hukassa ja en ole niitä edellispäivänä muistanut laittaa valmiiksi tai edes omille paikoilleen. Lopulta juoksen kodista myöhässä ulos vaatteet puoliksi päällä lepattaen, aamupalaleipä suussa. Ja kyllä muuten hävettää, joka kerta. Kunto on kyllä noussut kovasti, kun aina pitää juosta. Minulla on kyllä add, että saattaa jotenkin vaikuttaa asiaan.

Onko se herätyskellon ostaminen niin ylivoimaisen vaikeaa ihmisille? Laita soimaan tuntia ennen kuin pitäisi herätä niin et nuku pommiin ja myöhästy.

Vierailija
10/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tahallaan.

Mä aloin myöhästellä sen jälkeen kun tuli lapsia. Siihen asti olin aina etuajassa, jopa liiankin kanssa mutta lapset sotkivat mun täsmällisyyden ja rutiinit. En enää osannut järjestää asioita enkä ennakoida.

Ja vaikeahan se on ennakoida jos lapsi sanoo, että sen on ihan pakko päästä vessaan juuri silloin kun pitäisi jo lähteä. Siinä sitten helposti menee ainakin 20 min ja myöhässä ollaan.

Vierailija
11/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan aikaoptimisteiksi. "Kyllä mä vielä ehdin käydä vessassa" ja "ehtii tolla seuraavallakin bussilla" jne. Aina muutaman minuutin tai sen varttitunnin bussivälin myöhässä joka paikasta.

Eivät tee sitä tahallaan ja siksi eivät ymmärrä, että ovat epäreiluja ja törkeitä toisia kohtaan. Saattavat oikeasti olla mukavia tyyppejä, mutta tuollainen on ärsyttävää!

Tuohon jos yhdistetään vähääkään selittelytaipumuksia "no kyllä mä aioin tulla, mut sit koira veti portaissa ja mä liukastuin", niitä ei kestä hetkeäkään.

Vierailija
12/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tahallaan.

Mä aloin myöhästellä sen jälkeen kun tuli lapsia. Siihen asti olin aina etuajassa, jopa liiankin kanssa mutta lapset sotkivat mun täsmällisyyden ja rutiinit. En enää osannut järjestää asioita enkä ennakoida.

Ja vaikeahan se on ennakoida jos lapsi sanoo, että sen on ihan pakko päästä vessaan juuri silloin kun pitäisi jo lähteä. Siinä sitten helposti menee ainakin 20 min ja myöhässä ollaan.

Sanoisit lapselle että pidättelee ja odottaa kunnes pääsee kouluun sillä nyt ei ehdi vessan kun on jo PAKKO mennä tai tulee todella kiire.

Vierailija
13/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan aikaoptimisteiksi. "Kyllä mä vielä ehdin käydä vessassa" ja "ehtii tolla seuraavallakin bussilla" jne. Aina muutaman minuutin tai sen varttitunnin bussivälin myöhässä joka paikasta.

Eivät tee sitä tahallaan ja siksi eivät ymmärrä, että ovat epäreiluja ja törkeitä toisia kohtaan. Saattavat oikeasti olla mukavia tyyppejä, mutta tuollainen on ärsyttävää!

Tuohon jos yhdistetään vähääkään selittelytaipumuksia "no kyllä mä aioin tulla, mut sit koira veti portaissa ja mä liukastuin", niitä ei kestä hetkeäkään.

Voisivat opetella tuleman vaikka tuntia aikaisemmin työpaikalle. Se on heille vain hyväksi. Ja kannattaa todella hankkia se herätyskello niin ei tule nukuttua liian pitkän!

Vierailija
14/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se herätyskellon ostaminen niin ylivoimaisen vaikeaa ihmisille? Laita soimaan tuntia ennen kuin pitäisi herätä niin et nuku pommiin ja myöhästy.

Mulla on kyllä sellanen vanhanaikainen herätyskello, jonka laitan 2h ennen lähtöä herättämään.

Vierailija
15/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahallaan.

Sanoisit lapselle että pidättelee ja odottaa kunnes pääsee kouluun sillä nyt ei ehdi vessan kun on jo PAKKO mennä tai tulee todella kiire.

Tiedätkös, mä sitten kerran hermostuin ja sanoin ja sitten siitä seurasi se, että laps ei pitkään aikaan tohtinut käydä kakalla ollenkaan.

Vierailija
16/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on osalla ihan tahallista. Samat tyypit myöhästyvät lähes joka aamu muutamasta minuutista varttiin. Aina ne samat. Eikä kaikilla noista ole lapsia eikä edes lemmikkiä.

Vierailija
17/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahallaan.

Tiedätkös, mä sitten kerran hermostuin ja sanoin ja sitten siitä seurasi se, että laps ei pitkään aikaan tohtinut käydä kakalla ollenkaan.

Se on sen lapsen oma murhe mitä tämä ite tekee eikä sinun.

Vierailija
18/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahallaan.

Se on sen lapsen oma murhe mitä tämä ite tekee eikä sinun.

Kyllä se kuule on erittäin suuresti vanhemman murhe jos lapselle tulee ummetusta tai muita ulostamis vaikeuksia. 

Vierailija
19/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamu-uninen ja kymmenen vuoden jälkeen aamuherätykset ovat vaan vaikeampia ja vaikeampia. Myöhästyn lähes joka aamu 5-10 minuuttia, minun täytyy pakottaa itseni töihin, koska olen kuolemanväsynyt aamuisin. (Kyllä, viisastelijoille tiedoksi, että käyn ajoissa nukkumaan. Sillä tosin ei ole aamu-uniselle mitään väliä, jos herätys on kuudelta, silloin väsyttää aina unimäärästä riippumatta)

Raksalla sillä ei niin suurta merkitystä ole, koska en sillä hankaloita muiden työtä. Teenkin töitä tehokkaasti juuri sen väsymyksen takia, koska jos ei ole kunnon tekemistä niin meinaan nukahtaa. Lisäksi muut karkaavat töistä aiemmin, joten sillä se tasapainottuu.

Vierailija
20/47 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aamu-uninen ja kymmenen vuoden jälkeen aamuherätykset ovat vaan vaikeampia ja vaikeampia. Myöhästyn lähes joka aamu 5-10 minuuttia, minun täytyy pakottaa itseni töihin, koska olen kuolemanväsynyt aamuisin. (Kyllä, viisastelijoille tiedoksi, että käyn ajoissa nukkumaan. Sillä tosin ei ole aamu-uniselle mitään väliä, jos herätys on kuudelta, silloin väsyttää aina unimäärästä riippumatta)

Raksalla sillä ei niin suurta merkitystä ole, koska en sillä hankaloita muiden työtä. Teenkin töitä tehokkaasti juuri sen väsymyksen takia, koska jos ei ole kunnon tekemistä niin meinaan nukahtaa. Lisäksi muut karkaavat töistä aiemmin, joten sillä se tasapainottuu.

Kannattaa hommata herätyskello ja lähteä töihin vaikka tuntia normaalia aikaisemmin.