Naiset, vastatkaa nuorelle miehelle!
Eli, olen 25-vuotias mies ja olen työtön. Olen siis päivät pitkät kotona. Minulla on tapana pyyhkiä lattiat joka aamu staattisella liinalla. Se on vähän kuin imuroisi, mutta ei ihan. Imuroin kerran viikossa. Kun naiset kysyvät mitä teen päivät, kun olen työtön, niin tuo lattioiden puhtaana pito saa naiset triggeröitymään. Mistä se johtuu?
Kommentit (42)
Pitäisikö kertoa, että hain ihan itse tämän vuokra-asuntoni Oikotie.fistä? Ja että äiti maksoi vain takuuvuokran?
T. AP
"Siivoan tarpeen mukaan", "teen kotitöitä" tai "siivoilen" voisi olla parempi termi. Tuskin sinä erikseen luettelet kaikki siivoustyöt, mitä päivän mittaan teet. Olen itse naisvaltaisessa työpaikassa ja iso osa työkavereista on keski-ikäisiä, joten siivouksistakin tulee välillä juttua. Yksi nainen luettelee yksityiskohtaisesti, mitä hän kotona tekee ja se on ihan hirveän rasittavaa kuultavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norman! Are you there dear? kirjoitti:
Asuuko äitisi alakerrassa?
Ei. Äiti istuu yläkerran kiikkustuolissa.
T. ApMiksi esiinnyt minuna? AP
Miksi esiinnyt minuna?
T. Oikea AP
Vierailija kirjoitti:
johtuupi siit ku akat luulevat kaikkie ukkoje oleva likasii, nii ne söpöt luulevat tulevan hyökätyks
Tämä. Ensimmäinen kunnon vastaus. Luulevat siis itsensä uhatuksi. Kiitos! :) AP
Menkää pois, pellet.
T. Alkuperäinen AP
Nyt on aika ilmiantaa muutama kommentti. AP
jollaki akal meni tunteisii, ku alko esiintyy ap:na :-D
Vierailija kirjoitti:
jollaki akal meni tunteisii, ku alko esiintyy ap:na :-D
Totta. Surullinen ihminen. Toivottavasti älyää mennä hoitoon. AP
Miksi täällä nettikiusataan AP:ta? :o Minusta on erittäin hyvä asia, jos mies siivoaa! :)
N20
AP kokee itsensä uhatuksi huumoriin törmätessään. Eikös tuo ole psykopaatin piirre?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä nettikiusataan AP:ta? :o Minusta on erittäin hyvä asia, jos mies siivoaa! :)
N20
Nämä boomerit ovat kateellisia ja katkeria, kun oma ukko ei siivoa. Yksi on hullu ja esiintyy minuna. :D Kiva kuulla, että nuoret ja kauniit naiset arvostavat. :) AP
Do no why? kirjoitti:
Lattioiden pyyhkäily upouudessa asunnossa tuo mieleen jonkun kauhuleffan creepyn hiipparin!
Jaa. Onko se niin harvinaista kummajaista sun arjessa se siivoaminen?
Omituista höpötystä.
Ehkä se ap, on siksi, että jos muuta et kerro ittestäs ja korostat pyyhkimistä? Vaikka oikeesti kyllä moni jopa imuroi päivittäin ja tuo pyyhkeillään on ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
N20
No otapa sitten tämä siivooja pois kuleksimasta ❤
T. AP
Miehet menee usein asioissa äärimmäisyyksiin, siivoushullu mies on ihan kaameaa katsottavaa/kuunneltavaa...olen pari kertaa kokenut ja tämä ei ajatellut mitään muuta kun siisteyttä ja meinasi saada slaagit jos tuli esim vieraita tms, sitten piti koko ajan kytätä 'sotkuja'..hirveää katsella tuollaista neuroottisuutta, ikinä ei voi rentoutua!! Itse voin välillä ihan hyvin jättää sotkut esim seuraavaan päivään jos ei jaksa heti siivota, kyllä ne siellä odottaa...
Vierailija kirjoitti:
AP kokee itsensä uhatuksi huumoriin törmätessään. Eikös tuo ole psykopaatin piirre?
IA kiusaamisena. AP
Olen työtön tylsimys eikä minulla ole muuta tekemistä kuin pyyhkiä yksiöni lattiaa neuroottisesti ja pelata koneella.
En usko, että kukaan "triggeröityy", se on omaa ylitulkintaasi, ja kaikki viittaakin siihen, ettei sinulla ole kovin hyviä sosiaalisia taitoja. Olet eksentrinen tai ehkä jopa autistinen, ja se saa muut ihmiset yleensä vähän varuilleen tai orastavan kiinnostuksen väljähtymään (en tosin tiedä, tarkoititko naisilla nimenomaan treffipalstojen naisia).
Jos joku kysyy, mitä teet arkisin tai vapaa-ajallasi, tuntuu oudolta, jos vastaat selittämällä yksityiskohtaisesti lattioiden pyyhkimisestä (uudet lattiat, vähän kuin imuroisi, staattinen liina...). Ei siivousjutuista tai muistakaan arjen askareista yleensä selitetä kovin seikkaperäisesti, koska ne asiat eivät ketään sen kummemmin kiinnosta. Sama juttu esim. peseytymisen ja tiskaamisen kanssa.
Se, ettet tätä ymmärrä, kertoo heikoista sosiaalisista taidoista. Emmekä tietenkään voi tietää, millainen kehonkieli, prosodia, ulkonäkö jne. sinulla on. Nekin vaikuttavat vastaanottoon.
Lattioiden pyyhkimisestä puhuminen kertoo myös siitä, että elämäsi on ehkä vähän sisällötöntä ja tylsää, jos se pitää mainita erikseen. Tylsyyttä ei useinkaan arvosteta.
Siisteydessä ja rutiineissa ei sinänsä ole mitään vikaa, ja kaikillahan on omat rutiininsa. Mutta sinun ongelmasi on siinä, ettet ehkä osaa lukea tilanteita ja ihmisiä tai tiedä, miten ihmiset yleensä kommunikoivat ja mikä on sosiaalisesti "normaalia" tai viehättävää.
AP olet selvästi riidanhaastajatyyppiä. Tosi suvaitsematon ja jankkaat varmaan asiasta kuin asiasta.
Joskus aikoinaan katsoin tv-sarjaa, jossa esiteltiin ihmisiä joilla oli siivousneuroosi. Eräs perheenäiti oli jouluksi siivonnut kotinsa erityisen hyvin. Joulupukki tuli kylään ja halusi lahjat jaettuaan käväistä vessassa. Siinä sitten meni äidin joulu pilalle kun koko loppuilta piti viettää vessaa kuuraamalla. AP-sopisit varmaan hänen kanssaan hienosti yhteen? Voisitte kuurailla ritirinnan, aamusta iltaan.
Miksi esiinnyt minuna? AP