Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksin asuva työtön ja saan perustoimeentulotukea 530e kuukaudessa...Kun kaltaisilleni sanotaan että pitäisi mennä metsään keräämään sieniä ja marjoja, niin Oletteko ottaneet tätä huomioon?

Vierailija
25.08.2020 |

Kaikki tulot vähennetään toimeentulotuesta paitsi 50e/kk. Eli minun pitäisi poimia 480e edestä sieniä/marjoja ennen kuin olisin "nollilla", kun kaikki tuo vähennetään toimeentulotuestani. Sitten on vielä bensakulut, ja muut auton kuluminen joka pitää myös huomioida.
Minulla on siis auto, ja pääsisin metsään kyllä....Mutta en vain ole keksinyt että miten ihmeessä tuo voi kannattaa, kun kaikki saamani tulo vähennetään perustoimeentulotuesta.

Jos onnistuisin keräämään vaikka 1000e edestä sieniä ja marjoja, niin sitten saisin tuloa jo 520e edestä, mutta onko tuollainen edes mahdollista kokoemattomalle? Lisäksi Työvoimatoimisto voi jo tuollaisen tuhannen euron tulon kanssa katsoa että olen yrittäjä, ja siitä seuraa vielä suurempia byrokraattisia sekä tulopoliittisia ongelmia.

Miksi meille työttömille sanotaan että mene metsään keräämään lisätuloa?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia miettimättä menin metsään keräämään mustikoita. 7 tunnin jälkeen minulla oli koossa 5 litraa, joista sain 30 euroa. En ole ihan varma kannattiko. Käsin keräten saa kuitenkin siistiä marjaa, ei mitään roskaista mössöä.

Vierailija
142/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös syyllistetty työtön kirjoitti:

Tuommoisia miettimättä menin metsään keräämään mustikoita. 7 tunnin jälkeen minulla oli koossa 5 litraa, joista sain 30 euroa. En ole ihan varma kannattiko. Käsin keräten saa kuitenkin siistiä marjaa, ei mitään roskaista mössöä.

Saatko toimeentulotukea? Jos saat, ilmoititko tulon?

Jos et ilmoittanut, syyllistyit rikokseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienestys ja marjastus on verotonta tuloa.

Ei vaikuta tukiin.

Syntärilahjarahakin on verotonta, mutta vaikuttaa tukiin. Jopa kaverin takaisin maksama lainaraha vaikuttaa tukiin.

Vierailija
144/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan idiootti ilmoittaa pullonpalautukset, marjankeräyksestä saadut käteiset jne. verottajalle "siksi että laki niin sanoo".

Eli siis oikea kysymys olikin: Miksi ette työttömät hanki pimeää tulia?

Vierailija
145/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen työttömän mielestä tuet ovat saavutettu ja pysyvä etu, jota ei tule ottaa pois ja että yhteiskunnalla muka on ensisijainen velvollisuus elättää aikuisia ihmisiä.

Tämä asenneongelma on suurin syy siihen, että Suomesta on tullut oleskeluyhteiskunta ja tukijärjestelmät joudutaan ajamaan alas.

Vierailija
146/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työttömän mielestä tuet ovat saavutettu ja pysyvä etu, jota ei tule ottaa pois ja että yhteiskunnalla muka on ensisijainen velvollisuus elättää aikuisia ihmisiä.

Tämä asenneongelma on suurin syy siihen, että Suomesta on tullut oleskeluyhteiskunta ja tukijärjestelmät joudutaan ajamaan alas.

Tätähän kokkareiden propaganda yrittää saada aikaiseksi.

Se voi vaan olla että on sitten kokkareellakin hätä kädessä kun tyhjän päälle joutuneet ihmiset alkavat hakea toimeentulonsa rikoksilla.

Vierailija
147/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
148/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä toimeentulotuki on ihan tosi huono. Se kannustaa ihmisiä pysymään köyhänä ja ilman mitään tuloja. Parempi ois että siihen sais lisäksi ansaita jotain pieniä tuloja edes jonkun aikaa. Sehän vaan kannustais nousemaan ylös siitä kuopasta. Lisäksi pienet  säästötkään ei pitäis sitä lakkauttaa. Näin ihmiset vois vaikka vähän säästää pääomaa ja yrittää sijoittaa sitä tai perustaa oman firman tms. Ehkä pääsisivät ulos siitä toimeentulotuki kierteestä omille jaloillensa.

Vierailija
149/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta tukiin.

Syntärilahjarahakin on verotonta, mutta vaikuttaa tukiin. Jopa kaverin takaisin maksama lainaraha vaikuttaa tukiin.

Ei vaikuta. Ota nämä käteisellä.

Vierailija
150/153 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta tukiin.

Ei vaikuta. Ota nämä käteisellä.

Kannustat rikokseen

On tämäkin palsta

Vierailija
151/153 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös syyllistetty työtön kirjoitti:

Olen työtön, saan siis ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, en toimeentulotukia. Nämä on eri asioita, eikö?

Minun pointtini oli, että eipä se marjastaminen ole kovin kannattavaa, että ne huutelijat voisivat ihan itse kerätä marjansa.

Vierailija
152/153 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me sulle joku 9e/päivä homma löydetä

Vierailija
153/153 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "ratkaisut" tähän mennessä ovat olleet kehoituksia lähteä rikoksen polulle...En tiennyt että täällä on näin moraalittomia ihmisiä

Ratkaisu on myös syödä marjat ja sienet itse, mutta sekään ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi