Vedätin puhelinmyyjää myymään minulle 36 minuutin ajan ja sitten kysyin, että miltä tuntuu kun olen tarkoituksella venyttänyt puhelun kestoa ilman pienintäkään ostoaietta
Oli hieman loukkaantuneen oloinen. Sanoin, että laittaa minut jollekin mustalle listalle tai seuraava soittelija saa tuhlata vielä kauemmin aikaa minua viihdyttääkseen.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen sossuntäti ja kun seuraavalla kerralla tulet asiakkaakseni, laitan sinut kertomaan kaikki elämäsi yksityiskohdat ilman pienintäkään aikomusta myöntää sinulle tukea.
Minä olen työpaikkaravintolasi kokki, ja kun näen että olet tulossa syömään, kaadan lisää laardia kastikkeeseen että louskuva leukasi kasvaa vieläkin louskuvammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain trolli, mutta onnistunut sellainen. Ehkä et ole huomannut kuplassasi, että ilkeilyllä ei saavuteta hyviä asioita. Ehkä vielä joskus huomaat tämän itsekin.
Tuliko voimaantunut olo, kun pääsit "tunnistamaan" trollin? 😂 Kaikkihan täällä on provoja tai trolleja. Mikään ei muka pidä paikkaansa. Ap
Haha, luulin jo olevani ainoa joka harrastaa tätä jaarittelua :D oma ennätykseni on vajaa tunti.
Toinen hauska jekku: pyytää myyjää kertomaan myymistään artikkeleista oikein perusteellisesti ja sitten pistää puhelimen vaikka pöydälle ja myöhemmin käy katsomassa kauanko se oli jaksanut höpöttää ;o)
Vierailija kirjoitti:
Haha, luulin jo olevani ainoa joka harrastaa tätä jaarittelua :D oma ennätykseni on vajaa tunti.
Toinen hauska jekku: pyytää myyjää kertomaan myymistään artikkeleista oikein perusteellisesti ja sitten pistää puhelimen vaikka pöydälle ja myöhemmin käy katsomassa kauanko se oli jaksanut höpöttää ;o)
Joo hauskaa laittaa myyjä vielä toistamaan monta kertaa samoja juttuja. "Ai mitä tarkoitit sillä.." 😂 ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on työpaikkakiusaamista. Miksi et voinut vain sanoa "ei kiitos"? Miksi käytit aikaasi tuollaiseen?
No kuule jos "työ" koostuu muiden ihmisten häiriköimisestä niin on ansainnutkin pienen vittuilun.
Hieno homma. Itse sovin kerran vittumaiselle tyrkyttäjälle tuote-esittelyn väärään osoitteeseen.
Myyjä oli varmaan ihan tyytyväinen. Puheluiden pituus on yksi mittari millä arvioidaan heidän työtään. Pitkä puhelu ilman myyntiä on paljon parempi kuin lyhyt puhelu ilman myyntiä.
Ap. Trolli. Puhelinmyyjä tekee työtä provisiopalkalla. Yksi puhelu kestää keskimäärin 3 minuuttia. Älä luule, että olet niin arvokas edes puhelinmyyjälle, että roikkuisi takiasi puhelimessa puolituntia. Ehkä sinun kannattaisi mennä töihin vaikka puhelinmyyjäksi. Jos olet hyvä,ansaitset 4000 e/kk, mutta jos olet huono, mitä todennäköisesti oletkin, palkkasi on 400 e/kk.
Puhelin myyjä soitti ja kysyi että onko hetki aikaa, niin vastasi että on, mutta odota hetki ja jätin luurin auki pöydälle. 20 minuuttia se odotti ja huuteli välillä haloota, ennen kuin lopetti puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Trolli. Puhelinmyyjä tekee työtä provisiopalkalla. Yksi puhelu kestää keskimäärin 3 minuuttia. Älä luule, että olet niin arvokas edes puhelinmyyjälle, että roikkuisi takiasi puhelimessa puolituntia. Ehkä sinun kannattaisi mennä töihin vaikka puhelinmyyjäksi. Jos olet hyvä,ansaitset 4000 e/kk, mutta jos olet huono, mitä todennäköisesti oletkin, palkkasi on 400 e/kk.
Se neljä tonnia ansaitseva "mainospuhelinmyyjä" on firman omistajan puoliso tai siskonpoika.
Usein jollekkin lähipiiristä annettaan hyviä diilejä joilla tienaa kivasti ja tätä käytetään esimerkkinä hölmöille nuorille.
Nämä nuoret saa sitten huonoja diilejä ja huonoja tuotteita, joita on täysin mahdoton myydä niin että tienaisi edes 1500€/kk, vaikka olisi kuinka hyvä myymään. Jos myynti nousee, niin myös tavote nousee. Noissa hommissa ei todellakaan rikastu.
Tämä provo se jaksoi vielä seuraavaankin päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se neljä tonnia ansaitseva "mainospuhelinmyyjä" on firman omistajan puoliso tai siskonpoika.
Usein jollekkin lähipiiristä annettaan hyviä diilejä joilla tienaa kivasti ja tätä käytetään esimerkkinä hölmöille nuorille.
Nämä nuoret saa sitten huonoja diilejä ja huonoja tuotteita, joita on täysin mahdoton myydä niin että tienaisi edes 1500€/kk, vaikka olisi kuinka hyvä myymään. Jos myynti nousee, niin myös tavote nousee. Noissa hommissa ei todellakaan rikastu.
Niin, tuohon on kaikkien alalla tietämä salaisuus, että soittolistat eivät ole tasa-arvoisia. Aloitteleva myyjä saa listan töykeitä änkyröitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnille täyskielto tai luvanvaraiseksi siten, että tyrkkymyyjä joutuu sen luvan anomaan ja selvittämään, muuten oletus on aina, että ei haluta puhelinterrorismia minkään verukkeen tai tekosyyn varjolla.
Ap oli sopivan pirullinen, mutta samalla tuhlasi omaakin kallista aikaansa.
Minulla on työttömänä aikaa mielin määrin ja en muutenkaan tuhlannut aikaani, sillä sain nautintoa myyjän vedättämisestä. Ap
Oletko jotenkin sairas? Hän oli vain tavallinen ihminen, joka tekee työtään saadakseen edes vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynnille täyskielto tai luvanvaraiseksi siten, että tyrkkymyyjä joutuu sen luvan anomaan ja selvittämään, muuten oletus on aina, että ei haluta puhelinterrorismia minkään verukkeen tai tekosyyn varjolla.
Ap oli sopivan pirullinen, mutta samalla tuhlasi omaakin kallista aikaansa.
Minulla on työttömänä aikaa mielin määrin ja en muutenkaan tuhlannut aikaani, sillä sain nautintoa myyjän vedättämisestä. Ap
Oletko jotenkin sairas? Hän oli vain tavallinen ihminen, joka tekee työtään saadakseen edes vähän rahaa.
Ei viddu mitä ihmeen hyviksiä täällä on poraamassa?? Minä oon kans vedättänyt vitsillä puhelinmyyjiä ja feissareita. Samoin pari mun kamua, eikä me olla mitään pahiksia.. Ja monet on nauranu niille vedätyksille. Puhelinmyyjät ja feissarit ei vaan ole ihmisten suosiossa koska ne on tyrkkymyyjiä ja siis häiriötekijöitä useimmiten.
Aina ei tarvitse edes vedättää. Jotkut puhelinmyyjät tuntuvat uskovan, että niin kauan on toivoa kun asiakas ei lopeta puhelua.
Kerran taas soitti puhelinmyyjä ja itselläni ei ollut kiire sillä hetkellä, joten ei ollut tarvetta lyödä luuria korvaan. Päätin katsoa kuinka kauan soittaja haluaa jatkaa vaikka vastasin kaikkiin kysymyksiin samalla tavalla: en ole kiinnostunut. Aina vaan myyjä jatkoi juttua ja esitteli kuinka hieno hänen tarjouksensa on. Joka ikiseen kysymykseen vastasin, että en ole kiinnostunut. Puoli siinä tuntia meni ennen kuin älysi lopettaa puhelun.
Hahhah, hyvä homma! Vihaan puhelinmyyjiä yli kaiken. Kuinka kukaan itseään arvostava ihminen edes alentuu tekemään noin kusista työtä? Voisin tehdä saman kuin ap, mutta en halua kuluttaa aikaani häiriköihin. Lyön vain luurin korvaan.
A man of culture I see. Well played good Sir, well played.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain trolli, mutta onnistunut sellainen. Ehkä et ole huomannut kuplassasi, että ilkeilyllä ei saavuteta hyviä asioita. Ehkä vielä joskus huomaat tämän itsekin.
Olet tavallaan jäljillä, sillä olen sellainen tosielämän trolli, kuten tuten noista TE-toimisto-kuvioista voi jo vähän päätellä. Ap
Ole hyvä! Itsellänikin on maha kipeänä nauramisesta. Ap