Löysin kolme turkiskuoriaisen toukkaa tänään kerrostaloyksiöstäni
Vihaan ötököitä kaikista eniten! Ne ovat painajaiseni. Miksi mulle käy näin? Olisi edes yksi ollut, niin en panikoisi näin paljon, mutta kolme 5 tunnin sisään! Hyi saatana! Tarkoittaako tää nyt, että näitä oksetuksia on kunnon invaasio listojen väleissä ym? Vatsassa velloo ajatuskin, en taatusti nuku ensi yönä.
Raidilla suihkin pitkin poikin, mutta löytyi heti kolmas kylppäristä. Tummia/ruskeita joissa vaaleampia raitoja ja pyrstö. Luulin näitä hitaiksi, mutta kyllä ne myllertää suht tarmokkaasti, ei kuitenkaan yhtä nopeasti kuin sokeritoukat.
Onko mitään toivoa, että noita ei näkisi enää? Otin jo isännöitsijään yhteyttä, mutten tiedä suostuuko myrkytykseen. Olen asunut asunnossa vasta 3kk joten en pääse edes muuttamaan heti mihinkään. Ilmeisesti myös hyvin yleinen ongelma Helsingissä.
Kommentit (77)
Ei niihin siisteys auta. Onko joku naapurisi muuttanut juuri taloon? Silloin niitä yleensä tulee.
Ne tulee jos tulee. Siivoa toki kaikki paikat ja suihkuta myrkkyä listojen alle ensiavuksi. Oma kämppäni myrkytettiin kerran ja sillä katosivat, kop kop.
Tsemppiä. Sitä tulet kaipaamaan.
Terveisin nimimerkki Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee jos tulee. Siivoa toki kaikki paikat ja suihkuta myrkkyä listojen alle ensiavuksi. Oma kämppäni myrkytettiin kerran ja sillä katosivat, kop kop.
Asutko kerrostalossa? Periaatteessahan kai pitäisi myrkyttää koko talo. Hyvä jos auttoi! Toivotaan että saan myrkytyksen itsekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Sitä tulet kaipaamaan.
Terveisin nimimerkki Kokemusta on
Voi itku :( Pääsitkö eroon vai muutitko pois?
Onneksi et sentään luteita löytänyt. Itselläni oli yksiössä niitä ja torjuntafirma kävi tekemässä myrkytykset. Jouduin hävittämään sängyn ja sohvan.
Torakat on kaikista pahinpia, ei meinaa päästä eroon myrkyttämälläkään.
Ei se nyt yleinen ongelma ole lähinnä vanhoissa taloissa. Nehän tykkää tietynlaista vaatemateriaali käyttää ruokanaan kuten villaa jne.
Oliko nämä niitä joilla on ruskea juova selän poikki?
Laita Tolua suihkepulloon ja pidä aina valmiina. Raid on liian tymäkkää arkikäyttöön. Listoihin voi sivellä punaseetriöljyä.
Turkiskuoriaisten kanssa pärjää kun siivoilee eikä päästä populaatiota suureksi. Muuttaessa voivat muuttaa imurin rakenteissa.
Opiskelijat palaavat hiljalleen asuntoihinsa ja ulkona alkaa olla kylmää ym. Nuo ja muut ilmestyvät taas. Riittää kun yhdessä kämpässä on niin pian voi olla kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Laita Tolua suihkepulloon ja pidä aina valmiina. Raid on liian tymäkkää arkikäyttöön. Listoihin voi sivellä punaseetriöljyä.
Turkiskuoriaisten kanssa pärjää kun siivoilee eikä päästä populaatiota suureksi. Muuttaessa voivat muuttaa imurin rakenteissa.
Imurin rakenteissa? Voi apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkiskuoriaisten kanssa pärjää kun siivoilee eikä päästä populaatiota suureksi. Muuttaessa voivat muuttaa imurin rakenteissa.Imurin rakenteissa? Voi apua
Eivätköhän heitä veivinsä siinä imussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuoriaisella näkyy ruskea juova selässä, mutta kuoriaisia useammin löytyy niiden toukkia / toukkien koteloita. Meillä on näiden lisäksi myös koiperhosia ja olen luovuttanut tuholaisten hävittämisen suhteen. Asutaan 50-luvun talossa, jonka rakenteissa varmasti elää vaikka mitä ja kissojen takia en halua myrkyttää. Vaikka suojaisin kaikki villa- ja silkkivaatteet niin koiperhosten toukille kelpaa myös kissojen karvat. Välillä käytän koiansoja, mutta koiden ja turkiskuoriaisten lopullinen hävittäminen tuntuu mahdottomalta.
Turhaa panikointia, nehän on kankaiden perään eikä ihmisten. Niitä on vaikea saada hävitettyä koko talosta ja vaikka onnistuisikin, niitä lentää myös avoimesta ikkunasta sisään. Just oli ikkuna auki pari päivää sitten ja tietysti verhossa jo istui mokoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuoriaisella näkyy ruskea juova selässä, mutta kuoriaisia useammin löytyy niiden toukkia / toukkien koteloita. Meillä on näiden lisäksi myös koiperhosia ja olen luovuttanut tuholaisten hävittämisen suhteen. Asutaan 50-luvun talossa, jonka rakenteissa varmasti elää vaikka mitä ja kissojen takia en halua myrkyttää. Vaikka suojaisin kaikki villa- ja silkkivaatteet niin koiperhosten toukille kelpaa myös kissojen karvat. Välillä käytän koiansoja, mutta koiden ja turkiskuoriaisten lopullinen hävittäminen tuntuu mahdottomalta.
Kuinka usein näkyy toukkia? Tuleeko sänkyyn?
Siinä vaiheessa kun alkaa enemmän toukkia löytymään on tilanne paha. Heti ilmoitus isännöitsijälle. Vaikka sinun asunnostasi saataisiin ne häädettyä tulee ne pian takaisin naapurista.
Ja kerta asut Helsingissä niin veikkaan opiskelija-asuntoa. Niissä tuollaiset on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Liikkuvat nimittäin käytettyjen tavaroiden mukana, joita opiskelijat eniten ostavat.
Koiden ja turkiskuoriaisten kanssa oppii kyllä elämään, kunhan suojaa niitä kiinnostavat vaatteet hyvin. Elintarvikkeita mutustelevat rohmut, kuten riisihäröt, ovat paljon häijympiä vieraita. Olen kyllä ihan perussiisti ihminen, mutta elänyt vanhoissa taloissa ja sattunut joskus ostamaan sen väärän pussin mysliä, joten noista on valitettavasti kokemusta! Luteista sen sijaan ei ja toivottavasti ei koskaan tulekaan. Niiden torjuminen kun on tosiaan vielä kallistakin, ja ajatuskin puremista ällöttää.
Hyi :( Tiedän tunteen. Mulla oli edellisessä asunnossa sokeritoukkaongelma. Niitä vilisti pitkin kämppää ja oli myös kaappien sisällä. Aamulla löytyi sängyn alta. Myrk ytin asuntoa kuukauden ajan. Muutin kuitenkin pois melko pian kun meinasin tulla hulluksi kun kuvittelin, että niitä löytyy edelleen joka nurkasta. Mun asunnolla kävi pari kertaa myös m yrkyttäjä isännöitsijän toimesta.
Imuroin viikossa 2 kertaa ja pidän pinnat puhtaina. Menis muualle saakeli etsimään syötävää. Ällötykset! Mua pelottaa katsoa vaatekaappeihin nyt, mutta pakko käydä nekin läpi.
Ap