Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoitukset usein melko sekavia .... vaatimustasokin kova vaikka kyseessä ihan joku perustyö

Vierailija
25.08.2020 |

Miten ylipäätään ihmiset pääsevät töihin?

Kun sitten pääsee töihin ja tapaa uudet työkaverit niin ihmetyttää vielä enemmän ...

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekry antaa kotitehtäviä mukaan? Ei s-tana. Eivät taida arvostaa aikuisten ihmisten ammattitaitoa ja osaamista kovin korkealle, kun kohtelevat kuin ekaluokkalaista.

Olen joskus miettinyt, mistä HR-viha kumpuaa mutta nyt alan ymmärtää asian ytimen. Kuinkakohan paljon tällaiseen päiväkerhotason pelleilyynkin uppoaa varoja?

Nämä tulevat suoraan jostain ammattikorkeakoulusta ja siellä on humanisti-professori painottanut ongelmienratkaisun tärkeyttä. Sama joidenkin ryhmätehtävien kanssa. Useissa paikoissa kutsutaan 4-5 ihmistä samaan haastatteluun ja käsketään ratkaista ryhmässä joku ongelma tai soveltaa firman arvoja jonnekin asiaan. Ne pitää sitten esitellä PowerPointilta, aikaa on 2 tuntia.

Vierailija
42/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vain ruoanjakoa, tiskiä ja vastaavaa sisältävä työ vaatii julkisella kokin tutkinnon. Ei tietysti makseta kokin palkkaa.

Kaikilla töillä on myös mukahienot nimet nykyään. Siivooja on joku palveluvastaava ja tuo yllä kuvaamani käytännössä keittiöapulainen on ruokapalvelutyöntekijä.

Olisiko joku ihan konkreettinen esimerkki tästä? Itselläni ei ole kokin tutkintoa ja olen tehnyt useasti niitä hommia kuten muutkin tutut ihan julkisellakin.

Mikä konkreettinen esimerkki? Ihan työpaikkailmoitukset, joissa kys. tutkinto on mainittu vaatimuksena.

Mitkä kaikki? Anna esimerkki YHDESTÄKIN oikeasta työpaikasta joka hakee parhailllaan noin. Kokin töihinkin pääsee ilman koulutusta samoin myös tiskaamaan ja jakamaan ruokaa. Ruokaa jakaa todella moni jolla ei ole mitään kokin koulutusta tai tiskaa riippumatta sektorista. Ihmettelen vain että väität tuollaista.  

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10435218?searchPhrase=Ruokapalveluty%…

Ja sitten kumminkin saat kiroilevia ihmishirviöitä työkaveriksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vain ruoanjakoa, tiskiä ja vastaavaa sisältävä työ vaatii julkisella kokin tutkinnon. Ei tietysti makseta kokin palkkaa.

Kaikilla töillä on myös mukahienot nimet nykyään. Siivooja on joku palveluvastaava ja tuo yllä kuvaamani käytännössä keittiöapulainen on ruokapalvelutyöntekijä.

Olisiko joku ihan konkreettinen esimerkki tästä? Itselläni ei ole kokin tutkintoa ja olen tehnyt useasti niitä hommia kuten muutkin tutut ihan julkisellakin.

Mikä konkreettinen esimerkki? Ihan työpaikkailmoitukset, joissa kys. tutkinto on mainittu vaatimuksena.

Mitkä kaikki? Anna esimerkki YHDESTÄKIN oikeasta työpaikasta joka hakee parhailllaan noin. Kokin töihinkin pääsee ilman koulutusta samoin myös tiskaamaan ja jakamaan ruokaa. Ruokaa jakaa todella moni jolla ei ole mitään kokin koulutusta tai tiskaa riippumatta sektorista. Ihmettelen vain että väität tuollaista.  

Eli missä se missä muka haetaan kokin ammattitaitoa???? Tuossa haetaan cateringalan koulutusta ei kokin

Kirjoitit näin

Palkkaus tuossa menee myös eritavalla kuin väitit siitä sanotaan näin.

Palkkaus ja muut palvelusuhteen ehdot määräytyvät kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti sekä Tuusulan kunnan työnvaativuudenarvioinnin mukaan

Eli tämä työpaikkailmoitus ei vastaa ollenkaan sitä mitä esitit.

Vierailija
44/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnantaja. Ei tosiaankaan valittamista nykytilanteessa. Voi valita työvoimaa, joka pysyy nöyränä. Juuri nyt ei kyllä voi palkata ketään... Elämme kovia aikoja.

Vierailija
45/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni iso osa ilmoituksista on ihan selkeitä, mutta vaatimustasot ovat kovat. Pitää olla x koulutus ja x kokemusta pienipalkkaiseen työhön ja tämä ohjelmisto pitää osata ja tämä ja tämä...

Puhelinmyyntiin kyllä haetaan mitä erikoisimmilla nimikkeillä, myyntineuvottelija, toimistotyöntekijä, asiakaskoordinaattori, asiakaspalvelija jne... yhdessä ilmoituksessa oltiin kuvailtu työn luonne, eikä mitään mainintaa, että pitäisi olla ulospäinsuuntautunut jne mitä puhelinmyynnissä vaaditaan, vaan vaikutti perus toimistotyöltä. No, sain kutsun haastatteluun ja puhelimessa sanottiin: "tämä on sitten puhelinmyyntiä". Totesin, että ymmärsin väärin, enkä halua haastatteluun. Koitan etsiä, jos löytäisin ilmoituksen vielä.

Vierailija
46/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli missä se missä muka haetaan kokin ammattitaitoa???? Tuossa haetaan cateringalan koulutusta ei kokin

Kirjoitit näin

Palkkaus tuossa menee myös eritavalla kuin väitit siitä sanotaan näin.

Palkkaus ja muut palvelusuhteen ehdot määräytyvät kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti sekä Tuusulan kunnan työnvaativuudenarvioinnin mukaan

Eli tämä työpaikkailmoitus ei vastaa ollenkaan sitä mitä esitit.

Cateringalan tutkinto on yhtä kuin kokki (tai tarjoilija). KVTESissä on eri palkkaluokat ruokapalvelutyöntekijänä ja kokkina työskenteleville, kokin palkka on korkeampi. Rautalanka = jos kokki työskentelee ruokapalvelutyöntekijänä ei nauti kokin palkkaa.

Vierailija
47/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekry antaa kotitehtäviä mukaan? Ei s-tana. Eivät taida arvostaa aikuisten ihmisten ammattitaitoa ja osaamista kovin korkealle, kun kohtelevat kuin ekaluokkalaista.

Olen joskus miettinyt, mistä HR-viha kumpuaa mutta nyt alan ymmärtää asian ytimen. Kuinkakohan paljon tällaiseen päiväkerhotason pelleilyynkin uppoaa varoja?

Olen joutunut työhaastattelussa suorittamaan laskentatehtäviä ym. työhönliittyviä asioita. Tosi kiva kun haastattelutilanne on muutenkin jännittävä, niin siinä sitten vielä päässälaskuna jotain yhtälöitä ratkomaan,

mihin laskukaavat löytyvät mistä tahansa alan opuksesta.

Vierailija
48/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että monissa ilmoituksissa ei ole mitään mainintaa työajoista. Lukee vain kokoaikatyö vaikka. Työajat ovat aika merkittävä kriteeri itsellänikin.

Tämä! Työaika selviää vasta haastattelussa. Itse olen joutunut kieltäytymään työstä, kun haastattelussa selvisi, että työajat ei sovi yhteen lasten päivähoidon aukioloaikojen kanssa. Olisi säätetty haastattelijoiden ja minun aikaani, kun työpaikkailmoituksessa olisi suoraan lukenut työaika esim kokoaikatyö: työaika 8-16

Vierailija
49/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut työhaastattelussa suorittamaan laskentatehtäviä ym. työhönliittyviä asioita. Tosi kiva kun haastattelutilanne on muutenkin jännittävä, niin siinä sitten vielä päässälaskuna jotain yhtälöitä ratkomaan,

mihin laskukaavat löytyvät mistä tahansa alan opuksesta.

Mä olin haastattelussa, jossa jouduin tekemään jotain Excel-juttua. Ne vielä katsoi ruudulta koko ajan mitä teen. Oli kyllä ihan kauheeta. Lisäksi mun piti tehdä joku kymmenen minuutin persoonallisuustesti. Se oli ihan skeidaa, koska niihin pystyy tosi helposti vastaamaan siten, että saa "oikeat vastaukset". En kyllä saanut sitä työpaikkaa, koska olin kohta valmistumassa toiselle alalle, ja he pelkäsivät, että lähden sieltä heti muualle.

Vierailija
50/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan kannalta ideaali tilanne nyt. On hyvä, että on edes jotain isoa etua olla työnantajana Suomessa työntekijöihin verrattuna!

51/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksiammatti oli aika yksiselitteinen, sitä tein aikani kunnes terveys ei enää kestäny siellä.

Nyt kokeillaan kaupan alaa, minulla on tietämystä tietokoneista, jotenka sitä haluaisin hyödyntää.

Vierailija
52/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta palkkaavana esimiehenä kirjoitti:

Joka kerta joutuin perustelemaan, että ammattimies jättää hakematta, kun hakemus on liian yliampuva.

Tuo kun ymmärrettäisiin. Vatsaa vääntää kaikki ne huippuosaajat ja näköalapaikat.

Vierailija
53/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eri kommentoija, mutta tässäpä muutama "hauska" fraasi ravintola-alan työpaikkailmoituksista:

"Tulevalta kokilta vaaditaan ennen kaikkea huikeaa asennetta ja hyvää sopeutumiskykyä--- Lisäksi tarvitaan taitoa valmistaa huippuruokaa, kaunista sellaista sekä tiimityöskentely taitoja. Sinä olet huipputyyppi, jonka kanssa työpäivät on yhtä juhlaa. "

.

"Työnkuvaan kuuluu muun muassa heimokavereiden motivointi," (miksi, oi, miksi, pitää leikkiä jotain heimoa työpaikalla?)

Vierailija
54/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta palkkaavana esimiehenä kirjoitti:

Koska firmojen hr-osastoilla istuu joutavanpäiväisiä käsienheiluttelun maistereita. Palkkasin edellisessä pestissäni varmaan 100 ihmistä. HR-hoiti varsinaista prosessia ja joka helvetin kerta piti niille sanoa, ettei traktorikuski tai kirvesmies tarvitse AMK-tutkintoa, ruotsinkielentaitoa eikä montaa muutakaan asiaa, mitä heidän pohjissaan toivottiin.

Joka kerta joutuin perustelemaan, että ammattimies jättää hakematta, kun hakemus on liian yliampuva. Samoin halusivat osallistua haastatteluihin, joissa kyselivät kaikkea työn kannalta epäoleellista. Suorittavan työn tekijältä on ihan turhaa tentata, miten he kehittäisivät konsernin visiota tai strategiaa.  Onneksi eivät puuttuneet lopulliseen valintaan mitenkään.

En ole ollenkaan samaa mieltä, että suorittavan työn tekijän mielipiteitä ei kannattaisi kysyä. Monella olisi hyviä ideoita ja sellaista näkemystä, mitä ei johdolla välttämättä ole.

Etkö muuten palkkaisi minua kun olen yliopistokoulutettu, vaikka selviän mainiosti fyysisestä työstä?

Vierailija
55/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huvittelen toisinaan ja katselen työpaikkoja iham toiselta puolen suomea (haha, joo jännää tiiän) ja tänään tuli vastaan tämä helmi tuolta pohjoisen suunnalta, pitää osata oikeastaan ihan kaikkea :D , olkaa hyvä:

Avoin työpaikka: Sihteeri/Assistentti

Yleiset vaatimukset kandidaatille: Korkea koulutustaso - Tradenomi

Tehtävä edellyttää sujuvaa kirjallista ja suullista ilmaisutaitoa ukrainan (työntekijöiden kanssa) ja englannin (asiakkaiden kanssa) kielillä.

Ajokorttiluokka B. Tietotekniikan ja toimisto-ohjelmistojen tuntemus on välttämätöntä. Web-suunnittelun ja ohjelmoinnin perusteiden tuntemus, C ++ -kieli, kirjanpitokokemus.

Kokemus assistentin tehtävistä minimi 5 vuotta.

Työ aika: klo 9-16, ma-pe Palkka TES:in mukana Työpaikka - toimisto Tervola kaupungissa (95300)

Uudessa tehtävässäsi toimit johtajan assistenttina. Työtehtävät sisältävät paperitöitä, johtajan avustamista kaikissa kehittyvän yrityksen ajankohtaisissa asioissa, henkilöstö ja aikataulujen hallitsemista, liikekirjeenvaihdosta virallisten järjestöjen ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. On myös välttämätöntä selviytyä seuraavista tehtävistä - asiakastietokannan systematointi tuotannossa. Neuvottelut potentiaalisten asiakkaiden kanssa sähköpostitse. Uusien asiakkaiden etsintä. Näyttelyyn osallistumisen ja käynti järjestäminen, tuotantotyön erityispiirteiden ymmärtäminen - kokemus laser- ja 3D-koneiden hallinnasta. Sivustojen hallinto - tilauksien vastaanottaminen verkossa, uusien tietojen lataaminen ja valokuvien käsittely. Tilien hallinta sosiaalisissa verkostoissa.

Työmatkan suunnittelu ja jarjestaminen.

Taloushallinnon tehtävät: Yrityksen laskujen maksaminen, yrityksen pankkitilin hallinta. Varastotavaroiden inventaario. Palkkalaskutus. Markkinointi. Myyntisaamisten ja ostovelkojen hallinta.

Olkaa hyvä ja ota yhteyttä sähköpostitse johtaja@santas-salmon-place.com

Vierailija
56/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellyt kanssa että montaako hommaa ihmisen täytyy osata yhdessä työpaikassa.Tuolla tyylillä ei töitä hae eikä kukaan pääse töihin kun välillä pitäsi hoitaa duunari työt ja välillä johtajan työt.

Vierailija
57/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata säikähtää vaatimustasoa. Oikeasti kannattaa kehua niinpaljon itseään, kuin vaan kehtaa. Kunhan ei suoranaisesti syyllisty itsekehussa rikokseen. Loppujenlopuksi taitaa työnantaja ja työnhakija molemmat tietää, että tämä on nykyään pelin henki.

Vierailija
58/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huvittelen toisinaan ja katselen työpaikkoja iham toiselta puolen suomea (haha, joo jännää tiiän) ja tänään tuli vastaan tämä helmi tuolta pohjoisen suunnalta, pitää osata oikeastaan ihan kaikkea :D , olkaa hyvä:

Tehtävä edellyttää sujuvaa kirjallista ja suullista ilmaisutaitoa ukrainan (työntekijöiden kanssa) ja englannin (asiakkaiden kanssa) kielillä.

Ajokorttiluokka B. Tietotekniikan ja toimisto-ohjelmistojen tuntemus on välttämätöntä. Web-suunnittelun ja ohjelmoinnin perusteiden tuntemus, C ++ -kieli, kirjanpitokokemus.

Työ aika: klo 9-16, ma-pe Palkka TES:in mukana Työpaikka - toimisto Tervola kaupungissa (95300)

Uudessa tehtävässäsi toimit johtajan assistenttina. Työtehtävät sisältävät paperitöitä, johtajan avustamista kaikissa kehittyvän yrityksen ajankohtaisissa asioissa, henkilöstö ja aikataulujen hallitsemista, liikekirjeenvaihdosta virallisten järjestöjen ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. On myös välttämätöntä selviytyä seuraavista tehtävistä - asiakastietokannan systematointi tuotannossa. Neuvottelut potentiaalisten asiakkaiden kanssa sähköpostitse. Uusien asiakkaiden etsintä. Näyttelyyn osallistumisen ja käynti järjestäminen, tuotantotyön erityispiirteiden ymmärtäminen - kokemus laser- ja 3D-koneiden hallinnasta. Sivustojen hallinto - tilauksien vastaanottaminen verkossa, uusien tietojen lataaminen ja valokuvien käsittely. Tilien hallinta sosiaalisissa verkostoissa.

Taloushallinnon tehtävät: Yrityksen laskujen maksaminen, yrityksen pankkitilin hallinta. Varastotavaroiden inventaario. Palkkalaskutus. Markkinointi. Myyntisaamisten ja ostovelkojen hallinta.

Tohon hommaan on jo varmasti hakija tiedossa. Varmaankin ukrainalainen, jolle pitää saada työlupa. Semmoinen järjestyy, jos hakua vastaavaa henkilöä ei löydy Suomesta.

Vierailija
59/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietotekniikan ja toimisto-ohjelmistojen tuntemus on välttämätöntä. Web-suunnittelun ja ohjelmoinnin perusteiden tuntemus, C ++ -kieli

No nyt on mielenkiintoista. C++ vaatii ehkä vähän enemmän ohjelmoinnin tuntemusta kuin vain perusteet...  Kyllähän sillä Web-koodaustakin voi tehdä, mutta yleensä käytetään muita kieliä.

En edes uskonut, että tuollaista ilmoitusta löytyy, mutta kyllä näkyy ainakin Duunitorilla olevan! Pitäisiköhän ruveta floodaamaan johtajan postilootaa...

Vierailija
60/67 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon hommaan on jo varmasti hakija tiedossa. Varmaankin ukrainalainen, jolle pitää saada työlupa. Semmoinen järjestyy, jos hakua vastaavaa henkilöä ei löydy Suomesta.

Haluan nähdä tuon superukrainalaisen! Palkanlaskenta jne. riittää varmaan sitten osata Ukrainan lainsäädännön mukaan. Mutta riittääkö Ukrainassa suoirtettu tradenomia vastaava tutkinto?

Firma näyttää kyllä pärjäävän ihan hyvin:

https://www.finder.fi/Ravintolat/Santa+s+Salmon+Place+Oy/Napapiiri+rova…

https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/santas+salmon+place+oy/2661…

Ehkä kun palkataan kaiken osaavia ukrainalaisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi