Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin säilykkeen öljyt?

Vierailija
25.08.2020 |

Mihin olette laittaneet ne öljyt, joissa esim. aurinkokuivattu tomaatti tai jotkut tonnikalat on säilötty? Koen sen ongelmajätteeksi, aina pitää jotenkin purkittaa ja laittaa roskikseen, niin paljon öljyä ei meillä kulu, että sitä voisi kaikkea ruokaan (salaatinkastike ym.) laittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat öljyssä tonnikalaa tarkoitus on että sekoitat kaiken öljyineen,näin siitä tulee mehevää.Älä heitä öljyä pois.

Jos et halua öljyä ,osta tonnikala vedessä.

Aurinkokuivattu tomatti sisältää myös etikkaa liemessä,sen olen laittanut biojätteeseen.

Vierailija
2/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat öljyssä tonnikalaa tarkoitus on että sekoitat kaiken öljyineen,näin siitä tulee mehevää.Älä heitä öljyä pois.

Jos et halua öljyä ,osta tonnikala vedessä.

Aurinkokuivattu tomatti sisältää myös etikkaa liemessä,sen olen laittanut biojätteeseen.

Isoja määriä nestemäistä rasvaa ei saisi laittaa biojätteeseen, ellei sitä ole imeytetty esim. talouspaperiin. AIka paljon menee paperia, jos aurinkokuivatun tomaattipurkin öljyjä alkaa imeyttään. 

Ja maustetut tonnikalat on yleensä aina öljyssä, veteen säilötyt on maustamattomia. Esim. käyttämäni valkosipulitonnikala ui niin isossa määrässä öljyä, ettei sitä mitenkään voi laittaa ruokaan mukaan, hyi olkoon. Desilitra öljyä pieneen salaattiin? Jokin aika sitten selvästi vähennettiin kalan määrää ja lisättiin öljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaariin olen aina kaatanut ja kaadan jatkossakin. Työmaalla (raksa) jos on eväänä, niin maahan menee.

Vierailija
4/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee niin vähän tuommoista öljyä, että laitan sen viemäriin kuumimman veden saattelemana.

Sehän ei ole ns. ympäristölle ongelma, vaan putket voi vuosien saatossa tukkiutua. Sitä varten sitten taas on viemärirakeet keksitty.

Vierailija
5/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törkeästi laittanut purkkiin ja sekajätteeseen.