Miksi olet lapseton? Ikäsi?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te lasten vihaajat roikutte vauva-palstalla. <miksi sitä vihaa pitää täällä julistaa. Onhan se niin että olette oksettavia , kun täällä julistatte vihaavanne viattomia pikkuihmisiä. Kyllähän vauvoja vihaava nainen on aika sairas ystävä, naapuri, kummi, .hyi ! ette edes tunnusta olevanne inhottavia ihmisiä.
Täällähän sitä on järkevintä julistaa, anonyyminä aikuisten palstalla, eikä esimerkiksi purkamalla toisten lapsiin. Useimmat älyävät julkisesti suhtautua kunnioittavasti toisiin vaikka ei heistä tykkäisikään.
N38, en ole koskaan edes harkinnut. Ei ole mitään syytä, varmaan pitäisi olla ennemminkin syy jos olisi hankkinut lapsia että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te lasten vihaajat roikutte vauva-palstalla. <miksi sitä vihaa pitää täällä julistaa. Onhan se niin että olette oksettavia , kun täällä julistatte vihaavanne viattomia pikkuihmisiä. Kyllähän vauvoja vihaava nainen on aika sairas ystävä, naapuri, kummi, .hyi ! ette edes tunnusta olevanne inhottavia ihmisiä.
Tämä on Aihe vapaa -palsta, joten kaikki aiheet käy.
Kesti kauan löytää parisuhteeseen sopiva kumppani ja olemme nyt olleet yhdessä vasta vuoden. Täytyy tuntea toinen vähän paremmin ennen kuin alkaa lisääntymään. Lisäksi minä vasta hiljattain valmistuin opinnoista, eli ei olisi ollut järkevää muutenkaan.
Tavoitteenani on saada ensimmäinen muksu maailmaan ennen kuin olen 30-vuotias. Mutta jos olosuhteet ovat huonot tai ei ole kantavaa parisuhdetta, niin en ala väkisin penikoimaan. Varmaankin ryhdymme hommiin vuoden tai parin kuluttua. Riippuu toki siitä, kestääkö suhde.
N26
28, en hanki lapsia koska en ole niin sairaalloisen itsekäs. Maailma hukkuu ihmisiin.
Olen henkisesti ja fyysisesti viallinen, enkä halua yhtään lasta tälle katastrofille altistaa. Parempi niin kuin että joutuisivat oman hyvinvointinsa kustannuksella äitiään hoitamaan.
N49
N47 enkä ole koskaan halunnut lapsia. Hoivaviettiä on ollut mutta se kohdistuu vain eläimiin, eikä mitään vauvakuumetta ole koskaan ollut. Sattui vielä kumppanikin joka ei halua omia lapsia niin kaikki palaset meni kohdalleen. Tosin kumppani ehtii vielä isäksi jos muuttaa mielensä, mutta ei minun kanssani.
Kohta 36, nainen. Oma äiti jotenki vihasi olla äiti ja välitti kuvan että äitiys on aivan kamalaa.
En halua lapsia. En pidä lapsista. En siedä niitä samassa tilassa. En kestä sitä kiljuntaa, raivokohtauksia, yövalvomisia, kitinää, jatkuvaa 24/7 huolehtimista. Vieläköhän muuta, ainiin, oma aika ja omat jutut, vapaa elämä on mistä pidän. Tiesin jo hyvin nuorena alle 18v, että en halau ikinä lapsia eikä se koskaan ole muuttunut. Nyt olen siis 30v.
Eipä ole onnistunut vaikka kuin on yritetty.
Pidän kyllä lapsista, mutta niin pidän koiristakin enkä silti halua yhtäkään koiraa. Elämässäni on ihan tarpeeksi sisältöä ilmankin.
N28
Ei tänne maailmaan kannata lapsia tehdä. Maailmanmeno pahenee vaan entisestään.
N36
Vierailija kirjoitti:
Ei tänne maailmaan kannata lapsia tehdä. Maailmanmeno pahenee vaan entisestään.
N36
Aika paljon paremman elämän lapset saavat kuin lähes koskaan historiassa. Tottakai liikakansoitus ja ilmastonmuutos ovat uusia isoja ongelmia. Mutta silti lapset saavat ruokaa, terveyden ja suhteellisen sodattoman ja turvallisen maailman. Tottakai se muuttuu tulevaisuudessa, mutta silloin he ovat jo vahvoja aikuisia.
Olisin huono äiti, koska en voisi antaa lapselle tämän tarvitsemaa aikaa ja huomiota, koska oman tilan tarve minulla on suuri. Ahdistun ja masennun, jos en saa olla rauhassa.
N29
En tule raskaaksi, vaikka kuinka yritän. Taidan jäädä lapsettomaksi :/ ikää alle 30v.
En ole ikinä halunnut lapsia, ei hetkeäkään ole käynyt mielessä että pitäisi tai haluaisi lisääntyä. Ei siinä sen kummempaa, mitään "päätöstä" asiasta en oo tehnyt vaan tää on ihan itsestäänselvä olotila. Ikää 56, eikä ole muuten hetkeäkään kaduttanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tule raskaaksi, vaikka kuinka yritän. Taidan jäädä lapsettomaksi :/ ikää alle 30v.
Vielä ei ole toivo menetetty. Joillain kestää kauemmin, että tärppää. Tuttuni oli julistettu hedelmättömäksi, mutta saikin yli 40-vuotiaana lapsen täysin luonnollisin menetelmin. Onneksi voi myös adoptoida. ❤
N42, matala hoivavietti. Olen myös introvertti ja nautin siitä, kun taloni on hiljainen ja rauhallinen. Maailmassa on paljon nähtävää, koettavaa ja opittavaa loppuelämäksi, ja elämäni on hyvää.