Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit please apua

Vierailija
25.08.2020 |

Ja kyllä, olen käynyt ihan oikeillakin lääkäreillä, mutta heidän mukaansa olen terve kuin pukki, korkeintaan masentunut ja kannattaisi aloittaa mielialalääkitys. No, totta on että olen stressaantunut ja väsynytkin, mutta iso osasyyllinen siihen on juuri tämä mistä nyt seuraavaksi kerron.

Koko aikuisikäni olen ajoittain tuntenut oloni sairaaksi. Ensin todella harvakseltaan, vähitellen tihentyen, ja nykyään tuntuu että sairaita jaksoja on enemmän kuin terveitä. Homma alkaa usein flunssaisuuden tunteella. Kurkku kipeytyy ja on semiflunssainen olo. Palelee ja tuntuu kuumeiselta. Lämpöä on korkeintaan ihan aavistuksen eikä flunssaakaan tule - ainoastaan kurkku kipeä ja nuutunut olo. Sitten kipeytyy nivelet. Lonkat, niska, olkapäät, alaselkä, ranteet ja sormet. Olen jäykkä ja liikkeelle lähtö on vaikeaa, mutta samalla tuntuu kuin nivelet olisivat jotenkin pois paikoiltaan. Sormiin sattuu liikutellessa ja ranteissa tuntuu kipua pieniäkin asioita tehdessä. Ponnistellessa hikoiluttaa voimakkaasti. Väsyttää niin että luulee kuolevansa. Muisti ja ajatus pätkii, ei jaksa puhua tai tehdä oikein mitään muutakaan. Kurkkukivun lisäksi kaulalla on painetta ja epämukavaa tunnetta. Kaulan juurta kutittaa ja se punoittaa. Pakaroita alkaa poltella ja ne räjähtävät täyteen pientä näppylää. Silmiä ja suuta kuivaa. Ympäri kehoa vilistää elohiiriä, usein kasvoillakin. Aamulla olen niin väsynyt ja sekaisin, että menee tunti ennen kuin olen tässä maailmassa. Illalla on silti usein vaikeaa saada unta. Muistinkohan kaikki oireet?

Tätä voi jatkua päiviä tai viikkoja. Nykyään jopa kuukausia. Sitten homma lähtee vähitellen helpottamaan ja jaksan hetken aikaa toimia melko normaalisti ja esim. lenkkeillä aktiivisesti. Kunnes se iskee taas.

Kilpirauhasarvot normaalit, ylipäätään verikokeet normaalit, keliakia-verikoe negatiivinen, reumafaktori tms. normaali.

Auttakaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypokondrialta vaikuttaa

Vierailija
2/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hypokondrian oireita on. Kannattaa varmistuttaa vielä lääkärin vastaanotolla, mutta 99 % varma olen. T. Lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin luulosairaudella aiheuttaa esim. elohiiret niin että huuli nykii ihan näkyvästi päivätolkulla? Tai niin kipeät nivelet ettei voi kunnolla liikkua? Ap

Vierailija
4/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa matala-asteiselta tulehdukselta, syy voi olla hankalaa löytää mutta esim ruokavaliotestistä ei ole haittaakaan, vaikkakin gluteiinitesti on negtiivinen. 

Koita siis jättää ruoka-aineita ruokavaliostasi kokonaan pois, jos se auttaisi.

Ilmeiset ensin (Vilja, sokeri ja maito).  

Vierailija
5/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio?

Vierailija
6/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa?

Vierailija
7/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio?

+ liikunta ja lepo.

Vierailija
8/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota päivittäin pullollinen (min. 0.5 l) viinaa ja hakkaa siinä ohessa vähintään motti klapeja päivässä, niin oireet katoaa kyllä ajan kanssa.

T: maalaisjärkilääkäri Kiljavalta

Vierailija
9/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen ja melko hyväkuntoinen, koska ns. terveinä jaksoina liikun useamman kerran viikossa. Ruokavalio on suht terveellinen ja gluteeniakin olen yrittänyt ajoittain välttää, mutta en ole kokenut sen merkittävästi auttaneen. Unta voisi tulla enemmän. Ap

Vierailija
10/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjögrenin syndrooma. Mulla on se.

Vierailija
11/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaus. Mene valelääkärille, niin saat plasebo-reseptin.

Vierailija
12/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen ja melko hyväkuntoinen, koska ns. terveinä jaksoina liikun useamman kerran viikossa. Ruokavalio on suht terveellinen ja gluteeniakin olen yrittänyt ajoittain välttää, mutta en ole kokenut sen merkittävästi auttaneen. Unta voisi tulla enemmän. Ap

Olen yrittänyt ajoittain välttää...mitä on suht terveellinen ruokavalio?

Vierailija
13/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "sympaattinen hermosto".

Toinen mikä tuli mieleen on kilpirauhasen liikatoiminta.

Tai sitten on psykosomaattista, ne oireet on todellisia vaikkei niille ole "todellista" syytä. Ruumis toimii aivojen kautta, niin ei sillä ole väliä onko kipu fyysistä vai johtuuko vääristä signaaleista.

Vierailija
14/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ajoittain välttää...mitä on suht terveellinen ruokavalio?

Siis olen ollut joitakin kuukausia gluteenittomalla ruokavaliolla. Suht terveellinen tarkoittaa normaalia sekaruokavaliota kasvispainotteisena ja ylenmääräisiä herkkuja vältellen. Ap

Vierailija
15/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni aivan vastaava. Todettiin niskassa luiskahteleva nikama. Alkuun aina kurkkukipua, pidemmän sairaus jakson aikana tuli näppylöitä- tulehdus aiheutti,ja nikaman kohdalla selkäydin ahtautui-tuli outoja oireita,mm.elohiiri ihme paikoissa. Välillä kaikki oireet hävisi, tuolloin nikama oli luiskahtanut parempaan asentoon. Niskassa ei juuri ollut kipua, takaraivossa lähinnä paineen tunne. luulotaudiksi kerettiin n. 50kertaa sanoa, ennen kuin neurokirurgi lopulta kuvautti kallon ja niskan.

Vierailija
16/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypokondrialta vaikuttaa

Huomattava osa hypokondria-diagnooseista on virheellisiä, ja etenkin naisille annetaan usein väärä hypokondria-diagnoosi. Yhdysvaltojen autoimmuunisairausyhdistyksen toiminnanjohtajan mukaan yli 40 prosentille autoimmuunisairautta potevista naispotilaista annetaan tai ehdotetaan hypokondria-diagnoosia ennen oikean diagnoosin löytymistä.

Lainaus wikistä. Naisilla vika on aina päässä, jos ei ole niin ei sillä niin väliä. Mitä nyt pahimmillaan kymmeniä vuosia työkyvyttömänä syömässä masennuslääkkeitä.

Vierailija
17/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä stressaa?

Vierailija
18/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vitamiinitasoja katsottu? B-vitamiinin puutos esimerkiksi?

Vierailija
19/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveleeko ap, että palstalla on tähän päivästä lääkereitä vastailemassa ja lueskelamassa palstaa?

Lääkärit ovat duunissa, ja päivystäneet ovat nukkumassa.

Eikä tämä varmasti ole mikään lääkäreiden suosikkipalsta, he liikkuvat enemmän asiantuntija palstoilla ja kansainvälisissä lääkäreiden keskustelu palstoissa.

Vierailija
20/34 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko borrelioosi poissuljettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan