Paljon nielurisaleikkaus maksaa yksityisellä?
Ihan pakko päästä eroon risoista, koko ajan tulehtuneet, kipeät ja täynnä proppuja :( Nyt joudun olemaan taas pari päivää pilliruualla, ettei nielu+risat ärsyynny ja tulehdu vielä enemmän.
Julkisella risaleikkaukseen en pääse, on kuulemma melkein kahden vuoden jono ja lapset leikataan aina ensisijassa, vaikka nielurisojen kanssa ongelmaa ei olisikaan.
Kommentit (4)
Mä en nyt ymmärrä miksi et julkisella pääse. Mä sain lähetteen työterveyslääkäriltä risojen poistoon meilahden sairaalaan. Kävin kyllä eka lääkärin luona siellä ja se laitto jonoon ja kuun lopussa menen nyt sitten leikkaukseen. Kävin lääkärikäynnillä meikussa helmikuussa. Mulla on paljon turvotuksia risoissa ja ne on muutenkin isot, eli sen kummempaa syytä.
Diacorissa nielurisaleikkaus alkaen 2294 €, nielurisat + kitarisat alkaen 2403 €
Julkisella puolella ei voi olla 2 vuoden jonoa, koska potilaat pitää leikata hoitotakuun piirissä eli 6kk sisällä. Tätä tosin voi kiertää esim. kutsumalla potilas poliklinikkakäynnille, jolloin saadaan taas 6 kk lisää peliaikaa.
Yksityisellä puolella nielurisaleikkaus maksaa n. 2000 €.
Aikuisilla ei ole kitarisaa vaan se surkastuu yleensä teini-ikään mennessä ja lapsillakin on vain kitarisa, ei kitarisoja. Nielurisoja on kaksi eli molemmilla puolin nielua.
Mäkin sain lähetteen työterveyslääkäriltä meilahteen risojen poistoon. Kävin kontrollissa, katsoivat risat ja sanoivat, että voivat leikata. Laittoivat jonoon ja joku about puoli vuotta meni, että tuli postissa kirje (2kk ennen toimenpidettä) koska leikkaus on jne. Lisäksi kesällä vielä soittivat peruutusajasta, mutta silloin en halunnut siihen leikkaukseen vielä mennä.
Googlettamalla esim Terveystalon hinta
Nielurisaleikkaus
2092 €
alkaen tästä, voipi olla enemmän.