Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Aktiivinen synnytys -valmennuksesta

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yksikään vauva ei ole jäänyt sinne mahaan, kaikki ne tulee ulos tavalla tai toisella

Tällä asenteella lähdin synnytykseen. Toimi, sieltä se ihme putkahti. Ilman mitään kursseja :)

Vierailija
22/24 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani synnytys on ollut elämäni suurin ja jännittävin tapahtuma. Niin on varmasti monelle muullekin. En tarkoittanut kommentillani, että kaikkien pitäisi toimia kuten itse toimin! Kaikki tavat ovat ihan yhtä hyviä ja tärkeintä on että tekee kuten parhaaksi näkee.

Mutta vaikka olen perusterve ihminen en pystyisi nyt tosta vaan juoksemaan maratonia! 

-2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene Vammalaan synnyttämään, jos tällaiset lempeämmät jutut kiinnostaa? Taysissa on aika kova kiire ja synnytykset hoidetaan enemmän tai vähemmän liukuhihnalta. Isän ei kannata myöskään odotella liikoja tuosta omasta roolistaan. Joskus synnytys on sen verran rajua touhua, ettei isä voi auttaa mitenkään, vaan mennään aika rytinällä eteenpäin. Ainakaan itselläni siinä ei ollut mitään leppoisaa vaihetta, jossa isä kantaa kaurapussia synnyttävän äidin hartioille... Varaudu myös siihen!

24/24 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pyrkinyt luomaan mitään vaaleanpunaisia prinsessaunelmia synnytyksestä, ennemmin haluan ajatella että lähtökohtaisesti odotan kaiken menevän hyvin MUTTA olen henkisesti valmis myös siihen että mitä ikinä tapahtuukin, hyväksyn sen. Synnytyksen voimallisuutga tuskin pystyy kuvittelemaan etukäteen mitenkään, kaikessa raadollisuudessaan, näin ainakin ystäväni ovat kertoilleet. Liikojen ennakko-odotusten sijaan pyrin pitämään hyväksyvän mielentilan ja luottamuksen siihen että kaikki menee kuten kuuluu. Mitä se sitten tarkoittaakaan, ei ole minun käsissäni. Ainut mitä voin tehdä on harjoitella rentoutumista tilanteessa kuin tilanteessa.

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 22:59"]

Mikset mene Vammalaan synnyttämään, jos tällaiset lempeämmät jutut kiinnostaa? Taysissa on aika kova kiire ja synnytykset hoidetaan enemmän tai vähemmän liukuhihnalta. Isän ei kannata myöskään odotella liikoja tuosta omasta roolistaan. Joskus synnytys on sen verran rajua touhua, ettei isä voi auttaa mitenkään, vaan mennään aika rytinällä eteenpäin. Ainakaan itselläni siinä ei ollut mitään leppoisaa vaihetta, jossa isä kantaa kaurapussia synnyttävän äidin hartioille... Varaudu myös siihen!

[/quote]

Olen miettinyt tätä tosi paljon, viimeksi eilen. Vammalaan on meiltä tunnin ajomatka ja Taysiin 10min. Meille tulee oma doula (joka on myös kätilö ammatiltaan) joten toivon että pystyisin olemaan kotona mahdollisimman pitkään, vaikka kotisynnytystä ei siis ole edes harkittu. Luotan että Silja kertoo milloin pitää lähteä. Luulen että Tays on kuitenkin meille helpompi vaihtoehto, ei tarvitse ajaa pitkää matkaa jos vaikka sattuu vielä syksyn ensimmäiset liukkaat kelit jne.