Onko tällaisia pariskuntia tosiaan olemassa??
Kaverini erosi viimein useamman vuoden jahkailemisen jälkeen liitosta, joka ulkopuolisenkin silmiin oli ihan kamala. Nyt kuitenkin sitten kertoi, että haikailee jo valmiiksi heidän ihanan seksielämänsä perään. Tämä on mulle täysin mahdoton tajuta. Voiko joillakin olla siis hyvä seksielämä, vaikka parisuhde muuten on huono??? Itsellä ainakin halut omaa miestä kohtaan menee välittömästi, jos on riitoja tms. Tämä kaveri kertoi, että vaikka he ovat oikeasti olleet eron partaalla jo useamman vuoden, seksiä on kuitenkin ollut keskimäärin 2 kertaa viikossa...
Kommentit (17)
No minä ainakin rakastan panemista, että en nyt kovin kauaa riidan takia viittis ilman olla.
Mutta en sentäs niin paljoa, että hyvän seksin (sitä oli useita kertoja päivässä) takia olisin jäänyt suhteeseen valhetelevan juoppo exän kanssa!
Meillä on just noin. Riitoja on päivittäin ja paljon ja joka asiasta, mutta seksi toimii. Seksin jälkeen ehkä päivän toinen ei ärsytä niin paljon, mutta sitten taas pian on normimeininki. Seksi toimii todella hyvin, muuten ei mikään. Ei tarvitse myöskään miettiä, miksi olemme vielä yhdessä.
Periaatteessa voi, mutta en usko että kyseessä on mitään hellää rakastelua. Itsellä oli paskimmassa suhteessa s&m tyylistä seksiä eikä oikein koskaan hempeää "normaalia" seksiä, tuo suhde sisälsi makuuhuoneen ulkopuolella muutenkin outoja valtapelejä mutta ei sitä silloin nuorena heti tajunnut miten sairaaseen kuvioon oli haksahtanut... Nyt elämäni parhaassa suhteessa vaikea kuvitellakaan niin väkivaltaisia otteita, haluaa ennemminkin vain olla toista mahdollisimman lähellä (vrt. edellisessä suhteessa halusin ennemminkin ääripää-kokemuksia ja että edes jossain tuntuisi joltain) ja mies selvästi rakastaa ja pitää hellästi kalleimpana aarteena eikä minään seksileluna. Seksi ei aina vaadi aitoa läheisyyttä tai rakkautta, eikä kaikkien käsitys hyvästä seksistä ole sama. Ikävää kyllä, toisen keholla voi myös "masturboida" tai antaa toisen tyydyttää itsensä fyysisesti ilman että se on mitenkään kaunista tai molemminpuolista edes. Se voi kuitenkin olla koukuttavaa, toinen saa vallan tunnetta ja toinen ehkä alitajuisesti satuttaa itseään. Jotkut taas ihan aidosti tykkäävät sellaisesta ja s&m seksiä voi myös olla aidosti hyvässä, rakastavassa suhteessa. Toivottavasti eniten sellaisissa!!!
On käsittämätöntä,että vaikka kumppani olisi hyvin raa-alla tavalla väkivaltainen ja satuttanut lukuisia kertoja. Ja tehäsiin kaikki voitava viranomaisen ja vapaaehtoisten voimin , että tällaiesa liitosta apua hakenut ja irti pyrkinyt saisi kaiken mahdollisen avun ja tuen, niin hän saattaa lopulta paljastaa itse itsensä soittamalla kumppanilleen kertoakseen, kuinka hänellä on mahdoton ikävä ja kuinka olisi kiva taas tavata ja viettää aikaa yhdessä. Ja kun näitä tapauksia sitten saa ai voi kohdaa julkisuudessa säännöllisen epäsäännöllisesti, niin parkkiituneena iki-sinkkuna joka uskoo vakaasti oelvansa kunnollinen ja kaikkea muuta niin ei, ainakaan järki riitä ymmärtämään, miksi joku haluaa elää tuolla tavoin, vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuo harvinaisempi ominaisuus naisilla on kuin miehillä, mutta itse kuulun tähän ryhmään naisia, jotka pystyvät harrastamaan seksiä myös silloin, kun muuten menee huonosti. Eihän ne tarpeet sinänsä minnekään häviä, vaikka parisuhteessa huonosti menisi. Mutta omien kavereiden kanssa asiasta keskustelleena tiedän kyllä huomattavasti yleisempää olevan se, että parisuhteessa on mentävä hyvin, jotta seksiä voi ajatellakaan.
Sama. Viimeisin, tai nykyinen suhteenikin menee tähän kategoriaan. Seksi on ihanaa ja mies kiihottaa todella, olisin mielelläni koko ajan hänen kanssaan sängyssä, mutta muuten onkin kaikenlaisia ongelmia.
Puoliso voi olla seksuaalisesti hellä, taitava, sopiva, täydellisesti miellyttävä ihan vaistolla, kun alkukantaiset kemiat kohtaavat ja vaikka olisi isoja erimielisyyksiä jollain muulla elämänalueella. Ongelmat elämänhallinnassa tai moraaliset eroavaisuudet voivat olla ongelmana ja aiheuttaa ongelmia myös seksiin, vaikka seksi fyysisesti ja emotionaalisesti olisi muuten hyvää, niin sen toteutumista vastaan joutuisi välillä taistelemaan.
1. Esim puoliso varastaa ja sinä et hyväksy varastamista? Varastaako hän ahneuttaan, jakaakseen muille tai näyttääkseen olevansa varakkaampi kuin oikeasti onkaan?
2. Puolisosi ei osaa käyttää rahaa ja on valmis tuhlaamaan sinunkin puolestasi, vaikka teiltä puuttuu jopa rahaa ruokaan? Kuitenkin hän olisi aina valmis rakastelemaan, siitä ei olisi puutetta?
3. Jos henkilön kanssa saisi lapsen, niin saisiko lapsi turvalliset vanhemmat? Joutuisiko toinen vanhemmista kantamaan isompaa vastuuta kuin toinen?
Meillä on noin. Seksi on todella hyvää. Saatamme seksin jälkeen maata sängyssä ja miettiä eroa ja ositusta. Onhan se hämmentävää itsellekkin. Tämän takia on mennyt vuosia tajuta että meidän ongelmat ei oikeasti taida ikinä ratketa. Jotenkin kun seksi on niin hyvää, niin sitä jää mielellään leijumaan sinne sen jälkeiseen höttöpilveen ja ajattelee että kaikki järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa voi, mutta en usko että kyseessä on mitään hellää rakastelua. Itsellä oli paskimmassa suhteessa s&m tyylistä seksiä eikä oikein koskaan hempeää "normaalia" seksiä, tuo suhde sisälsi makuuhuoneen ulkopuolella muutenkin outoja valtapelejä mutta ei sitä silloin nuorena heti tajunnut miten sairaaseen kuvioon oli haksahtanut... Nyt elämäni parhaassa suhteessa vaikea kuvitellakaan niin väkivaltaisia otteita, haluaa ennemminkin vain olla toista mahdollisimman lähellä (vrt. edellisessä suhteessa halusin ennemminkin ääripää-kokemuksia ja että edes jossain tuntuisi joltain) ja mies selvästi rakastaa ja pitää hellästi kalleimpana aarteena eikä minään seksileluna. Seksi ei aina vaadi aitoa läheisyyttä tai rakkautta, eikä kaikkien käsitys hyvästä seksistä ole sama. Ikävää kyllä, toisen keholla voi myös "masturboida" tai antaa toisen tyydyttää itsensä fyysisesti ilman että se on mitenkään kaunista tai molemminpuolista edes. Se voi kuitenkin olla koukuttavaa, toinen saa vallan tunnetta ja toinen ehkä alitajuisesti satuttaa itseään. Jotkut taas ihan aidosti tykkäävät sellaisesta ja s&m seksiä voi myös olla aidosti hyvässä, rakastavassa suhteessa. Toivottavasti eniten sellaisissa!!!
Tätäkin varmaan joillakin, mutta meillä ainakin seksi on myös hellää, riippuen mielentilasta. Tosin on siitä tullut enemmän kokeilevaa. Jotenkin ei enää jännitä siinä mitään, kun ollaan niin kavereita.
8
Kyllä kuulostaa oudolta. Meillä on hyvä toimiva parisuhde ja perhe, eikä mitään riitoja juuri koskaan. Seksiä on harvakseltaan, mutta se on ihan tyydyttävää. Todellakin arvostan tilannettani, elämä on paljon helpompaa kun se vain sujuu vailla turhia ristiriitoja. Etenkin kun on useampi lapsi osallisena. Lapset ansaitsevat turvalliset ja vakaat olosuhteet.
Ehkä temperamentti selittää molemmat asiat. Käydään kuumana koko ajan, asiasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuulostaa oudolta. Meillä on hyvä toimiva parisuhde ja perhe, eikä mitään riitoja juuri koskaan. Seksiä on harvakseltaan, mutta se on ihan tyydyttävää. Todellakin arvostan tilannettani, elämä on paljon helpompaa kun se vain sujuu vailla turhia ristiriitoja. Etenkin kun on useampi lapsi osallisena. Lapset ansaitsevat turvalliset ja vakaat olosuhteet.
Mihin tämä liittyi? Ei kai kukaan toivo parisuhdetta joka ei suju. Joskus se vaan silti menee niin. Luulen että meillä tämä johtuu ihan vaan siitä että molemmilla on korkea libido ja viehätymme toisistamme ulkoisesti ja sängyssä osaamme tehdä asioita joista toinen tykkää. Vähän kauhulla odotan kyllä tosiaan eron jälkeistä elämää, jos seksi muiden kanssa on huonompaa. Ollaan oltu yhdessä niin kauan, koko aikuisikä.
8
Voi se olla myös toisinpäin, kaikki on hyvin, mutta seksi ei suju. Yksi existäni oli hyvä mies, älykäs, lempeä, eikä tullut riitaa juuri mistään. Minulla oli hyvä olla hänen kanssaan, mutta seksi oli niin tylsää. Ensin ei seisonut millään, koska hänellä oli mielen lukkoja. Sitten kun se onnistui, niin hänellä ei ollut minkäänlaista kokeilunhalua, eikä mitään ajatuksia tai toiveita sen suhteen. Ei ikinä, ei yhden yhtään kertaa. Kaikki aloitteet tuli minun puolelta. Muutaman vuoden jaksoin, kunnes kyllästyin kun alkoi tuntua, että ollaan vain hyviä kämppiksiä.
Nuoruuden rakkauteni taas oli aivan hirveä miehenä, väkivaltainen, narsistinen ja törsäsi kaikki minun säästöt, mutta hitsi vieköön, seksi oli hyvää. Se vain tuntui hänen kanssaan niiin parhaalta ja opin paljon, mm orgasmin. Hän osasi narsistina manipuloida jopa sängyssä, miellyttää ja olla myös kamala.
Nyt minulla on itselleni sopiva kumppani. Pääkoppa ja sydän toimii, on sielun sympatiaa ja seksi on hyvää. Ei niin hyvää kuin narsistin kanssa oli, mutta ei ole myöskään niitä vikoja, joten kelpaa mulle oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
On käsittämätöntä,että vaikka kumppani olisi hyvin raa-alla tavalla väkivaltainen ja satuttanut lukuisia kertoja. Ja tehäsiin kaikki voitava viranomaisen ja vapaaehtoisten voimin , että tällaiesa liitosta apua hakenut ja irti pyrkinyt saisi kaiken mahdollisen avun ja tuen, niin hän saattaa lopulta paljastaa itse itsensä soittamalla kumppanilleen kertoakseen, kuinka hänellä on mahdoton ikävä ja kuinka olisi kiva taas tavata ja viettää aikaa yhdessä. Ja kun näitä tapauksia sitten saa ai voi kohdaa julkisuudessa säännöllisen epäsäännöllisesti, niin parkkiituneena iki-sinkkuna joka uskoo vakaasti oelvansa kunnollinen ja kaikkea muuta niin ei, ainakaan järki riitä ymmärtämään, miksi joku haluaa elää tuolla tavoin, vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi.
Kyseessähän on tässä läheisriippuvuus. Kyse ei ole terveestä rakkaudesta, vaan riippuvuudesta.
Olisi hyvä, että ihmiset kertoisivat nämä piirteensä suhteen alussa. Esim. demiseksuaalille voi olla tärkeää, että toinen on samanlainen, joka tarvitsee tunneyhteyttä ennen seksiä. Demiseksuaali todennäköisesti kokee, että toinen huijaa, jos toinen pystyy harrastamaan seksiä ilman tunteita. Tällainen henkilö on myös altis pettämään, kun ei ymmärrä tai tarvitse seksin ja tunteiden yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, että ihmiset kertoisivat nämä piirteensä suhteen alussa. Esim. demiseksuaalille voi olla tärkeää, että toinen on samanlainen, joka tarvitsee tunneyhteyttä ennen seksiä. Demiseksuaali todennäköisesti kokee, että toinen huijaa, jos toinen pystyy harrastamaan seksiä ilman tunteita. Tällainen henkilö on myös altis pettämään, kun ei ymmärrä tai tarvitse seksin ja tunteiden yhteyttä.
Ei monet ihmiset edes tiedä että on jotain demiseksuaaleja. Ehkä hekin voisivat vain tiedostaa että on paljon ihmisiä jotka eivät sitä tunneyhteyttä tarvitse. Enkä sitä paitsi sanoisi että meillä edes on tuosta kyse. Kyllä minä välitän miehestäni edelleen paljon ja meillä on tunneyhteys. Sen lisäksi meillä on ongelmia, joille emme taida voida mitään.
8
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla myös toisinpäin, kaikki on hyvin, mutta seksi ei suju. Yksi existäni oli hyvä mies, älykäs, lempeä, eikä tullut riitaa juuri mistään. Minulla oli hyvä olla hänen kanssaan, mutta seksi oli niin tylsää. Ensin ei seisonut millään, koska hänellä oli mielen lukkoja. Sitten kun se onnistui, niin hänellä ei ollut minkäänlaista kokeilunhalua, eikä mitään ajatuksia tai toiveita sen suhteen. Ei ikinä, ei yhden yhtään kertaa. Kaikki aloitteet tuli minun puolelta. Muutaman vuoden jaksoin, kunnes kyllästyin kun alkoi tuntua, että ollaan vain hyviä kämppiksiä.
Nuoruuden rakkauteni taas oli aivan hirveä miehenä, väkivaltainen, narsistinen ja törsäsi kaikki minun säästöt, mutta hitsi vieköön, seksi oli hyvää. Se vain tuntui hänen kanssaan niiin parhaalta ja opin paljon, mm orgasmin. Hän osasi narsistina manipuloida jopa sängyssä, miellyttää ja olla myös kamala.
Nyt minulla on itselleni sopiva kumppani. Pääkoppa ja sydän toimii, on sielun sympatiaa ja seksi on hyvää. Ei niin hyvää kuin narsistin kanssa oli, mutta ei ole myöskään niitä vikoja, joten kelpaa mulle oikein hyvin.
Samaistun. Kun naiset vain tajuaisivat niiden narsistien kanssa, että kyllä yhtä hyvää seksiä löytää terveidenkin miesten kanssa kun malttaa etsiä. Sitä vain on jotenkin niin sekaisin aluksi, että kuvittelee että sellaista intohimoa ei voi muualta löytää ja vertailee liikaa sitten siihen aivan toiseen ääripäähän eli tylsyyteen. Ei kannata luovuttaa vaan etsiä juurikin terve, mutta silti intohimoinen mies jonka kanssa seksi natsaa. Suhteesta ei tule mitään jos seksi on tylsää tai epämiellyttävää, mutta tiedän myös kokemuksesta että hyvin manipuloiva ihminen osaa hivuttaa pikkuhiljaa toisen rajoja kauemmaksi. Narsistit ovat vaarallisimpia koska ne antavat niitä ääripää-kokemuksia niin hyvässä että pahassa. Ensin hyvässä että jäisi varmasti koukkuun. Onneksi täällä löytyy kohtalotovereita jotka ovat tehneet samat oivallukset!
Varmaan tuo harvinaisempi ominaisuus naisilla on kuin miehillä, mutta itse kuulun tähän ryhmään naisia, jotka pystyvät harrastamaan seksiä myös silloin, kun muuten menee huonosti. Eihän ne tarpeet sinänsä minnekään häviä, vaikka parisuhteessa huonosti menisi. Mutta omien kavereiden kanssa asiasta keskustelleena tiedän kyllä huomattavasti yleisempää olevan se, että parisuhteessa on mentävä hyvin, jotta seksiä voi ajatellakaan.