Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt lomamatkoilla koskaan..

Vierailija
12.09.2013 |

Aurinkorannat ei näin aurinkoallergista kiinnosta.Euroopassa olisi varmaan kiva käydä kaupunkilomalla, mutta yksin ei huvita, mies ei lähde eikä ole ystäviä, niin läheisiä joiden kanssa voisi lähteä. Sukulaisiakaan ei ole sellaisia, joiista minun seuraksi riittäisi, on vain veljiä, joilla on omat menonsa. Aurinkorannoille ehkä joku kaveri löytyisi, mutta kun juuuri se ei itseäni kiinnosta, kun koko ajan pitäisi olla pitkähihaisissa ja etsiä varjoa.  

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoitti siis ulkomaita...Ruottissa ja Virossa käyty, sekä luokkaretkellä Venäjän puolella, mutta niitä ei lasketa. 

Vierailija
2/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni käydään paljon. Valinta on yleensä perustuttu ja turvallinen rantalomakohde. Aika vähissä on ne hetket, että maattaisiin rannalla tai hotellin altaalla. Yleensä tutustutaan kävellen kohteeseen, käydään juomassa, syömässä jne. Rentoa olemista ja ei suunnitella sen ihmeemmin. Lomilla aamulla herätessä ei tiedä mitä tehdään tai mihin suuntaan mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:08"]

Minä ja mieheni käydään paljon. Valinta on yleensä perustuttu ja turvallinen rantalomakohde. Aika vähissä on ne hetket, että maattaisiin rannalla tai hotellin altaalla. Yleensä tutustutaan kävellen kohteeseen, käydään juomassa, syömässä jne. Rentoa olemista ja ei suunnitella sen ihmeemmin. Lomilla aamulla herätessä ei tiedä mitä tehdään tai mihin suuntaan mennään.

[/quote]

Koetatko sanoa minulle, että aurinko paistaa rantalomakohteissa vain rannoilla? AP. 

Vierailija
4/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies lähde? Ja oletko varma ettei joku kaveri lähtisi? Oletko kysynyt?

Vierailija
5/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:11"]

Miksei mies lähde? Ja oletko varma ettei joku kaveri lähtisi? Oletko kysynyt?

[/quote]

Mies haluaa joko kalaan tai olla kotona. Mulla ei ole sellaisia kavereita, jotka olisivat niin läheisiä, että edes kehtaisi kysyä. On vaan hyvänpäivän tuttuja, joiden kanssa käydään joskus kahvilla vaihtamassa kuulumisia. En tiedä miksi, mutta näin se vaan menee. 

Vierailija
6/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:10"]

[/quote]

Koetatko sanoa minulle, että aurinko paistaa rantalomakohteissa vain rannoilla? AP. 

[/quote]

Ei en minä sitä. Toin vaan esille sen, että se rantaloma voi oikeasti olla muutakin. Ja aika monia kaupukilomakohteita myydään myös rantalomakohteina.

t. se sama

Vierailija
7/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Paistaa se niissä Euroopan kaupungeissakin :)

Vierailija
8/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ollut yksinkin. Matkallahan vasta tutustuukin ihmisiin!

Vierailija
9/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:15"]

[/quote]

[/quote] Paistaa se niissä Euroopan kaupungeissakin :)

[/quote]

Paistaahan se Suomessakin, enkä kestää kesää täälläkään olla ulkosalla kovin pitkiä aikoja. Mutta jossain Lontoossa voisi ehkä pitää enemmän vaatteita, varsinkin jos menee syksyllä. Tai Alaskaan/Kanadaan talvella voisi mennä. 

Vierailija
10/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:18"]

mä olen ollut yksinkin. Matkallahan vasta tutustuukin ihmisiin!

[/quote]

Minä olen aika ujo ja yksin matkustaminen on tylsää. 

Vierailija
11/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisit vaikka Rodokselle ihan alkukeväästä (Aurinkomatkat) tai niillä syksyn viimeisillä lennoilla? Näin minä olen tehnyt ja minä en kestä kuumuutta, enkä saisi sairaudestani johtuen sellaisessa tai auringossa olla.

Jos oikein tekee mieli kaupunkilomalle, niin suosittelen lämpimästi Lontoota. Vaikka se onkin iso kaupunki, niin siellä on helppo liikkua, kunhan ensin opettelee vähän katsomaan miten ne metrolinjat kulkevat tai sitten ottaa ihan keskustahotellin ja liikkuu kävellen lähinnä keskustan alueella (ja joku päivä vaikka kiertoajelulla).

Vierailija
12/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle ehdottomasti Euroopan kauniita historiallisia kaupunkeja keväällä tai syksyllä. Ilmat ovat vielä lämpimät mutteivät helteiset, turisteja ei ole liikaa. Yksin on aivan ihana lomailla kaupungeissa! Saa kierrellä rauhassa just niitä paikkoja mitä itse haluaa nähdä, viipyä vaikka koko päivän jossain taidemuseossa jos huvittaa, eikä tarvitse huolehtia tykkääkö matkakumppani vai pitkästyykö. Voi kierrellä kaupoissa jos sellainen kiinnostaa tai mennä teatteriin.

Ja jos ei halua mennä iltaisin yksin ulos syömään, voi syödä päivällä pitkän tukevan lounaan ja ostaa iltapalaa hotellille, mennä aikaisin nukkumaan ja on taas aamulla virkeänä liikkeellä. Pari hyvää kirjaa mukaan ja nauttimaan!

Vierailija
13/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksin matkustaminen on vähän varmaan luonnekysymys nauttiiko siitä vai ei. Minä olen eron jälkeen sitä kokeillut, oli ensin iso kynnys rohkaistua edes lähtemään yksin kun olen ujo, sosiaalisten tilanteiden kammoinen ja kielitaitokin on huono. Mutta lähdin ensin turvalliselle suomalaisen järjestäjän risteilylle, sitten helppoon Kanarian kohteeseen, sittemmin olen käynyt myös Roomassa ja Pariisissa yksin. 

Mutta minulle vaan aina tuo yksin matkustaminen on jotenkin kauhean surullista. Siellä yksinäisyys korostuu enemmän kuin kotona, jossa en yleensä edes mieti koko asiaa. Mutta matkoilla näkee koko ajan pariskuntia, perheitä, romanttisia pariskuntia käsi kädessä. Nähtävyyksillä ja museoissakin tulee vaan koko ajan mieleen, että ei tämä ole kovin kivaa, kun ei ole ketään kenen kanssa jakaa elämyksiä, jonka kanssa keskustella niistä. Ja ne illat yksin hotelllissa, ne on aika yksinäisiä ja surullisia mulla aina olleet. 

Vierailija
14/14 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, menkää kalaan sitten, jos ap:n mies sinne haluaa. Pakkoko koko lomaa on samassa paikassa viettää, siinä paikasta toiseen siirtyessä on hyvä käydä kaupunkikohteissa, kun ap suunnittelee itse sen reitin.

Eikä se yksin lomailukaan ole huono idea, saa tehdä mitä haluaa oman aikataulunsa mukaan. Ei kitinää, valitusta ja liian hidasta/nopeaa vauhtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän