Mitä matkatoimistoja käytät lomamatkoille?
Ja kysymys siille, jotka niitä käyttävät.
Itse suosin Finnmatkoja ja Tjäreborgia. Molempia aika tasasesti. Aurinkomatkoja tulee käytettyä todella harvoin. Muita ei lainkaan.
Kommentit (9)
Helppous, varmuus, vakaus ja edullisuus. Ollaan joskus katottu mitä maksaisi matka haluamaamme kohteeseen ja lentoineen räätälöitynä on ollut kalliimpi, kuin valmis paketti matkatoimistolla. Tai hinta on ollut muutaman kympin halvempi, mutta ei suoria lentoja. Ei paljon innosta jos matkatoimiston paketilla pääsee suoran 4h lento ja räätälöiden pari välilaskua ja sama kohde lentoineen 20-23h.
Niin ja emme matkusta juuri lainkaan koulujen loma-aikoina. Seurailen hintoja, katselen tarjouksia. Niin ja lisään vielä, että mun sairauksilla se matkatoimisto takana on turva. JA kyllä minulla on jatkuvasti voimassa oleva matkavakuutus,. Kattava.
t. ap
Kaikki käy, yleensä mennään aika äkkilähdöllä sinne mistä sopiva matka vaan sattuu löytymään. Perheessä on 5 henkeä mikä supistaa vaihtoehdot vähiin, lähes aina se sopiva löytyy Tjäreborgilta sitten.
Jostakin syystä on melkein aina päädytty tjäreborgille. Finnmatkatkin kelpais mutta ei oo vaan osunut sopivaa ...aurinkomatkoja en viitsi edes harkita. Lähinnä siitä syystä että niiden nettisivut on niin syvältä ahterista et ei oo tosi!! Miten voi isolla firmalla olla nykypäivänä niin surkea saitti? Verenpaine kohoilee jo ajatuksestakin että pitäis jotakin löytää sieltä.
Ebookers
Hotels.com
Jne
Varataan itse
Viimeks oltiin Aurinkomatkoilla kun heillä oli haluttu kohde ja vielä -50% tarjouksessa. Oli kyllä niin kivaa lentää Finnairilla ja järkevillä aikatauluilla, että yritän jatkossa välttää vielä paremmin Finnmatkoja ja Tjäreä yms. Me tykätään lämpimästä ilman suurkaupunkeja ja sen takia käytetään varsinkin lomalentoja, joskus koko pakettia. En vaan millään viitsi matkustaa vaihdolla viikon lomalle, suora lento on niin kiva. Matkustan niin paljon työkseni, että ei kiinnosta lentokentillä hengailu ja kaikki mahdolliset ongelmat mitä eteen voi vaihdollisella lennolla tulla, on tullu koettua eikä halua riskeerata viikon lomalla.
Enpä tosiaan juuri mitään, yleensä olemme varanneet kaiken itse. Yksi äkkilähtö Thaikkeihin otettu Finnmatkoilta, selkeä nettisivu, jolta löytyi kiva hotelli halutusta kohteesta helposti ja hinta olivat ne syyt, joilla juuri kyseisen matkatoimiston matkalle päädyimme. Kohteessa emme matkatoimiston palveluja käyttäneet kuin lentokenttäkuljetusten verran, meihin päinkään ei hirveän aktiivisia oltu, sillä olimme ainoat suomalaiset hotellissamme, muut asiakkaat olivat kyllä lähinnä myös skandeja, ilmeisesti kyseessä oli suosittu hotelli Tjäreborgin Norjan ja Tanskan valikoimassa.
Hotelli trivagosta ja lennot Norweigianilta (kaupunkilomille)
Seuramatkalle yleensä tjäreborg (Kanaria tai Turkki tms.)
Thaimaasta ja muualta kauempaa homeawayn kautta huvila ja lennot joko suoraan lentoyhtiöltä tai joskus seuramatkatoimistoiltakin löytyy halpoja pelkkiä lentoja.
Tjäreborgilta otettu eniten pakettimatkoja, Aurinkomatkoilta pelkkiä lentoja. Finnmatkoja käytetty muutaman kerran ja jokainen heidän hotellinsa on ollut pettymys. Ei enää Finnmatkoja, kiitos!
Mihin matkatoimistoja tarvitaan? Matkustan vuodesta monta viikkoa ulkomailla, mutta koskaan en ole keksinyt sellaiselle käyttöä.