Suuttuisitko miehellesi tästä?
Suuttuisitko miehellesi, jos hän sanoisi sinulle näin:
"Kaverisi on vähän kauniimpi kuin sinä, mutta sinä olet kokonaisuutena ihanampi." Ja oletetaan, että mies sanoisi tuon sinulle ilman, että sinä olisit kysynyt mieheltäsi mitään mielipidettä kenenkään ulkonäöstä.
Kommentit (13)
Jaa-a. En olisi valinnut itselleni miestä, joka olisi niin tyhmä, että menisi jotain tuollaista sanomaan.
Suuttuisin. Ei hän ainakaan mitään myönteistä sillä yrittäisi viestiä. Ja miksi mieheni ylipäätään olisi verrannut minua toiseen naiseen, vieläpä kaveriini?
En suuttuisi vaan muistuttaisin, että Leksalla on isompi ja se todella osaa käyttää sitä, mutta sinä olet kokonaisuutena ihanampi.
Kysyisin varmaan ensimmäisenä, miksi hän halusi sanoa minulle tuollaista? Vastavetona voisin kommentoida samalla tavoin jotain hänen kaveriaan.
no ompas juntti äijä. Joku vajakki vai?
En suuttuisi, mutta tilanteesta riippuen kyllä ihmettelisin vähän tuota avautumista, eli haluaisin tietää syyn, miksi joutui tällaista sanomaan/ajattelemaan.
Ja monella tapaa olisi tottakin, mulla on kavereita, jotka mielestäni ovat paremman näköisiä kuin minä...
Saattaisin hiukan loukkaantua, mutta tuskin varsinaisesti suuttuisin. Ihmettelisin kyllä, jos tuollainen lause singahtaisi ilman, että olen ensin kysynyt jotain kaverin ulkonäöstä.
Vaikea kuvitella mieheni sanovan tuollaista. En suuttuisi, ihmettelisin kyllä, jos hänen suustaan moisen sammakon kuulisin.
En suuttuis, mutta kysyin että mistä moinen tuli mieleen ääneen sanoa?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:17"]
Suuttuisitko miehellesi, jos hän sanoisi sinulle näin:
"Kaverisi on vähän kauniimpi kuin sinä, mutta sinä olet kokonaisuutena ihanampi." Ja oletetaan, että mies sanoisi tuon sinulle ilman, että sinä olisit kysynyt mieheltäsi mitään mielipidettä kenenkään ulkonäöstä.
[/quote]
Hän formuloi asian heikosti, puhui ennen kuin ajatteli. Olisi kuulunut sanoa: "Ei ole ystävättärelläsi paljon etua ulkonäöstään, jää niin paljon muussa sitten jälkeen. Oi kuinka sinä olet ihana, kultaseni!"
Ihmiset puhuvat joskus totuuksia miettimättä miten ne puetaan karkkikääreisiin. Suorapuheisuus ja rehellisyys on hyve.
t. mies
Suuttuisin, koska en voi pitää kohteliaisuutena tuollaista, että ensin sanotaan jotain negatiivista ja sitten muka käännetään se lopussa positiiviseksi. Naisellinen itsetuntoni kokisi todella kovan kolauksen!!
Miettisin kyllä vahvasti mitkä hänen motiivit ovat sanoa se tuosta noin vaan, ilman mitään alustusta. Halusiko loukata? Halusiko että tunnen jollain tapaa alemmuutta ulkonäöstäni? Ja ylipäätään miksi hän koki että asia täytyy saada sanottua.
Verrataan vaikka, minun miehellä on kavereita jotka ovat paremman näköisiä kun hän, silti minulla ei ole ikinä tullut sellaista hetkeä, että olisin tuon kokenut tarpeelliseksi hänelle mainita. En myös koe tarvetta aamukahvin äärellä sanoa miehelle että on tuo naapurin Matti komeampi kuin sinä, mutta olet ihanampi! Syy ei ole siinä että jotenkin pidättelisin tätä totuutta ja vartioisin sanomasta sitä etten loukkaisi miestäni, vaan siinä ettei mulla yksinkertaisesti tule mieleen sanoa tuollaista. Mulla on nyt ihan oikeasti hankaluuksia ymmärtää, että miksi joku sanoisi noin (ilman aiheeseen liittynyttä keskustelua), ellei varta vasten haluaisi loukata. Siis tollasiahan teinit laukoo toisilleen, silloin kun haluavat ...tuilla.
Niin että en varmaan suuttuisi, alkaisin kylläkin tarkkailla enemmän miehen puheita, että onko sillä joku tarve alentaa minua.
En usko että suuttuisin mutta todennäköisesti toteaisin että onpas kiinnostavaa...