Miksi en voi lopettaa syömistä?!?!
Ei siitä tule hyvä olo, tulee vain paha olo ja paha mieli, kun taas mässäilin vaikka mitä, vaikka haluaisin laihtua. En tiedä miksi en voi lopettaa, lappaan vaan lisää herkkuja suuhuni vaikka tiedän että normiruoan pitäisi riittää ja siitäkin pitäisi vähentää annoskokoja.
Nytkin mietin että kerkeän syödä vielä lisää ennen kuin haen lapset kotiin hoidosta.
Apua!
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:55"] Olipa kamala tunne alkaa lukemaan oma teksti tästä ketjusta ja tajuta, että on edelleen samassa jamassa. Mulle sokerin ja jauhojen jättäminen on mahdotonta, koska en tykkää niistä ruoka-aineista mitä ihmiset syövät noiden tilalla. Olen selannut valtavasti blogeja ja ne ruuat on jotain ihan kamalaa. Jos mä löytäisinkin terveellisen ja mun mielestä hyvänmakuisen ruokavalion, niin mulla olis pieni mahdollisuus toipua tästä "sairaudesta". Rakastan makaronia, leipää ja perunaa. Ne kun jättää pois ja siirtyy salaattilinjalle, niin mun elämänlaatu huononee ihan liikaa. [/quote] Jauhojen ja sokerin jättäminen ei tarkoita salaattilinjaa. Ja kasvispainotteinen ruoka on tosi hyvää ja herkullista, jos vain vähän viitsii opetella laittamaan ja maustamaan ruokaa. [/quote] Kyllä se aika paljon tarkoittaa. Salaattia ja vihanneksia eikä ne ole hyviä vaikka miten maustaa. Ja kun olen vasta aikuisiällä opetellut syömään lihaa eikä se edelleenkään maistu mun mielestä hyvälle kovinkaan usein, niin jäljelle jää lisukkeeksi vain kana ja kala. [/quote] Ei tarkoita. Sä olet siis nirso aikuinen, jolla on makuaisti jäänyt kehittymättä. Etkä näköjään edes halua muuttaa ruokailutottumuksiasi. No, pysy sitten nykyisessä ruokavaliossasi. Myös terveellisestä ruoasta saa hyvää, ja kun pahimmasta sokerikoukusta on päässyt, alkaa arvostaa sitä terveellistä, kevyttäkin ruokaa. [/quote] Mä olen ollut sokerittomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla monta kertaa. Mulla on kolme vaihdetta: joko mässään herkkuja tai paastoan. Sokeriton ja gluteeniton ruokavalio tuli kuvaan, kun olen yrittänyt normalisoituttaa mun syömistä. Se kuitenkin loppuu aina siihen, kun kyllästyin siihen etten koskaan saanut minkään valtakunnan makuelämyksiä ruuasta. Ei auta vaikka kokeilin kaikenmaailman reseptejä ja selailin ihan liian usein netistä blogeja ja hyviä ja terveellistä ruokaohjeita. Voin hyvin uskoa, että mun makuaisti on jäänyt kehittymättä, mutta eipä se ole pakottamallakaan kehittynyt.
[/quote]
Ootko kokeillut lisätä rasvoja ruokavalioon? Syötkö pähkinöitä tai siemeniä? Maitotuotteita (juustoja)? Osaatko käyttää yrttejä, chilejä, balsamicoa, viinietikkaa, kuivattuja mausteita? Kai muistat käyttää suolaa?
Ehkä sulla on ollut liian tiukka hiilariton ja gluteeniton ruokavalio, koska siitä on seurannut mässäily ja kyllästyminen. Jos vaihtaisit esim. vaalean leivän ruisleipään ja jättäisit aluksi vain perunan pois, pastaa voisit syödä tummana mutta vain esim. kerran tai kaksi viikossa. Mitä muita herkkuja syöt? Onko karkit tai pullat ongelma?
Tiesit varmaan, että uusiin makuihin pitää totutella. Jotain uutta ruokaa voi joutua syömään monta kertaa, jopa yli kymmenen kertaa, ennen kuin siitä alkaa pitää.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:55"]
Olipa kamala tunne alkaa lukemaan oma teksti tästä ketjusta ja tajuta, että on edelleen samassa jamassa. Mulle sokerin ja jauhojen jättäminen on mahdotonta, koska en tykkää niistä ruoka-aineista mitä ihmiset syövät noiden tilalla. Olen selannut valtavasti blogeja ja ne ruuat on jotain ihan kamalaa. Jos mä löytäisinkin terveellisen ja mun mielestä hyvänmakuisen ruokavalion, niin mulla olis pieni mahdollisuus toipua tästä "sairaudesta". Rakastan makaronia, leipää ja perunaa. Ne kun jättää pois ja siirtyy salaattilinjalle, niin mun elämänlaatu huononee ihan liikaa.
[/quote]
Sehän on oma valinta, mitä syö. Jos sillä omalla valinnalla voi huonosti, on turha itkeä ja valittaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:11"]Täällä kans yks ahmija. Mulla tuntuu olevan teihin muihin se ero, että jos karkkia ei ole saatavilla, vedän vaikka ruisleipää saadakseni kylläisen olon jotenkin. Olen miljoona kertaa koittanut aloittaa karkkilakkoja, ja kun ne ei ole toimineet niin päättää viikosta vain yhden karkkipäivän. Ja aina sorrun jossain vaiheessa.
Uskon, että auttais kun jättäis valkoset viljat ja pastat ja kaikki pois. Mutta olen opiskelija, joten makaronit sun muut kuuluu edullisuutensa vuoksi aika olennaisina ruokavalioon... En tiedä, olisiko mulla varaa muuttaa ruokavaliotani hiilarittomaksi.
[/quote]
Minä kykenen syömään ruisleipää, puuroa ja perunaa ihan normaalisti, mutta makarooni, riisi ja vaalea leipä ovat ehdottomasti pannassa. Niiden jälkeen sortuminen on varma :( Kannattaa siis ainakin kokeilla, toisilla toimii vähentäminenkin.
Olen se tupakoinnin lopetukseen rinnastanut entinen ahmija.
Ennen ihmiset söivät elääkseen, nyt he elävät syödäkseen.
Mä ainakin olen syönyt henkisesti tyhjään oloon. Kun sen tunteen selvitin niin loppui yletön ruoan väärinkäyttö.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 09:55"] Olipa kamala tunne alkaa lukemaan oma teksti tästä ketjusta ja tajuta, että on edelleen samassa jamassa. Mulle sokerin ja jauhojen jättäminen on mahdotonta, koska en tykkää niistä ruoka-aineista mitä ihmiset syövät noiden tilalla. Olen selannut valtavasti blogeja ja ne ruuat on jotain ihan kamalaa. Jos mä löytäisinkin terveellisen ja mun mielestä hyvänmakuisen ruokavalion, niin mulla olis pieni mahdollisuus toipua tästä "sairaudesta". Rakastan makaronia, leipää ja perunaa. Ne kun jättää pois ja siirtyy salaattilinjalle, niin mun elämänlaatu huononee ihan liikaa. [/quote] Jauhojen ja sokerin jättäminen ei tarkoita salaattilinjaa. Ja kasvispainotteinen ruoka on tosi hyvää ja herkullista, jos vain vähän viitsii opetella laittamaan ja maustamaan ruokaa. [/quote] Kyllä se aika paljon tarkoittaa. Salaattia ja vihanneksia eikä ne ole hyviä vaikka miten maustaa. Ja kun olen vasta aikuisiällä opetellut syömään lihaa eikä se edelleenkään maistu mun mielestä hyvälle kovinkaan usein, niin jäljelle jää lisukkeeksi vain kana ja kala. [/quote] Ei tarkoita. Sä olet siis nirso aikuinen, jolla on makuaisti jäänyt kehittymättä. Etkä näköjään edes halua muuttaa ruokailutottumuksiasi. No, pysy sitten nykyisessä ruokavaliossasi. Myös terveellisestä ruoasta saa hyvää, ja kun pahimmasta sokerikoukusta on päässyt, alkaa arvostaa sitä terveellistä, kevyttäkin ruokaa. [/quote] Mä olen ollut sokerittomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla monta kertaa. Mulla on kolme vaihdetta: joko mässään herkkuja tai paastoan. Sokeriton ja gluteeniton ruokavalio tuli kuvaan, kun olen yrittänyt normalisoituttaa mun syömistä. Se kuitenkin loppuu aina siihen, kun kyllästyin siihen etten koskaan saanut minkään valtakunnan makuelämyksiä ruuasta. Ei auta vaikka kokeilin kaikenmaailman reseptejä ja selailin ihan liian usein netistä blogeja ja hyviä ja terveellistä ruokaohjeita. Voin hyvin uskoa, että mun makuaisti on jäänyt kehittymättä, mutta eipä se ole pakottamallakaan kehittynyt.
[/quote]
Ootko kokeillut lisätä rasvoja ruokavalioon? Syötkö pähkinöitä tai siemeniä? Maitotuotteita (juustoja)? Osaatko käyttää yrttejä, chilejä, balsamicoa, viinietikkaa, kuivattuja mausteita? Kai muistat käyttää suolaa?
Ehkä sulla on ollut liian tiukka hiilariton ja gluteeniton ruokavalio, koska siitä on seurannut mässäily ja kyllästyminen. Jos vaihtaisit esim. vaalean leivän ruisleipään ja jättäisit aluksi vain perunan pois, pastaa voisit syödä tummana mutta vain esim. kerran tai kaksi viikossa. Mitä muita herkkuja syöt? Onko karkit tai pullat ongelma?
Tiesit varmaan, että uusiin makuihin pitää totutella. Jotain uutta ruokaa voi joutua syömään monta kertaa, jopa yli kymmenen kertaa, ennen kuin siitä alkaa pitää.
[/quote]
Juu, lapsillekin opettanut, että kaikkea pitää maistaa, pakko ei ole syödä, mutta jossain vaiheessa inhokkiruuasta voi tulla herkkua.
Siemeniä tai pähkinöitä en pysty syömään. Yrtit, viinietikat, suolat sun muut ovat ihan tuttuja. Chiliä käytän vähän ja sekin tulee purkista.
Ruisleipää en voi syödä, koska siitä tulee vatsa erittäin kipeäksi.
Pulla, sipsit dipeillä, juustonaksut, jäätelö ovat mun mättöä. Ja perunaruokia voin syödä vaikka kuinka paljon.
Lihoin ekat isommat määrät ihan kotiruualla. Vasta vuoden sisällä on tullut tuo rasvamässyn, kuten juustonaksujen himo. Kun aloin himoitsemaan Hesen juustohampurilaista, tajusin että jotain on pahasti vialla ja ostin monenlaisia vitamiineja, mutta nekään eivät auttaneet.
Mun suurin ongelma on se, että tykkään syödä ja tykkään vain lihottavista tuotteista. Painoni olen pitänyt kurissa paastoamalla ja nyt kun olen sen vaihtanut gluteenittomiin tuotteisiin, niin olen lihonut 75 kiloiseksi. Vyötärönympärys 100, lantio 113. Väkisinkin tulee mieleen, että pitäisi taas paastota.
Mäkään en voi lopettaa syömistä kun aina kun olen kotona käyn kaikki paikat läpi etsien herkkuja kaapeista mutta syön kaikkea mitä löytyy haluaisin lopettaa myös herkkujen syömisen
Jospa sulle ei sovi punainen liha? Itse kun siirryin kasvis-kana-kananmuna linjalle proteiineissa niin laihduin mitään muuta tekemättä puolen vuoden sisällä 10 kiloa. Ei vain sopinut minulle ja sai elimistöni tukkoon. Sen jälkeen kun myös vähensin rutkasti perunaa ja pastaa ei ole koskaan tarvinnut huolehtia lihomisesta, vaikka syön herkkuja useinkin.