Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en voi lopettaa syömistä?!?!

Vierailija
11.09.2013 |

Ei siitä tule hyvä olo, tulee vain paha olo ja paha mieli, kun taas mässäilin vaikka mitä, vaikka haluaisin laihtua. En tiedä miksi en voi lopettaa, lappaan vaan lisää herkkuja suuhuni vaikka tiedän että normiruoan pitäisi riittää ja siitäkin pitäisi vähentää annoskokoja. 

Nytkin mietin että kerkeän syödä vielä lisää ennen kuin haen lapset kotiin hoidosta. 

Apua!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ihan tajuttoman vaikeaa olla syömättä. Yritin tehdä vain elämäntapa muutoksen. En yrittänyt edes mtn dieettiä. Pidin kalorit 2000 per päivä. Olen erittäin tietoinen terveellisestä ruokavaliosta. En vaan voi lopettaa. Ja on helpompaa ollla syömättä kuin syödä vähän. En voi syödä vähän. Ei siihen auta mitkään hedelmät yms. Siihen auttaa vain sokeri ja rasva. Ikävä kyllä. En minä saa enkä tule saamaan saakeli mielihyvää jostai hedelmistä tai salaatista. Itwllä kestää terveellisyys 5 päivää jonka jälkeen syön ihan vitusti jonku 4-5 päivää ja kiloja tulee toisensa perään. Oon lihovut jo 2 vuoden aikana 30 kiloo ja pois niitä en saa. Vaikka haluaisinkin. Tuntuu että taistelen itteni kanssa henkihieverissä verisesti ja häviän aina. Aina. Joku vois sanoo että kyllä sä siihen pystyt jos vaan haluat. Må haluan kuollakseni ne ylimääräset pois. Mä en halua mitään muutaku vaan että saisin ne kilot pois ja oppisin syömään terveellisesti. Olen antanut kaikkeni olen yrittänyt kaikkeni. Nyt tuntuu vain että kun on kaikki keinot käytetty niin pitää vain totutella siihen mahan ympärysmitta tulee olemaan se 120 cm ja tulee olemaan isompikin. Pitää vaan totutella siihen että minä tulen aina olemaan ylipainoinen enkä pysty asiaa korjaamaan. En jaksa enää taistella itteäni vastaan. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa. Ajatus salaatista saa mut melkein hyppäämään järveen. Silloin kun syön miten sattuu niin olen jollakin tapaa iloisempi kun en ajattele ruokaa vihollisena enkä itseäni. Joten kuolen varmaan 40 vuotiaana sydänkohtaukseen.

Vierailija
2/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahmimishimoja viikon ajan ennen menkkoja. Väsymys ja ahmimishimo. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ahmimisongelma, juuri söin 2pussia aakkosia, ja nyt oksettaa.

Olen ollut lohtusyöjä ja nyt en tiedä mikä on, mutta vuosi sitten alkoi tällainen välillä ahmin vaikka mitä ja sitten olen nälissäni monta päivää. 

Paino on noussut vuodessa 15kiloa ja ahdistaa, hirveesti. 

Elämässä on ollut paljon muutoksia, olen muuttanut, jäänyt työttömäksi ja välillä parisuhdekin ahdistaa.

Vierailija
4/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, paitsi että mä myös oksentelen. Olen lihonut vuodessa varmaan 10 kiloa, en ole ihan varma, kun en ole uskaltautunut vaa'alle moneen kuukauteen. Viimeksi kun punnitsin itseni syksyllä, kiloja oli tullut jo viisi sitten viime talven.

Hävettää niin paljon oma ulkomuoto, että sosiaalinen elämä on kuollut. Ei huvita tehdä mitään eikä mennä minnekään. Elämä on yhtä syömistä ja syömisten miettimistä. Ainoa ilo elämässä on syöminen, mutta se myös tekee elämästä helvettiä. Melkoinen paradoksi.

Enkä halua edes ajatella, kuinka paljon tähän on mennyt rahaa... Varmasti tonneja ihan kirjaimellisesti vessanpöntöstä alas. Kamalaa.

Vierailija
5/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma :( eikä se syömisen himo lähde, vaikka miten mättäisi salaattia naamaan, vaan rasvaiset ja sokeriset herkut ovat ainoita, joista saa tyydytyksen. Minulle ei kovin herkästi tule fyysisesti paha olo, mutta turvotus kyllä ja henkinen morkkis.

Tänään näin valokuvan itsestäni, ja näytän aivan hirveän turvonneelta ja löllöltä, mitä tietysti olenkin. Kauheinta on, että olin vielä vuosi sitten oikeasti hoikka ja hyväkuntoinen, nykyään tällainen syöttöporsas. Harmittaa kun ei oikein jaksa edes välittää, mutta silti itkettää ja yököttää läskistynyt maha ja reidet ja käsivarret ja turvonnut naama. 

Vierailija
6/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama .. Nyt mennyt viikko ahmiessa. Päätän etten ahmi mutta ... Oikein suunnittelen niitä sessioita ja sitten jos ei onnistukaan niin raivostuttaa!! Esim. eilen olin ostanut herkkuja ja kaikkee, mies tulikin kotiin jo klo 13 vaikka normaalisti tulee klo 17. Mua oikein raivostutti kun en saanut yksin ahmia. Paha olo siitä
tulee todellakin :(

Vierailija
7/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kans yks ahmatti.. :-(
Mulla on auttanut rasvanpolttokapselit. Joojoo ei ne mitään taikapillereitä ole jotka muuttavat laihaksi. Mutta. Ne tekevät minusta levottoman, pakko tehdä koko ajan jotain, ja vievät ruokahalun totaalisesti. Niiden huono puoli on vain se, että maha menee sekaisin. Pierettää, paskattaa ja vatsaa vääntää. Muutaman päivän jälkeen pakko pitää paussi ja tadaaaa ruoka maistuu liiankin hyvin. Ja laiskottaa, veto pois. Menenkin ottamaan niitä heti kaksi kappaletta.

Vierailija
8/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:37"]

Itsellä on ihan tajuttoman vaikeaa olla syömättä. Yritin tehdä vain elämäntapa muutoksen. En yrittänyt edes mtn dieettiä. Pidin kalorit 2000 per päivä. Olen erittäin tietoinen terveellisestä ruokavaliosta. En vaan voi lopettaa. Ja on helpompaa ollla syömättä kuin syödä vähän. En voi syödä vähän. Ei siihen auta mitkään hedelmät yms. Siihen auttaa vain sokeri ja rasva. Ikävä kyllä. En minä saa enkä tule saamaan saakeli mielihyvää jostai hedelmistä tai salaatista. Itwllä kestää terveellisyys 5 päivää jonka jälkeen syön ihan vitusti jonku 4-5 päivää ja kiloja tulee toisensa perään. Oon lihovut jo 2 vuoden aikana 30 kiloo ja pois niitä en saa. Vaikka haluaisinkin. Tuntuu että taistelen itteni kanssa henkihieverissä verisesti ja häviän aina. Aina. Joku vois sanoo että kyllä sä siihen pystyt jos vaan haluat. Må haluan kuollakseni ne ylimääräset pois. Mä en halua mitään muutaku vaan että saisin ne kilot pois ja oppisin syömään terveellisesti. Olen antanut kaikkeni olen yrittänyt kaikkeni. Nyt tuntuu vain että kun on kaikki keinot käytetty niin pitää vain totutella siihen mahan ympärysmitta tulee olemaan se 120 cm ja tulee olemaan isompikin. Pitää vaan totutella siihen että minä tulen aina olemaan ylipainoinen enkä pysty asiaa korjaamaan. En jaksa enää taistella itteäni vastaan. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa. Ajatus salaatista saa mut melkein hyppäämään järveen. Silloin kun syön miten sattuu niin olen jollakin tapaa iloisempi kun en ajattele ruokaa vihollisena enkä itseäni. Joten kuolen varmaan 40 vuotiaana sydänkohtaukseen.

[/quote]

Jos ihan oikeasti haluat päästä syömisissä johonkin järjestykseen, niin lue tämä. Jos ei kiinnosta, jätä lukematta.

Terveellinen syöminen ei tarkoita pelkkien salaattien tai kasvisten syömistä. Eikä kasvikset edes maistu miltään pelkästään. Kasviksista saa kuitenkin vitamiineja, joten niitä on hyvä syödä. Niistä saa kuitenkin maukkaita kypsentämällä höyryssä ja sitten voita päälle. Vitamiinitkin imeytyy rasvan kanssa paremmin.

Sokeri on hyvä jättää kokonaan pois. Makeanhimo lähtee rasvaa syömällä, Ei kuitenkaan millään margariinilla. Tää on totta. Se ei tarkoita, että lusikalla voita suuhun, vaan syömällä ruoka normaalirasvaisena.

Jos yrittää syödä pelkkiä rasvattomia kasviksia, niin epäonnistuu.

Vierailija
9/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin että en osta mitään ja sitten kaupassa käydessä ostin aakkospussit ja saman tien kun tulin kotiin aloin syödä niitä, piilotan todisteet mieheltä ja sekin hävettää. 

Itseä inhottaa tää, ahmiminen ja piilottelu, lihominen ja koko minä. 

En tiedä enää mitä teen itselle,

Vierailija
10/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tota kans joskus pari vuotta sitten, kun ensin laihdutin ja kieltäydyin kaikesta. Kesti aika kauan, mutta nykyisin suhteeni ruokaan on ihan normaali, syön kyllä herkkuja mutten ahmi. Joku terapia varmaan olis hyvä.

Vierailija
11/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:04"]

Täällä ilmoittautuu kans yks ahmatti.. :-( Mulla on auttanut rasvanpolttokapselit. Joojoo ei ne mitään taikapillereitä ole jotka muuttavat laihaksi. Mutta. Ne tekevät minusta levottoman, pakko tehdä koko ajan jotain, ja vievät ruokahalun totaalisesti. Niiden huono puoli on vain se, että maha menee sekaisin. Pierettää, paskattaa ja vatsaa vääntää. Muutaman päivän jälkeen pakko pitää paussi ja tadaaaa ruoka maistuu liiankin hyvin. Ja laiskottaa, veto pois. Menenkin ottamaan niitä heti kaksi kappaletta.

[/quote]

Mistäs noita kapseleita saa hankittua?

Täälläkin yksi samanmoinen.. voisin allekirjoittaa kaikki viestit. Mitä enemmän yritän päästä kiloista eroon, sitä enemmän niitä kertyy.. 

Vierailija
12/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:23"]

Täällä ilmoittautuu kans yks ahmatti.. :-( Mulla on auttanut rasvanpolttokapselit. Joojoo ei ne mitään taikapillereitä ole jotka muuttavat laihaksi. Mutta. Ne tekevät minusta levottoman, pakko tehdä koko ajan jotain, ja vievät ruokahalun totaalisesti. Niiden huono puoli on vain se, että maha menee sekaisin. Pierettää, paskattaa ja vatsaa vääntää. Muutaman päivän jälkeen pakko pitää paussi ja tadaaaa ruoka maistuu liiankin hyvin. Ja laiskottaa, veto pois. Menenkin ottamaan niitä heti kaksi kappaletta.

[/quote]

Täälläkin yksi samanmoinen.. voisin allekirjoittaa kaikki viestit. Mitä enemmän yritän päästä kiloista eroon, sitä enemmän niitä kertyy.. 

[/quote]

Voi helvetti teijän tyhmien kanssa! Perkele, popsikaa pillereitä ja tulkaa onnellisiksi!!

Vierailija
13/48 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

Voi helvetti teijän tyhmien kanssa! Perkele, popsikaa pillereitä ja tulkaa onnellisiksi!!
[/quote]

Fitness-tukkukohan se oli.. netistä löytyy.

Ja sinä joka tyhmäksi haukut: kyllä ne vaikuttavat nuin kuin kerroin.

Vierailija
14/48 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:30"]

Mä ainakin olen syönyt henkisesti tyhjään oloon. Kun sen tunteen selvitin niin loppui yletön ruoan väärinkäyttö.

[/quote]

Kaivoin vanhan jutun esiin, tässä kirjoitin parikuukautta sitten ja en tiedä mitä tekisin. 

Tän kirjoittamisen aikaan söin karkkia ja jädeä joka päivä paino oli 99 kg ja sain vaihdettua ruokavalion muka terveelliseksi, nyt vain mittari heilahtaa 109,3. Liikun joka päivä ja karkin syönnin lopetin ja näin kävi.

En tiedä mitä tehdä

Vierailija
15/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan sulla ihan ahmimishäiriö, jos tällaista on useinkin ettei pysty lakkaamaan syömistä vaikka tietää että ahmimisesta tulee kauhea olo? 

Vierailija
16/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää tiedä. Välillä on jotkut jutut toimineet, jopa puolikin vuotta, ja sitten taas ei. Eilen söin lounaaksi 250g karkkia + 2 paahtoleipää, tänään 300g karkkia ja suklaata + 2 paahtoleipää. Se syömisen alku on ihanaa, ja sitten ei voi pysäyttää vaikka oksettaa.

Sokeripommi -niminen kirja oli joskus avuksi. Hetken.

Vierailija
17/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista myös. Olen hoikka, koska silloin kuin en ahmi, lähes paastoan. :( Ei kiva. Syömishäiriöhän tämä on. Varmaankin koitan jotenkin saada itselleni parempaa oloa, mutta väärin keinoin. Herkut auttaa unohtamaan murheet.

Vierailija
18/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ton saman ahmimisen pakon itsessäni, mulla oli ihan sama fiilis - halusin laihtua mutta söin kaikenlaisia herkkuja ja sitten iski itseinho.

Multa loppui herkkujen puputus, kun lopetin KERRALLA kaikki sokerit, vehnän, perunan ym. hiilaripitoisen ruuan. Eka viikko oli vähän hankala, sen jälkeen ei makeaa ole tehnyt edes mieli. Samalla annoskoko on pienentynyt huomattavasti, maha tulee täyteen paljon vähemmästä.

En osaa neuvoa sua sen enempää, kuin että totaalikielto kaikille herkuille, jos et osaa nauttia niitä hillitysti. Oikotietä laihtumiseen ei ole, valitettavasti. Tästä ruokavalion muutoksesta on kulunut kolme kuukautta ja painoa on lähtenyt 10 kiloa.

Vierailija
19/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin terapeutti varmaan osaisi sanoa ja suosittelisin jonkin ammattiavun hakemista ennen kuin on ehtinyt lihoa paljon.

Vierailija
20/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Mä olen jo tänään syönyt 4 ruisleipää, ison lautasellisen makaronilaatikkoa, lasten leivontaan tarkoitetut vaahtokarkit. Vatsa täynnä ja mä koluan kaappeja löytääkseni lisää syötävää.

Kesällä painoin 58 kg, nyt yli 65 kg. Kaikista pahinta tässä on se, että inhoan itseäni niin paljon etten halua edes takapihalleni. Häpeän itseäni PALJON. Postin hakeminen jo tuottaa tuskaa, kun ajattelen jonkun näkevän mun lyllerryksen. En kestä sitä, että en pysty olemaan ahmimatta kaiken aikaa. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä aikaa, kun pystyn olemaan syömättä. Se estää mua lihomasta älyttömästi. Olen yrittänyt monesti muuttaa ruokailutottumuksiani terveelliseksi, en vain onnistu siinä. Itseinho suurenee päivä päivältä.