Kerropa miltä tuntuu olla lapseton?
Kommentit (57)
Yleisesti en tiedä. Omalla kohdalla huojentavaa.
Se on varmasti todella helppoa. Ei ole ketään odottamassa kotona palvelua töiden jälkeen. Viikonloput ovat vapaita eivätkä työleirejä.
Vastaus riippuu keneltä kysyt. Omalla kohdalla surulliselle ja tyhjälle, sillä lapsi olisi kovasti toivottu.
Hyvältä. Syötiin juuri, nyt pieni ruoka lepo ja sen jälkeen ajattelin könytä tohon miehen päälle.
Ei tunnu miltään kun olen aina ollut lapseton. Usein huojentavalta että saa mennä rauhalliseen omaan kotiin jos on tavannut ystävien tai sukulaisten lapsia. Pidän kyllä lapsista mutta tietyssä iässä ovat äänekkäitä. Mutta ystävistäni hyvin harvoilla on lapsia joten aika harvoin olen lasten seurassa tai havahdun siihen ettei niitä ole. Eli olen tyytyväinen
Ei se oikein miltään tunnu. Ei se ole asia, jota erityisesti ajattelee, siis velana. Jos on tahtomattaan lapseton niin varmaan aika pahalta.
Hyvältä on tuntunut elämä ilman lapsia. En ole niitä osannut kaivatakaan.
Jokaista naista ei todellakaan ole luotu äidiksi, eikä jokainen nainen halua lisääntyä.
Tavalliselta. Täällä tosin koira ja kissa odottaa palveluksia, kun tuun kotiin 🐶🐱
Varmaan samalta kun keskivertoihmisen hevosettomuus, viinitarhattomuus tai kalastusveneettömyys.
Helevetin hyvältä kaiken kaikkiaan ja vieläpä sinkkuna varsinkin! Menemisen ja tekemisen vapaus koko ajan. En voi sietää rääkyviä ja huutavia kakaroita pätkän vertaa!
Noin vakavammasta kulmasta kun lähestytään, niin huomioonottaen lukuisat gynekologiset sairaudet vuosien varrella, tuskinpa kakaroita olisi noin vaan edes tullut.
Vapaalta.
Ahdistaisi maailmanmeno, ekokatastrofi, ilmastonmuutos ym. tulevat asiat todella paljon, jos olisi lapsia. Samoin se, ettei omia lapsia voisi suojella maailman pahuudelta muutenkaan.
Raskainta, mitä tiedän, on se, että läheisen elämä menee huonosti, eikä voi tehdä mitään. Kun ei niiden lastenkaan puolesta voi ottaa heidän murheitaan kannettavaksi.
Tietysti huolettaa vähän se, että kun itse kuolee, muumioidun sänkyyni tai mätänen sohvasta läpi.
Mutta toisaalta, olen silloin jo poissa tämän maailman harhoista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samalta kun keskivertoihmisen hevosettomuus, viinitarhattomuus tai kalastusveneettömyys.
Joskus olen itseasiassa harkinnut jokaista noista. Mutta lopputulema ollut aina sama kuin lastenkin kanssa, liian kallista ja aikaa vievää. -eri
Ihan jokainen on ollut elämässään lapseton, jos on päässyt aikuisikään asti hankkimatta lasta. Olipa tuossa tosi outo aloitus.
Olenko huomaavinani aloitussa tilkkasen aggressiivisuutta?