Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tosi negatiivinen - parisuhdekriisi?

Vierailija
11.09.2013 |

Mieheni on vuosien saatossa muuttunut koko ajan enemmän ja enemmän negatiiviseksi: lähes kaikki asiat, jotka tulevat suusta ovat aina muiden ihmisten haukkumista tai valittamista. Elämässämme ei ole mitään suurempaa vikaa, hyvissä töissä ollaan, rahaa on ihan riittävästi, kaikki ovat terveitä. Mutta, mies valittaa työkavereistaan, harrastuksessa näkemistään ihmisistä, kaikista.

Itse yritän olla elämänasenteeltani positiivinen ja iloinen, joten tuo jatkuva tuttujen ja vieraiden ihmisten haukkuminen ja niistä negatiivinen ajattelu saa minut ahdistumaan. Pelkään myös sitä, että lapsille tarttuu tämä paha tapa haukkua kaikki. Olenkin jo huomauttanut miehelle, että jokainen lause hänen suustaan on aina ihmisiä arvosteleva tai haukkuva. Hän ei sitä tietenkään huomaa, mutta reagoi kyllä, kun lapsi tekee saman perässä. Pahaltahan se kuulostaa.

Mies ei muutenkaan arvosta mitään elämän ihanuutta, ei tavoittele unelmia, ei tee mitään luovaa, ei unelmoi mistään. Ei kuitenkaan ole masentunut tai tyytymätön, tämä on vain hänen perusominaisuutensa. Tässä mielessä hän on minun vastakohtani, itse jaksan odottaa ja uskoa kaikkeen ihanaan ja keksinkin jatkuvasti uusia juttuja elämäämme. Sekin ahdistaa niin paljon välillä, että mies vain tuhahtaa ideoilleni, että joo joo. Ei löydy uskoa tai tukea mihinkään.

Olemme olleet kauan yhdessä ja välillä mietinkin, että tuskin olisin päätynyt hänen kanssaan yhteen, jos olisimme tavanneet vähän kypsempinä ihmisinä. Ero ei kuitenkaan houkuttele lasten takia, kuitenkin olemme tiivis perhe.

Kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi