Oon alkanut nauttia köyhyydestäni
Saan hirveitä kiksejä, että luovuudellani selvitään arjestamme. Olen siis yhden lapsen yliopistossa opiskeleva yh-äiti. Kävin kaikki menot läpi, ja sillä tavoin sain säästettyä jo yli 100€ kuukausimenot. Oon alkanut käyttää myös ResQ-appia ja suunnittelen tosi tiukkaan kaikki ruokakulut. Tää on mulle vähän sellainen selviytymispeli.
Kommentit (8)
Ajattele sitten kun valmistut ja osaat käyttää rahaa noin hyvin. Todennäköisesti saat säästettyä itsellesi eläkerahat.
Mäkin meinasin joku kuukausi sitten että oisin tehnyt vähän budjettia, mutta en kyllä oikeesti pysty enää tän vähempää käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin meinasin joku kuukausi sitten että oisin tehnyt vähän budjettia, mutta en kyllä oikeesti pysty enää tän vähempää käyttämään.
Ja tämä siis johtui siitä että suurimmat kulut ovat vuokra ja ruoka lapsille, eikä niistä voi karsia.
Hienoa. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
Tuo on ihan hyvä näkökohta. Sulla on kuitenkin asiat sillä tavalla paremmin, että opiskelun jälkeen todennäköisesti koittaa lihavammat ajat. Sellaisen köyhän, jolla ei pelastusta ole näköpiirissä (esim pitkäaikaissairas), on paljon vaikeampi ottaa se noin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan hyvä näkökohta. Sulla on kuitenkin asiat sillä tavalla paremmin, että opiskelun jälkeen todennäköisesti koittaa lihavammat ajat. Sellaisen köyhän, jolla ei pelastusta ole näköpiirissä (esim pitkäaikaissairas), on paljon vaikeampi ottaa se noin.
Tiedostan sen, eikä avaukseni tarkoitus ollut ylimielinen. Tämä on vaan oma positiivinen tapa selvitä tilanteestamme.
Ap
Eipä se ihminen paljoa tarvi. Mitä enempi rahaa sen enempi keksii turhia menoja ja kuluja. Kyllä sitä köyhä voi Suomessa säästääkin rahaa kun karsii kaiken ylimääräisen.