Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkaako poikalapsi olemasta söpöjä suunnilleen 2-vuotiaana?

Vierailija
11.09.2013 |

Kävin ostamassa lapselle eilen vähän enemmän vaatteita, kun kaikki 86- ja 92-senttiset paidat alkavat kohta olla pieniä, ja pian myös housut.

Kävin Lindexissä ja Kappahlissa, ja sen jälkeen vielä Henkkamaukassa. Suorastaan järkytyin siitä, miten rumia ja ilottomia poikien vaatteet olivat! Kappahlissa värimaailma oli aivan järkyttävän ankea. Lindexissä oli hieman värejä, mutta ne olivat sitten lähinnä noissa sarjakuvakuosisissa vaatteissa, joista en tykkää ollenkaan.

Tuntuu, että pojista halutaan tehdä jo ihan pieniä rumia koviksia. 2-vuotiaalle sopii vielä söpöt eläimet, auringot ja kukat ja iloiset, kirkkaat värit. Niitä ei kuitenkaan tunnu olevan juurikaan tarjolla.

Ostin muutaman perusvaatteen, ilmeisesti pitää tilata jokunen kalliimman merkin vaate, että saa edes vähän väriä lapsen päällä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käsitä tuota miksi poikien vaatteet ovat niin rumia, tummia ja karuja! Pojillekin hempeyttä, värejä, taaperomaisuutta, lasten kuvioita ja ja nättejä leikkauksia.

Voisi niihin paitoihin laittaa vaikka kimallettakin. Jos prinssin kuvia ihan, mutta vaikka välkkyviä kalansuomuja tai vaikka merirosvon aarrearkkuja.

Vierailija
2/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt marketeissa muutenkaan ole paljoa iloa. Teineille seksiä, seksiä, seksiä ja vähän vanhemmille klamouria, klamouria...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt katsomassa markettien valikoimaa. Ostin vauvanvaatteita jonkin verran Lindexistä, siellä oli kivoja kuvioita ja värejä, tosin sielläkin kivoimmat vaatteet loppuu 68 cm:in.

Ap

Vierailija
4/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry urheiluliikkeisiin asiakkakksi, siellä pojillekin on värejä, ainoa tietty että sitten sitä paitaa koristaa kolme raitaa myös. P.op on myös värikäs mallisto ja siellä vielä kouluikän saakka on kaikkea hauskaa printtiä, jos niitä kaipaa. Mutta kyllä H&Mstä ja Lindexiltäkin ihan kivan värisiä (yksivärisiä) vaatteita löytyy...

Vierailija
5/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkamaukalla oli jotain, mutta ei nyt sieltä kuitenkaan tarttunut mukaan mitään. Kävin Lindexissä Seinäjoella, siellä oli tosi vähän värejä valikoimissa. 

Kuitenkin nuo yli 92 cm:n vaatteet ovat jo sellaisia "ison pojan" vaatteita, mä haluaisin pukea lapsen paljon lapsellisempiin vaatteisiin! 

Ap

Vierailija
6/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko ommella itse? Voisit valita suloisia kankaita sitten kangaskaupasta.

Vierailija
7/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Name It -kaupoissa on aina ajoittain värikkäitä mallistoja. Tosin loppukesästä tulleet uudet syysvaatteet taisivat olla aika tummia väritykseltään.

Katso joskus www.nextdirect.com. Sieltä olen tilannut sekä itselleni että lapsille ja on ainakin ennen löytynyt kivoja vaatteita pojille.

Vierailija
8/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti onnistu :) Haluaisin kyllä osata, mutta ei ole oikein aikaa opetella, ja trikoovaatteiden ompeluun pitää olla saumurikin. Sepä olisikin ideaalitilanne, jos osaisi ommella! Ajattelin kyllä, että teettäisin ompelijalla ensi kesäksi ainakin lakin, huomasin jo nyt, miten vaikeaa pojalle on saada iloisen väristä lierihattua. Onneksi sattui kirpparilla tulemaan vastaan!

Niin, ja myönnetään, kaipaisin hieman vähemmän sukupuolta alleviivaavia vaatteita. Mä oon muuten tuolta Popilta ostanut välillä jotain, mutten sieltäkään oo ihan kauhean kivoja juttuja löytänyt. Pitää varmaan käydä oikein paikan päällä katselemassa.

Ap

Vierailija
9/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma! Minäkin olen yrittänyt karttaa noita tummia synkkiä värejä, ja ostanut valkoista, vaaleansinistä, oranssia jne. sisävaatteiksi. Ulkovaatteissa kyllä etenkin housut saa olla tummemmatkin, mutta yläosa sitten vähän jotain raikkaampaa väriä. Poika nyt jo 9 v. eikä ole vielä valittanut ;) Ja tykkää jopa itse valita värikkäitä vaatteita.

Vierailija
10/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on sääli. Mä olen hankkinut värejä lapselle ostelemalla aika paljon merkkivaatteita lähinnä käytettynä (itse ideologisista syistä suosin käytettyä). Lindexillä ja henkkamaukallakin kyllä on värejä myös joissakin isoimpien lasten vaatteissa.

Musta olisi ihan kiva jos pojille tehtäisiin vaikka prinssitms. vaatteita. Olen ostanut omalle pojalleni myös tyttöjen vaatteita (mun käsitys unisexistä on aika laaja) ja vaatepaketteja esim. huutiksesta. Vaikkei mekkoja käytettäisikään usein tulee halvemmaksikin kun ostella poikien värikkäitä vaatepaketteja, joiden hinnat lähes poikkeuksetta nousevat ihan hurjiksi kun niitä on niin vähän tarjolla.

Musta on tosi sääli millaista mielikuvaa lapsista tarjotaan niin sukupuolierotelluilla vaatteilla. Pyrin siihen, että oma nelivuotiaani pitäisi mahdollisimman monenlaista, välillä miehekkäämpää ja välillä söpömpiä. Oikeastaan vasta nyt nelivuotiaana on alkanut joistakin liian söpöistä vauvamaisina kieltäytyä, suurin osa äidin valitsemista vaatteista kelpaa ja on niistä jopa iloinen. Poika esim. ilahtui kovasti kirpparilta ostamastani vaaleansinisestä disneyaiheisesta kimallepaidasta, joka on varmaan ajateltu tytölle...

Vierailija
11/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä on mm. Bamse-vaatteita isompiakin kokoja kuin 92 cm ja H&M:llä kivoja kuvioita monissa poikienkin vaatteissa, samoin me&i:lla.

Vierailija
12/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään ostaa käytettyä, mutta yllätys ylllätys täältä Etelä-Pohjanmaalta on tosi vaikea löytää kirpparilta iloisenvärisiä lastenvaatteita (joskus kyllä löytyy jotain, pari kk sitten löysin keltaiset lappuhaalarit)! Kävin eilen kaksi isoa kirpparia läpi. Huutiksesta olen ostanut jotain, tällä hetkellä en jaksa paneutua siihen.

Ap

Vierailija
13/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalainen kovismentaliteetti? :( Älkää suostuko siihen.

Vierailija
14/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noista Bamse- ja muista sarjakuva-aiheisista vaatteista en itse välitä ollenkaan! Pitää katsoa tuo Me&i, vaikka taitavathan ne vähän ylihinnoiteltuja olla. Voiko sieltä tilata postimyynnillä? Ei huvittaisi mennä mihinkään kutsuille.

Ap

Vierailija
15/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin kalliissa lastenvaateputiikissa, miksei pojille ole kirkkaampia värejä. Myyjä sanoi, että aika paljon näitä vaatteita ostaa isovanhemmat ja kummit yms, ja he eivät rohkea ostaa kirkkaimpia värejä. Itse löysin kun sitkeästi etsin värikkäimpiäkin ( ostin myös paljon ulkomailta, kun siellä muuteskin kävin). Marimekolla ainakin aiemmin oli iloisia vaatteita lapsille. Tosin kun lahjoitin näitä sukulaispojan vanhemille, niin nuori isä oli sitä mieltä moneta, "ett noita ei mun pojalle laiteta".

Vierailija
16/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki puuvillaisia perusvaatteita ja värjää ne itse :)

Vierailija
17/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä HElsingissäkin ihan samaan törmäsin. Vauvalle ja pikkutaaperolle löytyi helposti suloisia LAPSENnäköisiä vaatteita, mutta sitten 98 koosta alkaen ihmeellisiä tummia printtikuoseja jne. Joskus harvoin aina Prismasta, Lindexiltä löytyy joku kiva värikäs ja otan aina mukaan jos näen, niin harvoin on saatavilla. PoPia olen ostanut myös, Nosh-merkkiä ja meandia, mutta niissä toki hinta sen verran suolainen, että yleensä yksi sellainen/koko.

Henkkamaukalta voi tehdä löytöjä myös.

Katselin just päiväkotilasten vaatetusta kun hain nelivuotiaan siellä ja oma poikani oli ainoa, jolla oli värikkäät vaatteet, muut olivat just niissä tummissa collegeasuissa. Kolmevuotiaat ja sitä nuoremmat taas oli kivasti puettuna.

Vierailija
18/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupoista löytyy väriä ja iloa. Joskus kohtuuhintaankin. katso esim sampsukka. Sitten kalliimmalla esim metsola.

Vierailija
19/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käynyt marketeissa? Prismassa on ainakin kivoja ja värikkäitäkin poikien vaatteita. Jos et siis nimenomaan etsi merkkivaatteita.

Vierailija
20/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen parhaalla kaverilla on muuten tuollainen juntti-isä, jonka mielestä pojan pitää olla aina "miehennäköisissä" vaatteissa, harrastaa vain urheilua ja autoja, puhua karskisti jne. Lapsi itse ja äitinsä ovat mukavia, mutta isän vaikutuksen huomaa pojassa koko ajan enemmän ja enemmän. Sääli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme