Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkaako poikalapsi olemasta söpöjä suunnilleen 2-vuotiaana?

Vierailija
11.09.2013 |

Kävin ostamassa lapselle eilen vähän enemmän vaatteita, kun kaikki 86- ja 92-senttiset paidat alkavat kohta olla pieniä, ja pian myös housut.

Kävin Lindexissä ja Kappahlissa, ja sen jälkeen vielä Henkkamaukassa. Suorastaan järkytyin siitä, miten rumia ja ilottomia poikien vaatteet olivat! Kappahlissa värimaailma oli aivan järkyttävän ankea. Lindexissä oli hieman värejä, mutta ne olivat sitten lähinnä noissa sarjakuvakuosisissa vaatteissa, joista en tykkää ollenkaan.

Tuntuu, että pojista halutaan tehdä jo ihan pieniä rumia koviksia. 2-vuotiaalle sopii vielä söpöt eläimet, auringot ja kukat ja iloiset, kirkkaat värit. Niitä ei kuitenkaan tunnu olevan juurikaan tarjolla.

Ostin muutaman perusvaatteen, ilmeisesti pitää tilata jokunen kalliimman merkin vaate, että saa edes vähän väriä lapsen päällä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosiaan siltä, että jos haluaa värikkäitä vaatteita pojille, pitää ostaa merkkituotetta erikoiskaupasta tai netistä (esim. Metsola, Småfolk ja Be Timeless). Äitini tosin sanoi tässä yksi päivä, että nykyään asiat ovat paljon paremmin kuin 80-luvulla, kun minä ja veljeni synnyimme. Silloin ei kuulemma ollut pojille oikeasti mitään muita värejä kuin musta, harmaa, ruskea, sininen ja vihreä, vaan värikkäät vaatteet pojille piti tehdä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt marketeissa, koska meidän piti käydä todella monessa kaupassa, enkä jaksanut katsella lastenvaatteita enempää kuin kolmesta kaupasta! HM, Lindex ja Kappahl eivät ole merkkivaatemyymälöitä, joten merkkien perässä en juokse.

Tuo Nosh oli ihan kiva! Me&i:n valikoima oli mielestäni ankea. Pitää katsoa vielä tuo Sampsukka, olen joskus muistaakseni katsellutkin sen valikoimaa.

Ap

Vierailija
25/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmen pojan äitinä olen ostanut vaatteet joko urheiluliikkeestä tai sitten Ticketin ja POP:n vaatteita. Se yleinen valikoima poikien vaatteissa ym on tosiaan kammottava: oksennuksenvihreää, hirviöiden ja robottien kuvia jne. 

Vierailija
26/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miten se meneekin niin että tytöt voi käyttää kivoja kuvioita vielä isompanakin mutta pojilla kaikki muuttuu tummaksi aj masentavaksi, liekiksi, merirosvoksi tms.! Kyllähän se poikien osastokin on vaan kolmasosa tyttöjen osastosta ja kahden pojan äitinä harmittaa. Pop on musta rumaa ja huonolaatuista, me&illa ollut myös laatuongelmaa mutta tää uuusi mallisto vaikutti paremmalta taas. Markettien vaatteet usein huonoa laatua, leveää mallia ja jälleenmyyntiarvo olematon. Name itillä usein onkin kivaa vaatetta ja sopuhinnoissa vielä. 

Vierailija
27/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:43"]

ja jälleenmyyntiarvo olematon

[/quote]

Ei hyvää päivää, kuka ostaa lapselle vaatteita ajatellen niiden jälleenmyyntiarvoa! Ja jos marketin paita maksaa 12 euroa siinä missä me&i 28 euroa, niin eihän marketin paitaa edes tarvitse myydä eteenpäin.

Vierailija
28/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun merkit on Nosh ja Name it, joskus IdaT, Småfolk ja Ej Sikke Lej.

Näillä merkeillä saa pienet pojat puettua tosi ihanasti; värikkäästi, lapsen näköisesti (mutta ei kuitenkaan vauvan, vaan juurikin leikki-ikäisen) ja tyylikkäästi. Itse en kauheasti tykkää muista suomalaisista kuin Noshista, koska niissä mallit jotenkin leveitä ja se tyylikkyys puuttuu. Vaatteen on mahdollista olla värikäs ja lapsen näköinen, mutta silti tyylikäs.

Terv. tarkkamamma :)

Vierailija
29/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on ekologista myydä vaatteet eteenpäin, musta ainakin on sääli, että markettien vaatteet tuotetaan lapsityövoimalla jossain kidutuspajassa, jotta me voidaan ostaa se alle kympillä, käyttää pari kuukautta, heittää roskiin ja ostaa uutta kehiin.

Vierailija
30/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:51"]

Kyllä se vaan on ekologista myydä vaatteet eteenpäin, musta ainakin on sääli, että markettien vaatteet tuotetaan lapsityövoimalla jossain kidutuspajassa, jotta me voidaan ostaa se alle kympillä, käyttää pari kuukautta, heittää roskiin ja ostaa uutta kehiin.

[/quote]

Vaatteen antaminen eteenpäin on ihan yhtä ekologista kuin myyminenkin. Ei siihen tarvita jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
31/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:27"]

Äitini tosin sanoi tässä yksi päivä, että nykyään asiat ovat paljon paremmin kuin 80-luvulla, kun minä ja veljeni synnyimme. Silloin ei kuulemma ollut pojille oikeasti mitään muita värejä kuin musta, harmaa, ruskea, sininen ja vihreä, vaan värikkäät vaatteet pojille piti tehdä itse.

[/quote]

Saati 70-luvulla, jolloin lapsille ei yleensä ollut tarjolla minkään muun värisiä vaatteita kuin ruskeita, oransseja, havunvihreitä ja sinapinkeltaisia. ;-) Äitini myös kätevänä käsityöihmisenä - valitettavasti se taito ei ole periytynyt - teki minulle todella paljon vaatteita, kun ei tuosta väriskaalasta pitänyt. 

Vierailija
32/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nameitin vaatteita saa myös verkkokaupasta ja valikoima on laajempi kuin liikkeissä.

Vierailija
33/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.boden.co.uk/en-GB/Boys-1H-12yrs-Tops-T-shirts.html#nav

Olen joskus tuolta tilannut, hyvin toimi ja nopeasti tuli perille. Nextillä ei ole toimituskuluja Suomeen, sieltäkin joskus löytää jotain kivaa. Nyt en ole katsonut mitä poikien mallistossa on. Po.p on usein varma paikka löytää värikästä, mutta nyt tästä syysmallistosta en pitänyt. Sitä tummaa liilaa ja sinappia liikaa :( Me&i joskus sytyttää, mutta hinnan vuoksi pitää olla sitten jo tosi kivoja että raaskii.

Suosittelen katsastamaan nettikauppoje tarjonnan, siellä on merkkejä joita ei ole marketeissa. Mites esim. småfolk? Vai onko liiankin retroa? Villervalla? Ne on ainakin värikkäitä (tosin taas jotenkin itselläni tämä syksyn mallisto tökki). Skidistä tai lastenmetsolasta niitä ainakin on saanut.

Vierailija
34/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei, vaatteet kyllä lakkaavat olemasta söpöjä useimpien liikkeiden valikoimissa. Mutta yllättäen päiväkodissa ei näe musta-harmaa-tummansininen -puettuja poikia, ihan kivan värikkäitä vaatteita on ainakin oman lapseni 3-4v ryhmän pojilla. Tytöillä enimmäkseen pinkkiä, se on jonkun mielestä söpöä, minun mielestäni ei.

Vierailija
36/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita kyllä löytyy värikkäinä, yksiväristä, raitaa ja kuosillista. Pop on oma suosikkini värivalikoiman vuoksi, muita hyviä merkkejä löytyy esim. tämän kaupan valikoimasta: http://violamax.mycashflow.fi/

Merkin mukaan voi tietysti käydä etsimässä edullisimmat hinnat muista nettikaupoista, lähes kaikki on jossakin kaupassa alennuksessa.

Vierailija
37/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on, mutta itse en ole koskaan kokenut ongelmaksi tuota... pojillekin löytyy kyllä värikkäitä vaatteita, kun vähän valikoi ostoksiaan. Ihan H&M.stäkin...

Nyt poikani on 11-vuotias, ja ostan mm. Cubea, C&A:ta, H&M:ää.

Vierailija
38/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua jos tuossa kokoluokassa on edellen sama synkkyysongelma kuin silloin kun nyt kouluikäiset lapsemme olivat pieniä. Kouluikäisille pojille on nimittäin erittäin paljn värikkäitä vaatteita nykyään tarjolla.Farkkuja yms. löytyy jokaisessa sateenkaaren värissä (meiltä löytyy esim. keltaiset, vihreät, turkoosit ja punaiset).Huppareita ja trikoopaitoja on myös erittäin värikkäinä (esim. oranssi, lime, violetti), mm. neonvärit ovat näköjään in. Kenkiäkin on kaikenlaisissa väreissä.

Vierailija
39/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexiltä ostin viimeeksi kivoja velour housuja 104cm pojalle. Oli värikkäitä! 

Vierailija
40/44 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Metsolaa, Dunsia ja SmåFolkia, niistä pidän kovasti. Oma poikani tosin käyttää vielä 80 ja 86 -kokoisia vaatteita joissa valikoimaa löytyy. Itseänikin ahdistaa kaikki Disney-hirviö-Cars-mitkälie "poikien väriset" printtivaatteet ja vuodevaatteet yms... en varmana osta sellaisia niin kauan kun poika ei keksi itse kinuta!!! :-D Meidän poikaa on kyllä puettu myös pinkkiin ja kirkkaanpunaiseen, keltaiseen jne, jotka joku voisi luokitella tyttöjen väriksi ja tyttöjen vaatteiksi. Mutta samapa tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi