Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko, jos vieras jäisi häistäsi pois

Vierailija
11.09.2013 |

syynä vanhemman kuolemantapaus?

Siten, että hautajaiset on pidetty, jo useampi viikko ennen häitä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:56"]

No en... Mutta toivoisin, että ilmoittaisi sen sitten hyvissä ajoin eikä edellisenä iltana tai jättäisi kokonaan ilmoittamatta.

Meidän häissä kolme vierasta jätti ilmoittamatta, ettei tulekaan, vaikka oli ilmoittautunut. Ei niillä sen kummempaa syytä ollut, vanhempia ihmisiä, ei sitten vaan huvittanutkaan. Tekevät saman lähes joka sukujuhlissa. Se vaan jäi harmittamaan, että oltaisiin säästetty 250 euroa kustannuksissa, kun olisivat vaikka kaksi viikkoa ennen ilmoittaneet etteivät tulekaan...

[/quote]

Joku 250 e sinne tai tänne ei nyt sellaisia merkitse, että suuttua pitäisi.

Vierailija
22/26 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi. Ymmärtäisin. Tuskin ne ap:n häät nyt niin mahtava ja tärkeä tapahtuma on, että sinne pitää jokaisen kutsutun vaikka väkisin tulla pällistelemään typeriä hääleikkejä ja jonottamaan kinkkukiusausta, vaikka juuri on ollut kuolemantapaus perheessä. Ei ne häät oikeesti merkitse ihan hirveesti muille kuin hääparille, ja ehkä näiden vanhemmille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön kysymys!

Vierailija
24/26 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vieraat saavat tulla tai olla tulematta, ei kenenkään tarvitse esittää mitään syitä.

Vierailija
25/26 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä ei kyllä merkattu ylös tulivatko kaikki tai antoivatko kaikki lahjoja. Me juhlittiin meidän rakkautta..

Vierailija
26/26 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:08"]

Jos on hiljattain äkillisesti menettänyt läheisen, on ihan ymmärrettävää, että ei välttämättä jaksa matkustaa ja juhlia ja olla seurallinen.

[/quote]

Ap kiittää vastauksista. Mun vanhempi oli kuollut, ja fiilis oli juuri tuo, etten jaksanut olla sosiaalinen. Ja että häät ovat iloinen juhla, yksi tärkeimpiä päiviä ihmiselle, en oikein olisi osannut olla sellainen vieras, kuin olisin halunnut, ja normaalisti olenkin juhlissa. Onnittelin hääparia, ja ilmoitin, etten pääse tulemaan, ja syyn, ja mietin viestiä laatiessa sitä, ettei huomio siirtyisi tähän kuolemantapaukseen, että viesti pysyisi positiivisena ja neutraalina. Mutta joku meni pieleen, koska jonkun aikaa jälkikäteen kollegan nähdessäni hän sanoi kiusallisen oloisena, "ettei xx (morsian) ole enää suuttunut niistä häistä, mutta odottaa että yhteydenotto tulisi sun puolelta". Olin ihan että häh, hiljaa mielessäni, ja vaihdoin puheenaihetta.

Olin luullut, että yhteydenpito oli vähentynyt itse kullakin itsestään, koska häät olivat kesällä, jolloin valmistuimme, itse kukin meni minne meni, jotkut takaisin kotipaikkakunnalleen, ihmiset alkoivat perustaa perheitä, rakentaa uraa, ja olla kiireisiä. Ja varsinkin häiden aikaan on kiire.

Silloin kiusaannutti se huomio, ja jos asia olisi tuore, en olisi kehdannut tännekään laittaa aloitusta aiheesta. Koko juttu tuli mieleen, kun osallistuin äskettäin toisiin häihin, jossa sivulauseessa joku totesi toisesta vieraasta jutellessa jotenkin "xx:hän ei päässyt paikalle koska on ne tärkeät kisat", eikä sen enempää, ja mä ajattelin, että noinhan sen kuuluisi mennä, eikä niin että tehdään numero ja draama. Ja ärsytti, kun muistin oman tapauksen.

Kollegasta en silloin tiennyt, oliko kiusaantunut morsiamen takia, vai koska paheksui minua? Siksi halusin vähän kartoittaa varovasti, mitä ihmiset yleensä näistä ajattelevat. Eli pahoittelen aloituksen informaation vajavaisuutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan