Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertakäyttövaipat haisee jotenkin tosi pahalle

Vierailija
28.09.2013 |

olen miettinyt että turtuuko kertakäyttövaippoja lapsillaan käyttävien nenä sille hajulle. En vaan ikinä kestäisi jos oma lapseni haisisi niin pahalle. Mutta siis jos joku kertistelevä viitsisi vastata, eli tuntuuko se haju nenään jos niitä vaippoja käyttää jatkuvasti vai lakkaako haju häiritsemästä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersit tosiaan haisevat ihan hirveille, pahemmille kuin Liberot. Se kyllä auttaa, kun ottaa pinon Pamperseja valmiiksi hoitopöydälle, ne tuulettuvat siinä niin, etteivät haise ihan niin paljon sitten vauvalle laitettaessa. Muumeja meillä etupäässä käytetään, ne eivät haise, ovat kotimaisia ja vieläpä halvimpia vaippoja. Tosin päivisin kotona on kestovaipat käytössä, kertakäyttövaippoja laitetaan vain nukkumaan mentäessä ja kauppareissuille.

Vierailija
2/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:24"]

olen miettinyt että turtuuko kertakäyttövaippoja lapsillaan käyttävien nenä sille hajulle. En vaan ikinä kestäisi jos oma lapseni haisisi niin pahalle. Mutta siis jos joku kertistelevä viitsisi vastata, eli tuntuuko se haju nenään jos niitä vaippoja käyttää jatkuvasti vai lakkaako haju häiritsemästä?

[/quote]

Lakkaa häiritsemästä. Kun meillä käytetiin pääasiassa kestoja (öisin kertis) niin kyllä se ihmetytti se kertisten haju. Meillä oli siis sekalaisesti useita kertisvaippoja eikä mitään tuntunut hajuttomalta.

Nyt kun on käytetty pelkkiä kertiksiä, niin kyllä siihen on tottunut, ei kiinnitä erityistä huomiota. Vähän vierestä, mutta ulkona haistan metrien päähän, jos naapuri kuivattaa narulla pyykkejään, jotka ei ole pesty hajuttomalta pesuaineelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen kertisten lemuun tottuu. Kun lapsi oli pienempi ja käytettiin pääasiassa kestoja, haistoin sen satunnaisen kertiksen selvästi. Nyt kun käytetään vain kertiksiä, en enää niin haista. Tosin samalla siirryttiin myös Liberoista kemikaalittomiin Muumeihin, sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
4/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmetelisi jos joskus tulevaisuudessa todettaisiin että kertikset vaikuttavat poikien siittiöiden kehittymiseen ja lasten allergioihin juuri niiden sisältämien kemikaalien takia. Kyllä kertiksistä kannattaa päästä mahdollisimman aikaisin pois eikä käyttää niitä lapsella vuosikausia.

Vierailija
5/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hajuhaitta oli yksi niistä syistä miksi siirryttiin kokonaan kestovaippoihin. Ei siis enää yölläkään ole kertistä, kun löytyi hyvä kestovaippa yöksi.

Vierailija
6/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut mitään hajua, ellei siellä vaipassa ole ollut kakat tai hyvin paljon pissaa. Näitä "hajuherkkiä" tietysti aina riittää...

Vierailija
7/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hassua, minäkään en kertakäyttövaippailija ole koskaan mitään outoa hajua havainnut. Mun mielestä taas kestovaipoissa on kummallinen sivuhaju :D Se on varmaan vaan että mihin nenä tottuu :)

Vierailija
8/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tunnu niin selvästi. Kun käytettiin lapsella pääosin kestovaippoja, niin huomasin heti hajusta vaatteiden läpi jos olikin kertakäyttöinen. Mä kyllä olenkin melko herkkänenäinen: kosmetiikkaosaston läpi kävely on tuskaa, ja vaatekaupoissakin se "tehdashaju" tuntuu epämiellyttävältä. Nyt kun lapsella on lähes aina kertisvaippa, en sitä hajua niin vaatteiden läpi rekisteröi. Kotona kyllä on jonkin verran ilman vaippaa, mutta öisin ja pk:ssa aina vaippa.

Vierailija
9/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään kertakäyttövaippaa öisin ja kyllä se haisee. Lapsi nukahtaa meidän sänkyyn unilleen, ja kun makoilen siinä vieressä, tunnen hajun selvästi. Olen myös silloin tällöin tehnyt keikkaa ryhmiksissä ja selvästi huomaa, kun lapsella lirahtaa vaippaan.

Ilmeisesti se haju on ihan suunniteltu, koska dementiakodissa työskentelevä äitini sanoo, että aikuisten vaipoissa sitä samaa hajua ei ole, mutta lasten vaipoissa selvästi on.

Vierailija
10/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne haisee. Me käytetään sekä kestoja että kertiksiä ja hajusta huomaa kumpi on päällä. Kestoissa toki haisee pissa ja kakka selvästi, mutta kertikset haisee kemikaalille, ja jos pissaa on vaipassa niin silloin toki vielä enemmän. En tiedä onko ne kemikaalit niin terveellisiä lapselle, joten siksi käytetään myös kestoja siinä rinnalla (ja yöllä aina kesto). 

Ei mulla muuten ole herkkä nenä hajusteille tms.

Vierailija
11/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä Pampersit haisevat ihan kauhealle, joku kemikaalihan niissä.

Vierailija
12/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin vähän arvelinkin että ei jatkuvassa käytössä se haju tunnu. Itse erotan lähietäisyydeltä jos on kertakäyttövaippa lapsella ja useamman metrin päästä havaitsee jos siellä on enempi tuotosta. Haisee oikeastaan aika samalta kuin ruuhkaisissa vauvanhohuoneistoissa, missä roskiksesta jää liian vähälle tyhjentämiselle...vai onko se yhtään tuttu haju kertisteleville?

Vierailija
13/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Vierailija
14/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersit haisee, Liberot ei. Pampersit oli pakko vaihtaa toiseen merkkiin jo pari päivää synnäriltä kotiutumisesta, kun pissa vaipassa haisi niin pahalle. Kuivikeaineissa on ilmeisesti aika lailla eroa.

Jos vaipassa on kakat tai väkevät pissat, se haisee ihan samalla tavalla sekä kertiksissä että kestoissa. 

Vierailija
15/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis vauvanhoitohuone oli tuo edellisen viestin ihmesana :)

Vierailija
16/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista en tiedä, mutta olen havainnut saman terveyssiteissä.

Vierailija
17/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kestoissa erotu pissan haju, kakan haju tuntuu totta kai. En kertiksissäkään haista PISSAN hajua, vaan sen vaipan hajun, kun pissa tulee.

Kun kestot huuhtelee ennen pesua (meillä huuhdellaan siis ihan koneella) ja pestään silloin tällöin 90 asteessa, ei hajua tule. Ja mun kokemuksen mukaan kesällä ei tarvitse tuota 90 asteen pesua, kun kuivaa auringossa. Nyt, kun oon paljon kuivaillut sisällä, vaipat alkaa kostuessaan tuoksua tunkkaisilta ja oon pessyt nyt pari satsia kuumemmassa. Sisäkuivauskautena teen tuon kuumapesun ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
18/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 20:42"]

Pampersit haisee, Liberot ei. Pampersit oli pakko vaihtaa toiseen merkkiin jo pari päivää synnäriltä kotiutumisesta, kun pissa vaipassa haisi niin pahalle. Kuivikeaineissa on ilmeisesti aika lailla eroa.

Jos vaipassa on kakat tai väkevät pissat, se haisee ihan samalla tavalla sekä kertiksissä että kestoissa. 

[/quote]

Liberohan on joskus mainostanut, että heidän vaipoissaan ei ole mitään voiteita (joille joku voi olla allerginen) kuten kilpailijoillaan. Ehkä se kemikaalihaju tulee osittain niistä rasvoista? Meillä lapset meilko herkkäihoisia, joten ollaan käytetty lähinnä Liberoita (ja kestoja) ja sitten perusrasvoja iholle tarpeen mukaan.

Vierailija
19/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertiksethän on oikeita kemikaalipommeja. Ei ne muuten pitäisi sellaista määrää pissaa sisällään. 

Vierailija
20/20 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nenään ainakin on roskiksessa haissut ihan yhtä pahalle sekä Pampersit että Liberot, mutta maissivaipat (Naty) ei sisällä vastaavia kemikaaleja eivätkä myöskään haise (muulle kun kakalle tietysti...)! Suosittelen Natyjä :)