17-vuotias ajoi 217 km/h Ykköstiellä. En ymmärrä miksei nopeusrajoituksia lasketa, kaahaaminen on todella vaarallista.
Kommentit (46)
Jos ajaa 217km/h ei nopeusrajoituksella ole merkitystä.
Onko siellä oikeasti nopeusrajoitus 220km/h?
Nopeusrajoitusten alentaminen ei auta yhtään mitään. Järkevä ihminen noudattaa vallitsevaa nopeusrajoitusta, mutta valitettavasti joukossa tulee aina olemaan näitä mätäpäitä jotka luulevat olevansa kuolemattomia. Toivottavasti järkevät, nopeutuksia noudattavat, eivät joudu kärsimään näistä enempää.
Näiden hullujen takiako sinun mielestäsi meidän muiden täytyisi ajaa kesäkelillä 60 km/h, jos nyt rajoitus 80 km/h?
Eiköhän se aika pian itsensä tapa, jos sama jatkuu, toivottavasti ei tapa ketään muuta mukana. Darwin voittaa aina.
Kaahari kilpaili Darwin awardseista.
Porvoossa nytkin rajoitukset max 30 km/t ja monisylinterisissä saa vain puolet sylintereistä olla kerrallaan käytössä.
Ei se nopeuksien alentaminen kaahausta lopeta. Suomessa on turhan alhaiset nopeusrajoitukset, kun ottaa huomioon parantuneen autojen turvallisuuden verrattuna esim 70- ja 80-luvun autoihin. Voisi hyvin nostaa nopeusrajoituksia isoilla teillä. Kaupunkiliikenteen nopeuksia en silti nostaisi.
Lentävät pitäisi saada takaisin liikenteeseen. On todella harvinaista nähdä poliisia liikenteessä. Mutta onneksi Räsäsen ollessa ministerinä, lentävät lopetettiin turhana palveluna.
Olisiko mitään rajoittaa autojen nopeuksia vihdoinkin? Kenenkään, joka ei aja formularadalla, ei tarvitse ajaa kahtasataa. Miksi autot kulkee noin kovaa???
Ajokortin saanti-ikää pitää nostaa 4 vuotta 22 vuoteen.
Ja poikkeusluvat pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nopeuksien alentaminen kaahausta lopeta. Suomessa on turhan alhaiset nopeusrajoitukset, kun ottaa huomioon parantuneen autojen turvallisuuden verrattuna esim 70- ja 80-luvun autoihin. Voisi hyvin nostaa nopeusrajoituksia isoilla teillä. Kaupunkiliikenteen nopeuksia en silti nostaisi.
Moottoriteillä voisi hyvin olla kesällä 140 ja talvellakin 120
Vierailija kirjoitti:
Ajokortin saanti-ikää pitää nostaa 4 vuotta 22 vuoteen.
Ja poikkeusluvat pois kokonaan.
Hullut on hulluja iästä riippumatta.
15 vuotiaille kevytautot,kun mopoilukin sujuu niin sääntöjen mukaisesti kuin olla ja voi.
Kännissäkään ei saa ajaa, silti aika moni niin tekee ja yleensä känniautoilijat tekee sitä jatkuvasti.
Ilman korttiakaan ei saa ajaa.
Missään nimessä nopeusrajoituksia ei alaspäin, eihän tosta liikenteestä sen jälkeen enää tulis yhtään mitään.
Toki aloittaja ei varmaan tosissaan tuota aivopieruaan lehauttanut, tai sitten on todella pihalla eikä ainakaan omaa ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä oikeasti nopeusrajoitus 220km/h?
Joo, ikää kun on 17 niin on vielä kahdensadan lätkä takalasissa. Siitä polemiikki.
Meinaat, että jos siellä olisi ollut 80 liikennemerkin sijaan 60 kilsan merkki, olisi kortiton sälli heti uskonut :D
Saisi lopettaa koko systeemin, että 17-vuotiaana saa ajokortin. Joskus tuntuu, että 20-vuotiaatkaan eivät ole kypsiä käyttäytymään sääntöjen mukaisesti.
Tuskin se nopeusrajoitusten alentaminen kaahareita hidastaisi.