Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adressi että lasten piikkirokotteet vaihdetaan nenäsumuterokotteisiin!

Vierailija
24.08.2020 |

Lastenlääkärit tänään sanoivat, että koronatesti pelkäävältä lapselta täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit.

Puhumattakaan kajoavasta ja kivuliaasta rokottamisesta.

Rokotteet voi jo nykyään antaa nenäsumutteena mutta se on kalliimpaa. Eikö ole jo aika vaatia että nuo lasten epäinhimilliset piikitykset vaihdetaan nenäsumutteiksi?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on rokotettu lapsena ja vielä pahempaa - kuume mitattu pepusta - mutten silti koe olevani kovin traumatisoitunut.

Entäs sitten, jos tarvitaan verikokeita? Tai allergiatesti? Onhan sekin pelottavaa lapsesta, mutta silti ne tarvii ottaa.

Onneksi olkoon kun et traumatisoitunut rokotuksista mutta aika moni muu kyllä traumatisoituu. Noin 10% suomalaisista kärsii elämää haittaavasta piikkikammosta.

Vierailija
42/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rokote annettiin lapselleni nenäsumutteena. Oliskohan ollu influessarokote. Se oli hänelle paljon tuskallisempi kokemus, kun piikki. Pelkäsi jostain syystä ihan hullun lailla nenäsumutteen antoa. Samoin se koronatesti nenänielusta oli kamala kokemus hänelle ja jouduin kaikin voimin pitämään lasta paikallaan.

terv. THL joka on myynyt suomalaiset lapset rokotetutkimukseen ja luvannut että Suomessa annetaan lapsille vain piikkejä eikä siirrytä miellyttävämpiin sumutteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rokote annettiin lapselleni nenäsumutteena. Oliskohan ollu influessarokote. Se oli hänelle paljon tuskallisempi kokemus, kun piikki. Pelkäsi jostain syystä ihan hullun lailla nenäsumutteen antoa. Samoin se koronatesti nenänielusta oli kamala kokemus hänelle ja jouduin kaikin voimin pitämään lasta paikallaan.

Joo sama. Mun vauvalle suun kautta annettava rotarokote oli myös paljon tuskallisempi kokemus. Syödä nyt jotain sokerilientä. Piikki olisi ollut paljon parempi!! Not.

Vierailija
44/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapsena vastustin nenäsumutteita raivoisasti ja mm. purin äitiä käteen kun sen yrittikin minulle nenään työntää. Rokotteet taas -ne mistä on jo muistijälkiä niin eipä paljoa haitannut. Minä en ole enää ikinä lapsuuden jäljiltä käyttänyt minkäänlaisia nasoliineja tai muita. Hyi he lvet ti. 

Vierailija
45/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa puhutaan adressista, mutta linkkiä ei näy.

Vierailija
46/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lapsena vastustin nenäsumutteita raivoisasti ja mm. purin äitiä käteen kun sen yrittikin minulle nenään työntää. Rokotteet taas -ne mistä on jo muistijälkiä niin eipä paljoa haitannut. Minä en ole enää ikinä lapsuuden jäljiltä käyttänyt minkäänlaisia nasoliineja tai muita. Hyi he lvet ti. 

1/1000 on tuota mieltä, joten aika turha kommentti.

Vierailija
47/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteissakin osa pelosta johtuu ihan vanhemmista. Hyvähän se on lasta piikkiin valmistaa, mutta osa vanhemmista pelottelee lapsen etukäteen kauhun valtaan. Lässyttävät ja vouhkaavat. Tekevät asiasta aivan liian suuren numeron.

Vierailija
48/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku vois pyytää lapsiasiavaltuutetulta kommenttia aiheeseen?

Vierailija
49/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on lääkäri ja hänellä on pieni lapsi. Kehotti minua ainakin viime talvena ottamaan lapselle ihan sen perinteisen pistoksena annettavan rokotteen, koska se on tehokkaampi. Otti omalle lapselleenkin pistoksen.

Valehtelet koska Suomesta ei saa lasten nenäsumuterokotteita eikä ainakaan anneta valita neuvolassa.

Mikä tuossa on mielestäsi vale?

Vierailija
50/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärit osaa hienosti rokottaa koirat. Namia vaan naaman eteen, niin koirat ei edes huomaa, että niitä on rokotettu.

Vierailija
51/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla lääkärien kommentteja aiheeseen, mutta toisaalta aivan turhaa koska niistä ei kukaan uskalla sanoa mitään virallista "totuutta" vastaan. Paitsi ehkä Antti Heikkilä.

Vierailija
52/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärit osaa hienosti rokottaa koirat. Namia vaan naaman eteen, niin koirat ei edes huomaa, että niitä on rokotettu.

Koira saa yhden rokotteen. Lapsi 20.

Vierailija
53/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat saa monta rokotetta parin vuoden välein.

Vierailija
54/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ainakin neuvolassa influenssarokote tarjolla nenäsumutteena. Ei otettu, koska lapsi sattuu inhoamaan nenäsumutteiden laittoa. Rokottamisesta sen sijaan ei ole moksiskaan. Otetaan lapsi vaan tiukasti mutta hellästi syliin, ja neuvolan terkka rokottaa. Ei satu. Rokotti samalla kerralla koko perheen. Mieluummin sekunnin pieni pistos kuin kamala tappelu nenäsumutteesta.

Vierailija
55/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentuna sirutuksessa saa sirun rokotuksena ja vesikauhurokotteen. Koirille ei ole neuvolaa joten ei ihmiset vie niitä eläinlääkäriin samalla tavalla kuin lapset käy neuvolassa. Kaikki maksaa.

Vierailija
56/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ainakin neuvolassa influenssarokote tarjolla nenäsumutteena. Ei otettu, koska lapsi sattuu inhoamaan nenäsumutteiden laittoa. Rokottamisesta sen sijaan ei ole moksiskaan. Otetaan lapsi vaan tiukasti mutta hellästi syliin, ja neuvolan terkka rokottaa. Ei satu. Rokotti samalla kerralla koko perheen. Mieluummin sekunnin pieni pistos kuin kamala tappelu nenäsumutteesta.

Jännä juttu että ketju alkaa täyttyä samanlaisilla piikkiä puolustelevilla viesteillä. Onko se sulta pois jos piikkikammoiset lapset sais valita nenäsumutteen?

Vierailija
57/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/1000 on tuota mieltä, joten aika turha kommentti.

Tietolähteesi...? 

Vierailija
58/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentuna sirutuksessa saa sirun rokotuksena ja vesikauhurokotteen. Koirille ei ole neuvolaa joten ei ihmiset vie niitä eläinlääkäriin samalla tavalla kuin lapset käy neuvolassa. Kaikki maksaa.

Minun koira käy varmasti 3 vuoden välein rabiestehosteessa ja oli siinä jotain muitakin. Maksakoot.

Ja lapseni ottaa kaikki rokotusohjelman mukaiset piikit kanssa tehosteineen.

T:matalapalkkainen yh jonka koirakin on vaan sekarotuinen piski.

Vierailija
59/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu että ketju alkaa täyttyä samanlaisilla piikkiä puolustelevilla viesteillä. Onko se sulta pois jos piikkikammoiset lapset sais valita nenäsumutteen?

Ai, valinnastako tässä olikin kyse? Kyllä minä ymmärsin, että halutaan korvata piikit sumutteilla.

Vierailija
60/62 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ei oikeasti kyllä tajua pelätä etukäteen yhtään mitään. Isommat toki sitten kyllä mutta jos vauva itkee etukäteen, se johtuu kiinnipitämisestä, siitä harva vauva tykkää. Isommille voi jo selittää että sattuu hetken mutta menee nopeasti ohi. Ei tarvitse etukäteen luoda mitään kauhukuvia.

Kolmen lapsen kokemuksella väitän että nuo rokotukset on hyvin pieniä kipuja kuitenkin. Lapset loukkaa itseään lähes joka päivä, välillä vähän ja välillä sattuu isomminkin ja suhteutettuna ne rokotukset on hyvin pieniä. Rokotuksia enemmän meillä on itketty vaikkapa sitä kun sormi jäi oven väliin tai pää on kopsahtanut kunnolla lattiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme