Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa joitakin koiranomistajia?

Vierailija
10.09.2013 |

Annetaan koiran pissata ja kakata toisten kotiporteille eikä todellakaan siivota jätöksiä pois. Annetaan koirien jolkotella vapaana ja hyppiä ihmisten päälle. Koirat vetävät ihan hulluina naruissaan, haukkuvat, päättävät ihan täysin mihin mennään eli vievät omistajaansa kuin pässiä narussa.

Tämän olen huomannut kun itse olen astunut koiramaailmaan oman pentuni kanssa. Ei todellakaan tarvi enää miettiä miksi koirien käytösongelmat lisääntyvät tai miksi hullut provosoituvat jakelemaan myrkkymakkaroita :(

Hyvin ärsyttävää myös on se kun annetaan sen ison koiran tulla pienen pennun päälle "leikkimään" kun se on niin kiltti...mitäs sitä väliä vaikka pentu huutaa kauhusta kun yhtäkkiä iso koira juoksee vapaana yhtäkkiä kohti ja päälle. Tässä yksi päivä otin oikein kunnolla yhteen erään naisen kanssa tästäkin asiasta...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön vielä se että tämän "erittäin kiltin" ison koiran jälkeen pennulla oli verta vuotava naarmu vatsassaan..iso kaveri halus vaan leikkiä kuulemma ja yritti talloa pienemmän.Joo leikkiä se varmaan olikin mutta silti vastuutonta...

ap

Vierailija
2/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. :/ Hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten sekin että lähes aina ne vapaana juoksevat hurtat ovat isoja koiria. En muista koskaan täällä taajamassa nähneeni vielä pienen rodun edustajaa vapaana. Toinen mikä on ällistyttävää on se että ihmiset hankkivat isoja koiria joita eivät osaa kasvattaa saati edes pidellä...pienenkin koiran saa pilalle kasvattamattomuudella mutta sitä sentään pystyy pitelemään toisin kuin isoa jättiä joka vetää, kiskoo, karjuu, pyörii, temppuilee, räyhää...

Vierailija
4/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalossa asuu joku wt-akka, jolla on vaihteleva määrä dalmatialaisia, joiden se antaa juoksennella pitkin pihoja ja päivisin, kun tämä eukko jostain ihmeen syystä on poissa kotoaan, (on siis vaikea uskoa, että joku olisi antanut hänelle ihan palkkatyön), koirat ovat kotona ja ulisevat, niin että koko tienoo raikuu.

Tälle koiranomistajalle on sanottu asiasta monta kertaa, mutta jotenkin ei vaan tunnu menevän perille.

Vierailija
5/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 08:03"]

Naapuritalossa asuu joku wt-akka, jolla on vaihteleva määrä dalmatialaisia, joiden se antaa juoksennella pitkin pihoja ja päivisin, kun tämä eukko jostain ihmeen syystä on poissa kotoaan, (on siis vaikea uskoa, että joku olisi antanut hänelle ihan palkkatyön), koirat ovat kotona ja ulisevat, niin että koko tienoo raikuu.

Tälle koiranomistajalle on sanottu asiasta monta kertaa, mutta jotenkin ei vaan tunnu menevän perille.

[/quote]

Eikö tuosta voiis ilmoittaa jo poliisille? On ihan selvää järjestyshäiriötä jo...

ap

Vierailija
6/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ne on ne pienet koirat mitkä käyttäytyy huonosti. Itsellä iso koira ja sen "kimppuun hyökännyt" moni fifi. Se kun olis antanut takaisin, niin lehdet olisivat kirjoitelleet tappajakoirasta, mutta on koulutettu koira eikä hyöki muiden päälle. Samaa mieltä paskattamisesta toisen tontille, törkeää. 

Vierailija
7/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 08:11"]

Meilläpäin ne on ne pienet koirat mitkä käyttäytyy huonosti. Itsellä iso koira ja sen "kimppuun hyökännyt" moni fifi. Se kun olis antanut takaisin, niin lehdet olisivat kirjoitelleet tappajakoirasta, mutta on koulutettu koira eikä hyöki muiden päälle. Samaa mieltä paskattamisesta toisen tontille, törkeää. 

[/quote]

Miksi sitten aina ne isot koirat juoksevat irti päästettyinä ja iholle haukkumaan ja hyppimään? Mulla ei koskaan ole ollut tällaista ongelmaa pienten koirien kanssa...

Vierailija
8/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Joillakin ihmisillä vaan päässä kusi virtaa solkenaan, paska tekee patojaan...

Juurikin tuo vastuuton paskattaminen herättää itsessä suorastaa raivoa. Onpa kivaa astella jalkakäytävällä koiranpaskaan tai haistella niiden läjien hajua siinä nurmikolla just jalkakäytävän vierustalla. Varmaan nämä paskattajat tykkäävät itse koiranpaskan hajusta omissa kengänpohjissaan - ovat kenties joitain koirankakkapervoja??

Entinen koirani teki kakat vain pöpelikköön, jonne kukaan muu ei eksy. Siis ihan pusikkoon. Sieltä en pökäleitä kerännyt. Nykyinen kakkii minne sattuu, mutta kerään kakat aina pois. Portinpieliin ei kuseksita / paskota.

Ja tähän keskusteluun joku alkaa taas kommentoida muilla roskaamisaiheilla. Joo ei ne pullot ja karkkipussitkaan kivoja ole.

Vierailija
9/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 08:11"]

[/quote]

Mekään emme oman koirani kanssa olla vielä törmätty näihin pieniin räyhääjiin eikä ne isommatkaan räyhää mutta ovat ihan holtittomia ja ne saavat juosta vapaana mitä todella en tajua enkä hyväksy. Taajamissa on olemassa ihan laki tästä asiasta eikä edes mun "pikku Fifi" koskaa saa juosta vapaana muualla kuin omassa pihassa...mun pentukaan ei muuten koskaan ole vielä räyhännyt yhdellekään koiralle, ei isolle eikä pienelle mutta pelkään että alkaa tehdä sitä jos vielä usein joutuu ison koiran tallomaksi :(

ap

Vierailija
10/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä...olimme eilen pennun kanssa ulkoilemassa ihan normaalilla kävelytiellä ja katsoin että joka toisella metrillä oli isot koiranpaskat...siis ihan solkenaan paskaa pitkin tien viertä :(

Oman koirani jätökset kerään aina pois eikä rasita se touhu yhtään joten pakko ihmetellä ketä se rasittaa...ne paskaläjät ovat selkeesti useimmiten ison koiran jätöksiä joten onko niitä sit niin vaikeaa kerätä?

ap

Vierailija
11/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin päin juoksee aina pari isoa ajokoiraa mitä lie aina vapaana ja vanhempi metsästysukko kävelee tyynesti vaan perässä...koiran paskovat isot läjänsä aina tohon meidän tontin viereen viherkaistalle ja joo vituttaa suoraan sanottuna.

Vierailija
12/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot koirat pitäisi kieltää taajamissa kokonaan! Ei niiden luontainen ympäristö ole mikään taajamaa-lue missä metsästysviettinen koira tallustaa asfaltilla ja haukkuu päivät pääksytysten. Isot läjät aina koristaa tienvarsia.

Pienet koirat vielä menee kaupungeissa jos nekin opetetaan käyttäytymään ja paskat kerätään pois.

Vierailija
13/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt miksi joku antaa koiransa paskoa jalkakäytävälle. Mä en kerää koskaan paskaa, mutta olenkin opettanut koirani kakkaamaan puskaan. 

Vierailija
14/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väitän että usein se pienen koiran räksytys johtuu huonosto kokemuksesta ison koiran kanssa. Mun pikkukoira alkoi pelätä isoja koiria koska yksi sellainen kerran päästettiin päälle...ja sekin tapahtui muuten lenkkipolulla missä iso koira vaan tuli vapaana päälle. aika monet ison koiran omistajat ajattelevat että heillä on etuoikeus esim lenkkipolkuihin isomman oikeudella....

Vierailija
15/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 08:32"]

Mä olen aina ihmetellyt miksi joku antaa koiransa paskoa jalkakäytävälle. Mä en kerää koskaan paskaa, mutta olenkin opettanut koirani kakkaamaan puskaan. 

[/quote]

Kakkaako koirasi puskaan vai kakkiiko myös nurmikoille ja kävelytien varsille?

Ei puskista tarvi kakkaa kerätä mutta joka paikasta kyllä missä ihminen kävelee tai missä se kakka näkyy...

Vierailija
16/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä miksi koiria pidetään KERROSTALOISSA, joissa ne häiritsee usein muita asukkaita ulinallaan, haukunnallaan ja vinkumisellaan mutta kärsivät ihan varmaan pienen neljän seinän sisällä!

Koirien paikka on maaseudulla jossa pääsevät ulkoilemaan ison tontin alueella, elävätkin pitempään raittiissa ilmassa ja puhtaassa luonnossa.

Ehkä nyt joku chihuahua tai vastaava menee kerrostalossa, jos on koulutettu äänettömäksi.

Vierailija
17/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa koiralliseen maailmaan...Tuotahan se valitettavasti on =/. Niuhon maineen saa hankkia ja todennäköisesti jokusen kerran täräytellä aika suoraan asioita jos aikoo kulkea koiransa kanssa rauhassa. Huonossa tapauksessa koira on jo siinä vaiheessa oppinut rähjäämään toisille puolustaakseen itseään. Ja sitten se lenkkeily koiran kanssa ei enää olekaan rentoa ja mukavaa. 

Joo, keskieuroopassa koirat ulkoilee irti ja kaikki on rentoja ja sosiaalisia - mutta siellä myös valtaosa koirista on leikattuja. Suomessa laki sanelee että koiran on oltava hallinnassa (ja että jätökset taajamasta kerättävä) ja ah miten helppoa ja mukavaa olisi jos kaikki tätä noudattaisivat, ottaisivat muut huomioon ja huolehtisivat ettei oma koira häiritse ketään - ei koirallisia eikä koirattomia. 

Vierailija
18/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa on myös omakotitaloja joissa koiran haukku sisällä ei muita häiritse...ei tarvitse asua maalla.

Vierailija
19/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset raahaa pieniä koiria kuin asusteita merkkilaukuissaan vaateliikkeisiin ja muualle, ja antavat juosta vapaana sovituskoppien alueella, tosi ärsyttävää meille joilla astma ja allergiaa!

Vierailija
20/38 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meilläpäin ne ovat pikkukoiria jotka juoksentelevat vapaana. Tai siis ovat yleensä omassa pihassaan vapaana, ja juoksevat hirveästi haukkuen tielle kun menen oman koirani kanssa ohi.

Yhden pienen terrierin jäljiltä oli koiramme kyljessä verinen reikä, tuli pihastaan tielle ja hyökkäsi suoraan koiramme kylkeen kiinni ilman ennakkovaroitusta. Toisesta pihasta tulee kaksi cotonia räksyttäen ja kolmannesta kääpiövillakoira. Cotonit ja villakoiran saan ajettua takaisin omiin pihoihinsa vaan huutamalla ja polkemalla jalkaa maahan, mutta tuo terrieri ei tunnu pelkäävän ihmisiä. Toivoisin, että se joskus puree jotain ihmistä, että siitä päästäisiin eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan