Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällistynyt ”läheisten” kaverien ilkeydestä liittyen alle 1v lapsiin

Vierailija
24.08.2020 |

Kaverit saivat lapsen viime loppuvuodesta, ja me nyt keväällä. Molemmat ovat poikia.

He ostavat ja ostavat koko ajan uutta vaunankamaa, ja olen kertonut, että voisimme HYVÄLLÄ/ ihan markkinahinnalla ostaa näitä pieneksi jääviä ja turhia samoja kamoja, jotka heiltä joka tapauksessa menee kiertoon. No, puoli vuotta on mennyt, ja olemme nähneet kun ostavat ostavat koko ajan jotain, ja nainen myy niitä sitten kirpparilla, Torissa ym, eivätkä koskaan tarjoa niitä ensin meille...

Ovat nyt kuitenkin 3 kertaa tuoneet meidän lapselle sellaisia juttuja, jotka kaikki äidit tietävät huonoiksi (kerran pilaantuneita soseita, kerran sellaisia vaippoja joita ei voi käyttää ja kerran sellaisia vaatteita jotka on mahdoton saada päälle...) 😢😱 Tuntuu lähinnä vittuilulta, itse heittäisit tälläiset roskiin, en antaisi vahinkoa kiertoon toiselle äidille.

Ei siinä mitään, meillä on mahdollisuus ostaa vaikka kaikki uusina. Itse en koskaan kehtaisi toimia näin, että antaa toiselle sellaisia juttuja joita ei voi käyttää, mutta kaikki hyvät tavarat myisin ulkopuoliselle tietäen että kaverit joutuvat ne heti kuitenkin hankkimaan.

Mieskin on tätä suuresti ihmetellyt jo pitkään. Ei ihme että välit ovat viilentyneet lähes täysin. Ihmiset voivat näköjään seota lasten myötä🙄

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaverin pitäisi myydä vanhaksi jääneet tavaransa juuri sinulle?

Kahden pienen lapsen äitinä tiedän, että kirpparirumba on tosi aikaa vievää, ja mieluusti möisin ne isona kasana pois.

Oletko varma, ettet ole perskärpänen, joka matkii kaveria, ja tämän vuoksi sinulle ei anneta etuosto-oikeutta vaivata varoihin? Hän ei yksinkertaisesti halua katsella sun oenskaa samoissa rievuissa, joissa oma rakas jokelteli hetki sitten. Tai sitten olet ap muuten vain rasittava tapaus.

Oma rakas ja ystäväsi lapsi on penska? Huh, kuulostat todella vastenmieliseltä 😫🥶😰

Vierailija
42/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sellaista uusavuttomuutta... Suorittavat nyt vanhemmuutta. Se lapsi on katos henki ja elämä!

Ap etsi muuta seuraa. Vie lapsesi kivoihin tapaamisiin ja menoihin, äläkä pyydä näitä salaajia.

Eiköhän ne "salaajat" ole suomennettuna ihan tavallisia vanhempia, jotka eivät jaksa sitä, että ap on koko ajan kärkkymässä heiltä tavaraa. Kun lapsella on mummin neulomat sukat, niin ap jo kiinnittää niihin keltaisia lappuja, että "varattu".

Kaveriperheelle on iso helpotus, kun ap tajuaa, että nuo pojat eivät ole klooneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden pienen lapsen äitinä tiedän, että kirpparirumba on tosi aikaa vievää, ja mieluusti möisin ne isona kasana pois.

Oletko varma, ettet ole perskärpänen, joka matkii kaveria, ja tämän vuoksi sinulle ei anneta etuosto-oikeutta vaivata varoihin? Hän ei yksinkertaisesti halua katsella sun oenskaa samoissa rievuissa, joissa oma rakas jokelteli hetki sitten. Tai sitten olet ap muuten vain rasittava tapaus.

Onpa kohtelias teksti. Samanlainen kuin 90% suomalaisista😄 Voi kiitos, en ole perskärpänen

Eli siis muuten vaan rasittava.

Vierailija
44/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi liikkua nyt muuallakin kuin neljän seinän sisällä. On vähän käynyt tuo elämänpiiri sulla nyt turhan pieneksi.

😊

Vierailija
45/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kohtelias teksti. Samanlainen kuin 90% suomalaisista😄 Voi kiitos, en ole perskärpänen

Oletpa kohtelias! 😍

Vierailija
46/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sellaista uusavuttomuutta... Suorittavat nyt vanhemmuutta. Se lapsi on katos henki ja elämä!

Ap etsi muuta seuraa. Vie lapsesi kivoihin tapaamisiin ja menoihin, äläkä pyydä näitä salaajia.

Eiköhän ne "salaajat" ole suomennettuna ihan tavallisia vanhempia, jotka eivät jaksa sitä, että ap on koko ajan kärkkymässä heiltä tavaraa. Kun lapsella on mummin neulomat sukat, niin ap jo kiinnittää niihin keltaisia lappuja, että "varattu".

Kaveriperheelle on iso helpotus, kun ap tajuaa, että nuo pojat eivät ole klooneja.

Joo, eivät tosiaankaan ole klooneja! (Onneksi!)

😀

Vierailija
47/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niistä kaverin lapsen vaatteista jne tekee niin mahtavia, että sun pitäisi saada just ne?

Vierailija
48/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä nyt on? Osta itse lapsesi vaatteet markkinahintaan kaupasta tai torista. Ja selvitä itse neuvolat ja rokotukset. Lopeta se ruikuttaminen.

Vierailija
49/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kohtelias! 😍

Joku syy tuohon sun kaverin käytökseen on. Kolmas vaihtoehto on se, että se sun tarjoama "hyvä" hinta sisältää hyvin reippaan pärstäkerroinalennuksen, ja ystävä kokee tulevansa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
50/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut mitään hienoa vauvatavaraa, mutta olen faktanörtti, ja minulla on ollut aina hurjasti tietoa. Myös vauvoista selvitin kaiken mahdollisen.

Mutta olen aina myös ymmärtänyt, että sitä kaikkea tietoa ei kannata jakaa kavereille, koska tieto tosiaankin lisää tuskaa. Olisin ollut aika ikävä kaveri, jos olisin jo raskausaikana kertonut esimerkiksi kaikki epiduraalin ja muiden lääkkeiden sivuvaikutukset, joiden nojalla itse valitsin luomusynnytyksen.

Kaikki vauvoihin liittyvä aiheuttaa niin isoja tunteita, että parempi jättää jokaiselle tilaa tehdä omat päätöksensä ja korkeintaan tukea kaveria, jos tämän ajatukset on neuvolassa lytätty.

Jokaisella äidillä on oma tulkinta ja kokemus vauvan ruokinnasta, synnytyksistä sun muista. On vain hyvä, jos kaveri ei tuputa omia näkemyksiään. Nämä nimittäin jakaa mielipiteitä tosi paljon. Kaikki pääsee neuvolaan kuulemaan ohjeita joka tapauksessa.

Vierailija
51/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo otsikko on totaalisen väärin. Ei tässä olla ilkeitä sille lapselle, vaan AP:n käytöksessä on jotain vikaa.

Vierailija
52/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä se sen kaverin aunarin ympärystä kutittelee, kenelle ne vaatteet ja tavarat menee sitten, kun niille ei ole enää omaa käyttöä. Kyllä mä ainakin kaikkein mieluiten ystävälle myisin, jos vaan maksaa saman hinnan, kun mitä saisin Torissa. Ois tosi paljon helpompaakin.

Vierailija
53/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö ap ystävänä ihmistä joka tuo muutaman kuukauden ikäselle vauvalle pilaantuneita pilttejä? Eiköhän tämä jo kerro, että ystäväsi ei välitä lapsestasi tippaakaan. Mitä vaatteisiin tulee, mä en ainakaan ees haluais noin vastenmielisen ihmisen lapsen vaatteita. Selkeesti on kyseessä pihi ihminen joka koittaa saada kaikesta maksimihinnan, ei raaski heittää roskiin ees pilantuneita ruokia.

Vierailija
54/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat aikuiset eivät enää elä samanlaisessa symbioosissa kuin ehkä vielä teinivuosina saatettiin olla kaverin kanssa samanlaisissa paidoissa.

Kun aikoinaan muutimme vähän kaupunkimaisemmasta ympäristöstä sysimaalle, nautin suunnattomasti lisääntyneestä henkilökohtaisesta tilasta. Aiemmin piti aamiaispöydässä vetää verhot eteen, koska vastapäisen talon samanlaisesta keittiön ikkunasta tuijotti naapuri vastaan. Nyt saa ihailla vehreää maisemaa kaikista ilmansuunnista, vaikka kaupungin keskustaan on alle 2 km.

Ap luonnehtii tuttavapariskuntaa läheisiksi, mutta näillä saattaa olla hyvin erilainen käsitys suhteesta, eivätkä halua jakaa elämää koko ajan. Säästyy paljolta kanssakäymiseltä kun ei puljata yhdessä niiden vauvanvaatteiden kanssa.

- Ehkä ap:n kaveri on "käydään joskus kahvilla" -tyyppinen pikemmin kuin tyyppiä "mennään yhdessä viikoksi mökille".

Vierailija
55/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia kommentteja ketjussa. Luulisin, että he tosiaan yrittävät saada tuotteistaan maksimihinnan, eivätkä kehtaisi pyytää sellaisia summia sinulta. Tekevät kamoillaan niin sanotusti bisnestä.

Vaikea kyllä ymmärtää heitä. Olen itse myynyt jotain Torissa, ja se on aika rasittavaa säätöä. Sovitut tapaamiset ja noudot perutaan, paikalle tulee ostaja, jolla onkin liian vähän rahaa mukana, vaikka hinta on siis sovittu jne. Ja siis olen myynyt kamoja ihan pilkkahintaan. Nykyisin en jaksa moista rumbaa vaan lahjoitan Pelastusarmeijalle. (Torissa on hankalaa myös lahjoittaa kamoja, kun tuon noudon ja sovittujen tapaamisten kanssa on siinäkin kauheaa säätöä.)

Siinä, että he eivät kerro asioita sinulle, voi olla taustalla jotain ihme kilpailutsydeemiä. Osa vanhemmista kilpailee verissä päin siitä, kenen lapsi kävelee nuorimpana, kuka puhuu ensin jne. Olen joskus miettinyt, pitäisikö Suomessa äitiyslomien olla oikeasti lyhyempiä, että ihmisten elämä ei pyörisi liikaa lasten ympärillä. Joillakin homma menee ihan överiksi.

Itse hämmästelin aikoinani äitejä, jotka ostivat tosi kalliita vaatteita lapsilleen ja myivät niitä sitten tosi kalliiseen hintaan eteenpäin. Ei siinä siis mitään muuten, mutta kun kamppeet piti pitää hyvässä jälleenmyyntikunnossa, ja se johti siihen, että lapsen liikkumista ja leikkimistä rajoitettiin. Lasta kuljetettiin rattaissa tosi isoksi asti, ettei hän juoksennellut ja kaatuillut kalliita housuja päreiksi jne. Ihme touhua.

Ehkä noihin ihmisiin kannattaa ottaa välimatkaa ja etsiä fiksumpaa seuraa vaikka jostain perhekahviloista tms. Ja varmaan sinulla on kivempiakin ystäviä. 

Vierailija
56/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se että tulee äidiksi tarkoittaa automaattisesti että pitää olla jakelemassa tavaraa ja vinkkejä kaikille muille äideille? Kaikki eivät tällaisia ole eikä se tee heistä se huonompia ihmisiä.

Vierailija
57/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää jos jotain ostan lapselle, heti kaveri on sanomassa ostavansa sen kun jää pieneksi, jos rahaa kerran on niin hakis kaupasta, eikä varaile päältä vaatteita/tavaraa. Myynnin aika on kun on, eikä siinä jaksa miettiä kuka on varannut mitäkin tavaraa jo.

Vierailija
58/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää jos jotain ostan lapselle, heti kaveri on sanomassa ostavansa sen kun jää pieneksi, jos rahaa kerran on niin hakis kaupasta, eikä varaile päältä vaatteita/tavaraa. Myynnin aika on kun on, eikä siinä jaksa miettiä kuka on varannut mitäkin tavaraa jo.

Tämä!! Sama kokemus meilläkin. Kiva että tykkää vauvani vaatteista mutta en halua että häntä kohdellaan mallinukkena jobka jälkeen tehdään minulta vaatetilauksia kuka haluaa mitä ja koska. En ole mikään kauppa.

Vierailija
59/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että paremmin toimeentulevat miehen sisko ja puolisonsa, alkoivat kysellä meidän vauvatavaroiden perään. Ja nimenomaan edulliseen hintaan. 

Minua alkoi suututtaa, kun ne kerrat kun hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita heille vein, eivät edes kiittäneet. Niinpä en enää anna heille yhtään mitään, vaan kiikutan kirpputorille ja lahjoitan Hope Ry:lle. Ihan siis periaatteesta, että kun ei pyydetä nätisti eikä kiitetä, vaan oletetaan että sukulaisuussuhde tuo automaattisia, rahanarvoisia etuja. 

Vierailija
60/94 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni sanoo kaverin uudesta takista, että onpas kiva takki, myytkö sen mulle kahdella kympillä? Ihan sama se on lasten vaatteiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi