Ällistynyt ”läheisten” kaverien ilkeydestä liittyen alle 1v lapsiin
Kaverit saivat lapsen viime loppuvuodesta, ja me nyt keväällä. Molemmat ovat poikia.
He ostavat ja ostavat koko ajan uutta vaunankamaa, ja olen kertonut, että voisimme HYVÄLLÄ/ ihan markkinahinnalla ostaa näitä pieneksi jääviä ja turhia samoja kamoja, jotka heiltä joka tapauksessa menee kiertoon. No, puoli vuotta on mennyt, ja olemme nähneet kun ostavat ostavat koko ajan jotain, ja nainen myy niitä sitten kirpparilla, Torissa ym, eivätkä koskaan tarjoa niitä ensin meille...
Ovat nyt kuitenkin 3 kertaa tuoneet meidän lapselle sellaisia juttuja, jotka kaikki äidit tietävät huonoiksi (kerran pilaantuneita soseita, kerran sellaisia vaippoja joita ei voi käyttää ja kerran sellaisia vaatteita jotka on mahdoton saada päälle...) 😢😱 Tuntuu lähinnä vittuilulta, itse heittäisit tälläiset roskiin, en antaisi vahinkoa kiertoon toiselle äidille.
Ei siinä mitään, meillä on mahdollisuus ostaa vaikka kaikki uusina. Itse en koskaan kehtaisi toimia näin, että antaa toiselle sellaisia juttuja joita ei voi käyttää, mutta kaikki hyvät tavarat myisin ulkopuoliselle tietäen että kaverit joutuvat ne heti kuitenkin hankkimaan.
Mieskin on tätä suuresti ihmetellyt jo pitkään. Ei ihme että välit ovat viilentyneet lähes täysin. Ihmiset voivat näköjään seota lasten myötä🙄
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A. Miksi niiden pitäisi juuri teille ne vaatteet myydä?
B. Suomessa on neuvola, jos on epävarma ja haluaa neuvoja. Ystävyys säilyy parempana kun siihen ei sälytä tällaista.
A. No hyvänen aika, yleensä läheiset ystävät näin toimivat. Itse annan ilmaiseksi ystävilleni, joilla meidän lasta pienempi lapsi
Ap
Ei ole mitään toullaista velvoitetta, eikä kaikkien tarvitse toimia sinun sääntöjesi mukaan.
Ja se neuvominen vasta rasittavaa onkin!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samanlainen kaveri ja syyksi paljastui se ettei halua että melkein samanikäiset vauvat samassa kaveriporukassa käyttävät samoja vaatteita. On kuulemma noloa jos on itse ostanut vaikka kalliilla jonkun vähän erikoisemman vaatteen ja sitten puoli vuotta myöhemmin se annetaan/myydään eteenpäin saman kaveriporukan seuraavalle. Ei ole enää uniikki siinä piirissä.
Vaikka pidänkin asiaa hölmönä niin ymmärrän kyllä. Moni vanhempi olettaa lapsensa tyylin ja vaatteiden olevan uniikkeja.
Voi jösses miten turhamaista ajattelua.
Kaksi asiaa:
Mikä pakko niitä juuri tämän kaverin vanhoja ryysyjä on ostaa? Jos teillä kerran on varaa vaikka mihin. Mitö erityistä näissä vaatteissa on?
Miksi monet äidit olettavat äitiyden olevan joku yhteinen puuhakerho jossa tehdään kaikki äitijutut yhdessä? Minua ei kiinnostanut vauva-arjessa todellakaan jutella vauva-asioista tai jaella vinkkejä, vaatteita ja hassunhauskoja stooreja muiden äitien kanssa. En muutenkaan ehkä ole tyypillinen "äiti-ihminen". Lapset ovat ihania joo, mutta kaikki muu oheishomma äitiydessä ja juuri ryhmittymiset muiden äitien kanssa on ihan pakkopullaa jos pitää jutella koko ajan vauvajutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverisi tietää, että olet tavaroita vailla puoli ilmaiseksi. Helpomopi ja mukavampi myydä Torissa kun saa myytyä helposti haluamallaan hinnalla.
Meillä on kyllä varaa maksaa ihan vaikka uuden hinta. Kun lapsi syntyi, sain muilta ystäviltä pieniä vaatteita ilmaiseksi. Heille maksettiin 50euroa.
Kyse on ihan periaatteesta, että on vanhempi, ja nuorempi poika, ja he oikein pimittävät kaikki vaatteet ja tavarat vaikka on erikseen tarjouduttu ostamaan (ei ottamaan).
Ap
Mikä ihmeen periaate.
Unohda koko asia. Heillä on syynsä eikä se kuulu sinulle. Hanki itse tavarasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko muut törmänneet tälläiseen? Lisäksi eivät ikinä jaa tietoa, vaan aina pitää kysyä rokotuksista, ruoista, ym ym. asioista jotka 1/2 vuotta vanhemman lapsen kanssa tietävät varmasti.
En ole törmännyt. Lisäksi kaverillasi ei ole velvollisuutta jakaa tietoa kanssasi, kysy noita asioita neuvolasta, jos oma järki ei riitä esim ruoka-asioissa. Toisekseen, se, mikä sopii kaverin lapselle ei välttämättä sovi sun lapselle. Vähän valoja päälle nyt.
Kirppikset ja nettikirppikset on pullollaan käytettyjä vauvan/lasten-vaatteita, osta niistä. Jos sun kaveri ei halua sulle omiaan myydä niin anna olla ja jätä se rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirppikset ja nettikirppikset on pullollaan käytettyjä vauvan/lasten-vaatteita, osta niistä. Jos sun kaveri ei halua sulle omiaan myydä niin anna olla ja jätä se rauhaan.
Joo, noin ilkeiden ihmisten ja salaajien kanssa ei kannata olla missään tekemisissä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverisi tietää, että olet tavaroita vailla puoli ilmaiseksi. Helpomopi ja mukavampi myydä Torissa kun saa myytyä helposti haluamallaan hinnalla.
Meillä on kyllä varaa maksaa ihan vaikka uuden hinta. Kun lapsi syntyi, sain muilta ystäviltä pieniä vaatteita ilmaiseksi. Heille maksettiin 50euroa.
Kyse on ihan periaatteesta, että on vanhempi, ja nuorempi poika, ja he oikein pimittävät kaikki vaatteet ja tavarat vaikka on erikseen tarjouduttu ostamaan (ei ottamaan).
Ap
Mikä ihmeen periaate.
Unohda koko asia. Heillä on syynsä eikä se kuulu sinulle. Hanki itse tavarasi.
Sähän olet suomalaisen kohtelias 😱🤯 Itse toimin kyllä toisin. Avoimesti ja kohteliaasti☺️
Vierailija kirjoitti:
Rokotukset ja syömiset kerrotaan kyllä neuvolassa ja kaiken lisäksi lapset ovat yksilöitä. Yksi syö kiinteitä jo 2 kk iässä (ehkäisee pulauttelua), toinen elää pelkällä rintamaidolla 6 kk. Lapsia ei kannata verrata keskenään.
Toiseksi kaverit harvoin haluavat maksaa vauvatarvikkeista. Niistä löytyy aina kaikenlaista vikaa (kuten nyt vaipat, joita ei voi käyttää - kyse ei ole käyttökelvottomuudesta vaan saajan halusta ilmoittaa, että merkki on väärä) ja jostain turvaistuimen kankaassa olevasta pikkutahrasta jaksetaan muistuttaa ikuisesti (maksettiin istuimesta täysi hinta (noin 15% hankintahinnasta) ja siinä olikin kamala tahra (kooltaan 1x2 cm, tuskin huomasi muuten kuin kirkkaassa valossa erikseen tarkasteltuna).
Joten täydet pisteet kaverillesi, joka kestää sen että nysväät kaikki nettikirppikset ja etsit niitä tavaroita, joita et sitten saanutkaan ilmaiseksi.
😂😂
Joo, ei tosiaan nysvätä kirppiksiä. He itse kertovat, miten juoksevat hankkimassa kauheasti kamaa lapselleen ja sitten pian jo myyvät sitä
Miksi otat noita tuotteita vastaan? Hymyile kohteliaasti ja sano "ei kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No meillä on lastasi noin 5 kk vanhempi poika, joten ulottuuko se periaate minuun asti? Tuskin he vaatteita pimittävät, jos lapsi on niihin puettu ja jos ne on kaupasta ostettu, niin sinä voit hankkia tismalleen samanlaiset. Jos joku on ne erikseen tälle lapselle ommellut, niin tilanne hankaloituu, mutta voit aina itse opetella ompelemaan ja tekemään vielä uniikimpia asuja lapsellesi.
Enkä edes ymmärrä, että mistä ihmeen tavaroista nyt mahtaa olla kyse. Turvakaukalo taitaa olla ainoa sellainen esine, jota ei enää tarvita, mutta muuten amme, itkuhälytin jne. on edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat maksimihinnan tuotteista eivätkä kehtaisi pyytää teiltä.
Uskon myös, että näin voi olla. Kaverilta ei voi pyytää sitä summaa kuin vieraalta.
Älä ota huonos tavaraa vastaan, jos kerran sitä sulle tarjoavat. Ei kiitos, käy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat noita tuotteita vastaan? Hymyile kohteliaasti ja sano "ei kiitos".
Ollaan sanottu että kiitos ei, mutta ne on tuotu väkisin.
Mies sanoi, että meitä käytetään kaatopaikkana.
Nyt kun tämä lapsenhoito ja vanhemmuus on tulleet tutuiksi, en kehtaisi antaa noita pilaantuneita juttuja pahimmalle vihamiehellenikään🙄 nolaamatta meitä täysin.
Miksi kaverin pitäisi myydä vanhaksi jääneet tavaransa juuri sinulle?
Kahden pienen lapsen äitinä tiedän, että kirpparirumba on tosi aikaa vievää, ja mieluusti möisin ne isona kasana pois.
Oletko varma, ettet ole perskärpänen, joka matkii kaveria, ja tämän vuoksi sinulle ei anneta etuosto-oikeutta vaivata varoihin? Hän ei yksinkertaisesti halua katsella sun oenskaa samoissa rievuissa, joissa oma rakas jokelteli hetki sitten. Tai sitten olet ap muuten vain rasittava tapaus.
Tämä on sellaista uusavuttomuutta... Suorittavat nyt vanhemmuutta. Se lapsi on katos henki ja elämä!
Ap etsi muuta seuraa. Vie lapsesi kivoihin tapaamisiin ja menoihin, äläkä pyydä näitä salaajia.
Missä tuossa nyt on se ilkeys?
Sinä haluat ostaa, mutta he eivät myy, koska et tarjoa tarpeeksi hyvää hintaa. Todennäköisesti tiedät, mitä jokin vaate on uutena maksanut, joten tarjoa siitä sama hinta tai enemmän, niin eiköhän kaveri myy sen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaverin pitäisi myydä vanhaksi jääneet tavaransa juuri sinulle?
Kahden pienen lapsen äitinä tiedän, että kirpparirumba on tosi aikaa vievää, ja mieluusti möisin ne isona kasana pois.
Oletko varma, ettet ole perskärpänen, joka matkii kaveria, ja tämän vuoksi sinulle ei anneta etuosto-oikeutta vaivata varoihin? Hän ei yksinkertaisesti halua katsella sun oenskaa samoissa rievuissa, joissa oma rakas jokelteli hetki sitten. Tai sitten olet ap muuten vain rasittava tapaus.
Onpa kohtelias teksti. Samanlainen kuin 90% suomalaisista😄 Voi kiitos, en ole perskärpänen
Minulla ei ole ollut mitään hienoa vauvatavaraa, mutta olen faktanörtti, ja minulla on ollut aina hurjasti tietoa. Myös vauvoista selvitin kaiken mahdollisen.
Mutta olen aina myös ymmärtänyt, että sitä kaikkea tietoa ei kannata jakaa kavereille, koska tieto tosiaankin lisää tuskaa. Olisin ollut aika ikävä kaveri, jos olisin jo raskausaikana kertonut esimerkiksi kaikki epiduraalin ja muiden lääkkeiden sivuvaikutukset, joiden nojalla itse valitsin luomusynnytyksen.
Kaikki vauvoihin liittyvä aiheuttaa niin isoja tunteita, että parempi jättää jokaiselle tilaa tehdä omat päätöksensä ja korkeintaan tukea kaveria, jos tämän ajatukset on neuvolassa lytätty.
Sun kannattaisi liikkua nyt muuallakin kuin neljän seinän sisällä. On vähän käynyt tuo elämänpiiri sulla nyt turhan pieneksi.
Rokotukset ja syömiset kerrotaan kyllä neuvolassa ja kaiken lisäksi lapset ovat yksilöitä. Yksi syö kiinteitä jo 2 kk iässä (ehkäisee pulauttelua), toinen elää pelkällä rintamaidolla 6 kk. Lapsia ei kannata verrata keskenään.
Toiseksi kaverit harvoin haluavat maksaa vauvatarvikkeista. Niistä löytyy aina kaikenlaista vikaa (kuten nyt vaipat, joita ei voi käyttää - kyse ei ole käyttökelvottomuudesta vaan saajan halusta ilmoittaa, että merkki on väärä) ja jostain turvaistuimen kankaassa olevasta pikkutahrasta jaksetaan muistuttaa ikuisesti (maksettiin istuimesta täysi hinta (noin 15% hankintahinnasta) ja siinä olikin kamala tahra (kooltaan 1x2 cm, tuskin huomasi muuten kuin kirkkaassa valossa erikseen tarkasteltuna).
Joten täydet pisteet kaverillesi, joka kestää sen että nysväät kaikki nettikirppikset ja etsit niitä tavaroita, joita et sitten saanutkaan ilmaiseksi.