Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsille pakko syöttää ainoastaan vai puuroa aamiaiseksi?

Vierailija
23.08.2020 |

Vai onko aamiaiseksi sallittua ja hyväksyttyä syödä muutakin kuin pelkkää kaurapuuroa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan syötetty lapsille puuroa. Miehellä on keliakia, yhdellä lapsista vilja-allergia, joten sitä ei kuitenkaan sitten kaikki söisi. Itse taas en kykene edes syömään kauraa, tulee hirveät vatsanväänteet.

Oletko kokeillut perheelle luomukauraa?

Vierailija
42/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hulluja täällä. Meillä syödään mielellään kaikkia puuroja, noh paitsi ei sitä tavallista kaurapuuroa; minä ja lapsi (2v). Mies ei syö mitään aamupalaa. Hyvin pitää nälän lounaaseen. Enkä minä arkisin tee aamupalaa lapselleni vaan hän syö ensimmäiseksi hoitoon mennessä. Herötys 6.30 ja hoitoon 7.30, jossa aamupala klo 8 maissa. Eikö se olekaan normaalikäytäntö joka paikassa???Lapsi pph:lla.

Viikonloput ja lomat syödään aamuin aina puuro myös kotona, lapsi tykkää ja syö hyvin. Mannapuuro on lempparia, samoin neljänviljanpuuro. Iltaisin syö jotain muuta jos nyt syö ollenkaan, useasti ei ole nälkäinen joten en pakota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hulluja täällä. Meillä syödään mielellään kaikkia puuroja, noh paitsi ei sitä tavallista kaurapuuroa; minä ja lapsi (2v). Mies ei syö mitään aamupalaa. Hyvin pitää nälän lounaaseen. Enkä minä arkisin tee aamupalaa lapselleni vaan hän syö ensimmäiseksi hoitoon mennessä. Herötys 6.30 ja hoitoon 7.30, jossa aamupala klo 8 maissa. Eikö se olekaan normaalikäytäntö joka paikassa???Lapsi pph:lla.

Viikonloput ja lomat syödään aamuin aina puuro myös kotona, lapsi tykkää ja syö hyvin. Mannapuuro on lempparia, samoin neljänviljanpuuro. Iltaisin syö jotain muuta jos nyt syö ollenkaan, useasti ei ole nälkäinen joten en pakota.

Mikä sinä olet ketään hulluksi nimittämään, jos eivät toimi samoin kuin sinä??

Vierailija
44/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on laissa määrätty että 18 vuotiaaksi asti pitää syödä kaurapuuro aamuisin.

Valtion PuuroVirasto VPV:n Viralliset PuuroTarkastajat ViPuTat kiertää aamuisin kodeissa tarkistamassa, että syöhän janipetteri puuron, eikä hilloa ole liikaa.

Vierailija
45/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v pyytää usein puuroa. Tarjolla olisi muutakin mutta usein puuro vie voiton.

Vierailija
46/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itse lämpimän ruoan aamupalaksi. Siis vaikkapa nakkikeittoa.

Ei ole mikään pakko syödä ns. aamupalaruokia aamupalaksi!

Jokainen tietysti syö mitä tykkää, mutta hyi lämmin ruoka aamiaiseksi kuulostaa kauhealta!

Vierailija
47/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tietysti syö mitä tykkää, mutta hyi lämmin ruoka aamiaiseksi kuulostaa kauhealta!

Syötkö puuron kylmänä?

Vierailija
48/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 1v syö puuroa aamuisin, siihen lisään voita ja jonkun hedelmäsoseen. Itsekin syön puuroa, mutta kyllä mullekin tulee siitä aivan järkyttävä nälkä muutaman tunnin sisällä jos pelkästään puuroa syön. Meille suositeltiin neuvolassa vauvalle puuroa aamupalaksi ja iltapalaksi, mutta mikä siinä kaurassa nyt on että pitäisi kahdessa ateriassa neljästä olla lähes pelkästään kauraa? Päätin että saa kyllä muuta syödä iltapalaksi. Me varmaan siirrytään tosta kaurasta sitten pois jossain vaiheessa, ehkä munakas olisi hyvä vaihtoehto?

Vierailija
49/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä kukaan ole tykännyt puurosta. Olisi ollut siinä mielessä kiva, että lapset olisivat syöneet puuroa, niin olisi ollut helppo aamiainen. Edes vauvana ei kelvannut. Annoin vauvajogurtteja ja itse tehtyjä leipäpaloja, joskus myös munakokkelia.

Vierailija
50/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 1v syö puuroa aamuisin, siihen lisään voita ja jonkun hedelmäsoseen. Itsekin syön puuroa, mutta kyllä mullekin tulee siitä aivan järkyttävä nälkä muutaman tunnin sisällä jos pelkästään puuroa syön. Meille suositeltiin neuvolassa vauvalle puuroa aamupalaksi ja iltapalaksi, mutta mikä siinä kaurassa nyt on että pitäisi kahdessa ateriassa neljästä olla lähes pelkästään kauraa? Päätin että saa kyllä muuta syödä iltapalaksi. Me varmaan siirrytään tosta kaurasta sitten pois jossain vaiheessa, ehkä munakas olisi hyvä vaihtoehto?

Kunhan muistat, että pienen lapsen ravinto on hiilihydraattivoittoisempaa, koska elimistö ei vielä pysty käsittelenään isoa määrää proteiineja (esim. alle 1-v ei juo lehmänmaitoa, koska se on liian proteiinipitoista).

Vierailija
51/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä.

Vierailija
52/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on terveellistä ja täyttävää. Pitää nälän pitkään loitolla. Ei ketään tarvitse pakottaa vaan normaalisti kaikki syövät sitä kyllä mielellää.

Mikä puuro pitää nälän loitolla pitkään?

Vierailija
53/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro on terveellistä ja täyttävää. Pitää nälän pitkään loitolla. Ei ketään tarvitse pakottaa vaan normaalisti kaikki syövät sitä kyllä mielellää.

Ei mikään.

Vierailija
54/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa lapset syövät suklaacroisantteja, yhdysvalloissa hillolla ja maapähkinävoilla tehtyjä leipiä. Hyvin he niilläkin pärjäävät.

Ja sen kyllä huomaa

Vierailija
55/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö puuron kylmänä?

Yritätkö olla vitsikäs?

Vierailija
56/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin riisipuuro. Ja ihmiset on erilaisia, joillain pysyy nälkä loitolla veteen tehdyllä kaurapuurollakin.

Vierailija
57/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D mielummin ilman aamupalaa kuin nakkikeitto aamupalaksi. Oksennus tulee pelkästä ajatuksesta. Ja muuten kyllä syön nakkikeittoa, mutta nakkikeitto ja kahvi aamupalaksi, ei kiitos! Ei taida olla kovin suosittu vaihtoehto kun ei näy missään kahviloissa tai hotelleissa tuollaista aamupalaa.

Vierailija
58/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu kaurapuuro / höyryttämätön kaurap. voi olla ihan ok vaihtoehto, jos sitä haluaa syödä, mutta ei itsessään pidä nälkää juurikaan. Marjojen ohella vielä tärkeämpi asia, minkä Ihmiset unohtavat puuroistaan on hyvänlaatuisen rasvan lisäämisen joukkoon sekä proteiinin. 

Eli; mukaan nokare oikeaa voita tai jos makunystyrät kestää, niin mikä jottei ihan vaikka oliiviöljyä kyytipojaksi. Lisäksi proteiiniksi esim. kananmunaa tai raejuustoa, jos pakki kestää maituotuotteet. 

Sitten voidaan alkaa puhua terveellisestä aamiaisesta. Tollasella pelkällä hiilarin nauttimisella tulee nopeasti nälkä sekä se vain väsyttää niin lapsia kuin aikuisiakin. 

Vierailija
59/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa sinä rajoittunut.

Vierailija
60/65 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Osaatko kertoa, mikä siinä on kauheaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi