Onko lapsille pakko syöttää ainoastaan vai puuroa aamiaiseksi?
Vai onko aamiaiseksi sallittua ja hyväksyttyä syödä muutakin kuin pelkkää kaurapuuroa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina ihmetellyt, miksi puurosta seuraa aivan jäätävä nälkä! Sellainen vatsaa kouristava, kaamea epätoivo.
Tykkään kyllä puurosta, mutta nykyään syön sen kaverina myös keitetyn munan. Sitten pärjään kolmisen tuntia ilman ruokaa. Nälkä kyllä tulee silti.Olen opettaja ja lounas onkin meillä jo 10.15, mikä onkin sitten taas jo oma tarinansa.
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
Oletkos tuota uutista lukenut?
Meillä tehdään molemmille erikseen kolmen munan munakas ja sillä pärjää hyvin päiväkahviin saakka:-)
Ihan käsittämätöntä, että vanhemmat ovat vastustaneet:
"– Meillä kokeiltiin lähes kymmentä erilaista lääkeyhdistelmää, mutta niistä mikään ei tuonut täysin kohtauksetonta vaihetta. Kun Aatu oli noin vuoden ikäinen, lääkärit ehdottivat meille hoitokeinoksi ketogeenista eli vähähiilihydraattista ruokavaliota, Kaisa Surakka kertoo.
Perhe ei kuitenkaan heti tarttunut dieettiehdotukseen.
Vasta kun lääkevaihtoehdot alkoivat olla vähissä vanhemmat ajattelivat, että heidän on pakko kokeilla ketogeenista ruokavaliota hoitokeinoksi lapselleen."
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä kaurapuuro tehdään maitoon eikä veteen. Pitää paremmin nälkää.
Meillä ei. Itselle ja vanhimmalle tulee maidosta paha ripuli, nuorimmainen tarvitsisi jo sairaalahoitoa. Mies on lienee ainoa meidän perheessä joka pystyy maitotuotteita käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen aina ihmetellyt, miksi puurosta seuraa aivan jäätävä nälkä! Sellainen vatsaa kouristava, kaamea epätoivo.
Tykkään kyllä puurosta, mutta nykyään syön sen kaverina myös keitetyn munan. Sitten pärjään kolmisen tuntia ilman ruokaa. Nälkä kyllä tulee silti.Olen opettaja ja lounas onkin meillä jo 10.15, mikä onkin sitten taas jo oma tarinansa.
Meillä tehdään molemmille erikseen kolmen munan munakas ja sillä pärjää hyvin päiväkahviin saakka:-)
Lasten epilepsiaa hoidetaan juurikin keto-ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei. Itselle ja vanhimmalle tulee maidosta paha ripuli, nuorimmainen tarvitsisi jo sairaalahoitoa. Mies on lienee ainoa meidän perheessä joka pystyy maitotuotteita käyttämään.
Kauramaitoon keitetty puuro on toooosi hyvää, suosittelen ainakin testaamaan, josko toimisi teidän porukalle. :)
Cafe latte ja croisantti hillolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitoallergia on ruokanirsojen itse keksimä sepite. Se asia on tällä palstalla jo monta kertaa loppuun käsitelty ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaitoon keitetty puuro on toooosi hyvää, suosittelen ainakin testaamaan, josko toimisi teidän porukalle. :)
Huumorin kukka se on kaunein kukka :)
Ei tietenkään ole "pakko" Löytyy sitä parempaakin ravintoa kasvaville lapsille.
Itse syön tosi usein aamuisin puuroa. Päälle laitan marja kiisseliä ja maustamatonta jugurttia. Hyvin pitää nälän poissa. Lisäksi lasi vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa lapset syövät suklaacroisantteja, yhdysvalloissa hillolla ja maapähkinävoilla tehtyjä leipiä. Hyvin he niilläkin pärjäävät.
Hyvinhän ne tuota joo pärjää, näkeehän sen vyötäröstä. Taitaa tuosta elopainosta koitua niille kersoille kuitenkin ennemmin tai myöhemmin pahempia ongelmia.
Vertaapa joskus ranskalaisia ja suomalaisia taaperoita ja koululaisia.
Niin.
Pakkopuuro on Suomessa oikeasti ihan kamala ilmiö ja se ei ainakaan mitenkään johda hoikkuuteen.
Mikä tää pakkopuuro oikein on? Ei sellaista ollut meillä lapsena eikä ole myöskään omilla lapsillani. Vanhempi lapseni syö kyllä lähes aina puuroa aamupalaksi, koska se on hänestä paras aamupala.
Meillä ei ole koskaan syötetty lapsille puuroa. Miehellä on keliakia, yhdellä lapsista vilja-allergia, joten sitä ei kuitenkaan sitten kaikki söisi. Itse taas en kykene edes syömään kauraa, tulee hirveät vatsanväänteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään molemmille erikseen kolmen munan munakas ja sillä pärjää hyvin päiväkahviin saakka:-)Lasten epilepsiaa hoidetaan juurikin keto-ruokavaliolla.
Niinpä! MUTTA mitä vikaa niissä lääkekokeiluissa, joita oli vaikka kuinka monta?
Joissakin on aspartaamia!
https://www.arizonaadvancedmedicine.com/articles/2013/june/aspartame-hi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--Tykkään kyllä puurosta, mutta nykyään syön sen kaverina myös keitetyn munan--
Oletkos---?
Meillä ---munakasLasten epilepsiaa hoidetaan juurikin keto-ruokavaliolla.
---mitä vikaa niissä lääkekokeiluissa--Joissakin on aspartaamia
Lyhennän lainausta 1sanan kohdalla.
"Aspartame is a compound of three components. These components are methanol, aspartic acid and phenylalanine (the latter being free form amino acids).
Methanol is a colorless, poisonous, and flammable liquid. It is used for making formaldehyde, acetic acid, methyl t-butyl ether, paint strippers, carburetor cleaners for your car’s engine, and chloromethanes, et al. This poison can be inhaled from vapors, absorbed through the skin, and ingested.
Methanol is the type of alcohol you read about when people become blind from drinking it. In A, methanol poisoning and poisoning from methanol’s breakdown components (formaldehyde and formic acid) can have widespread and devastating effects. This occurs in even small amounts, and is especially damaging when introduced with toxic, free-form amino acids, called excitotoxins.
Methanol is quickly absorbed through the stomach and small intestine mucosa. The methanol is converted into formaldehyde (a known carcinogen). Then, via aldehyde hydrogenase, the formaldehyde is converted to formic acid. These two metabolites of methanol are toxic and cumulative.
Phenylalanine is an amino acid. Well, amino acids are good for us, right? Don’t they keep us healthy? The answer is yes, amino acids are necessary for good health, EXCEPT when you separate the individual amino acid from its protein chain, and use it as an “isolate” or by itself.
The Aspartic acid, in aspartame, is also an excitotoxin. An excitotoxin, is a deleterious substance that excites or over-stimulates nerve cells. This occurs in the brain, as well as the peripheral nerves, because A acid, in free form, is an absorption accelerant & easily crosses the blood-brain barrier.
This pathological excitation of nerve cells creates a breakdown of nerve function, as we will see. Basically, they are a group of compounds that can cause special neurons within the nervous system to become overexcited to the point that these cells will die.---"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehdään molemmille erikseen kolmen munan munakas ja sillä pärjää hyvin päiväkahviin saakka:-)Lasten epilepsiaa hoidetaan juurikin keto-ruokavaliolla.
Niinpä! MUTTA mitä vikaa niissä lääkekokeiluissa, joita oli vaikka kuinka monta?
Joissakin on aspartaamia!
...jatkoa ed.
"That’s right, they are excited to death. Excitotoxins include such things as monosodium glutamate (MSG), aspartate, L-cysteine (found in hydrolyzed vegetable protein) and related compounds.
What makes this all the more intriguing is that “excitotoxins” appear to play a key role in degenerative nervous system diseases such as Parkinson’s disease, Alzheimer’s disease, Huntington’s, ALS and many others.
But the story doesn’t stop there. It appears that an imbalance of these excitotoxins during critical periods of brain development can result in an abnormal formation of brain pathways; that is, a “miswiring of the brain.” This may lead to serious disorders such as behavioral problems (hyperactivity, aggression, attention deficit disorders, learning disorders, poor learning ability, and ADD)-and a lifetime of endocrine problems such as menstrual difficulties, infertility, and premature puberty.
One of the earliest observations seen in animals exposed to large doses was gross obesity. Some neuroscienttists have voiced concern that America’s explosion of childhood obesity may be related to excitotoxins in food.
A creates altered brain function, nerve damage, and systemic organ complications. Information collected reveals that A clinically exacerbates any borderline (even yet undetected) predisposing illness, and absolutely complicates certain known medical illnesses like Lupus, Multiple Sclerosis, Parkinson’s, diabetes, retinopathies, allergies, mentation disorders, etc.
A is a toxin, and is unique in this hazardous respect. This is NOT an allergic reaction, but rather a true toxin. No other food can be provided as a comparison to the toxic nature of NutraSweet. Upon closer examination, the available research revealed that the manufacturer (Monsanto) and the FDA are manipulating the public (via the media) into thinking that A is safe. It is not. As an American who trusted the system we all created, as an American who worked for the system, it made me angry that public health has taken a backseat to greed. This is the “engine” that perpetuated this epidemic: the collusion of our government with multi-national conglomerate influence."
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koskaan syötetty lapsille puuroa. Miehellä on keliakia, yhdellä lapsista vilja-allergia, joten sitä ei kuitenkaan sitten kaikki söisi. Itse taas en kykene edes syömään kauraa, tulee hirveät vatsanväänteet.
Ootko kokeillut luomukauraa? Itse en ole tavallista ostanut vuosikymmeniin:-D
https://www.farmit.net/kasvinviljely/2018/01/22/miksi-torajyva-iski-vii…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.farmit.net/kasvinviljely/2018/01/22/miksi-torajyva-iski-vii…
Olen. Vatsa reagoi ihan samoin.
Kaurapuuro on hyvä aamupala mutta kaipaa lisäkseen vaikka paistetun kananmunan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.farmit.net/kasvinviljely/2018/01/22/miksi-torajyva-iski-vii…Olen. Vatsa reagoi ihan samoin.
Kuulin vasta, että kaurassa on oksaalihappoa. Saatko sitä jostakin muualtakin?
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on hyvä aamupala mutta kaipaa lisäkseen vaikka paistetun kananmunan.
Miten niin hyvä aamupala, kun se tarvitsee lisäksi muuta?
Syö kaksi kananmunaa niin ei tarvitse muuta.