Nyt kun kävin vaa'alla paino 71,9kg
Enää pari kiloa pudotettavaa että olen normaalipainon rajalla. Mutta ihannepainoon on vielä matkaa. Mites muilla laihduttajilla?
Kommentit (6)
Voi, olispa mullakin tuo 71,9 kg.
Oli viime kesänä allekin, mutta koronatalvi toi kiloja lisää, eikä kesälläkään lähtenyt yhtään grammaa pois, mutta ei onneksi tullut lisääkään.
Moi ap! Täällä kohtalotoverisi. Minä olen tällä hetkellä 76 kg, pituutta 170cm. Tavoite on pudottaa 6 kg. Tottakai mieluusti enemmänkin mutta tuohon 70kg pitää tähdätä aluksi. Hienoa että olet päässyt kiloistasi! Paljonko sulla oli lähtöpaino ja kauanko meni pudottamiseen? Onko vaatekoko pienentynyt ja jos niin kuinka paljon?
Hyvin tehty! Onneksi olkoon!
Tiputin 78 kilosta 64 kiloon, ollut tässä jo hetken, piti rajoittaa liikuntaa ulkoisista syistä. Lomalla joustin ruokavaliosta muiden takia, mutta paino ei noussut yhtään. Tarkoitus jatkaa taas ja tavoitteena noin 60. Pituus vähän alle 170.
Olen laihtunut heinäkuun alusta 6,6kg. Pääsin vähän aikaa sitten normaalipainon puolelle ja painan nyt siis tasan 70kg. Pituutta 170cm. Tavoitteeni on 64kg eli puolivälissä ollaan.
Ihmettelen kuinka helposti on mennyt. En ole ollut millään kirudieetillä, väliin on mahtunut ravintolassa syömistä, lapsen tekemien leivonnaisten maistamista jne. Mutta jotain on tietenkin pitänyt tehdä:
1. Alkoholin käyttö lähestulkoon nollissa. Olen juonut lasillisen tai kaksi 3x 2kk aikana. Aikaisemmin tuli juotua lasi kaksi viiniä monta kertaa viikossa
2. Karkit, keksit, sipsit yms herkut: jos otan en ota pussillista tmv vaan järkevän määrän, noin 50g. Kummasti on riittänyt ja on hyvä mieli kun on saanut ottaa vähän herkkua. Lienee kestävämpää pitkällä tähtäimellä kun kieltäytyä kokonaan.
3. Annoskoko on pienempi. Käytän pienempää lautasta jonka täytän. Nyt vajaan 2kk jälkeen olen jo ihan ähky kun syön tuollaisen lautasellisen. En ota koskaan lisää.
4. Ja tämä on yllätys itselleni: vaihdoin kevytlevitteen runsassuolaiseen (ja -rasvaiseen) voilevitteeseen. Sen sijaan että haluaisin syödä 2 ruisleipää kinkulla ja juustolla kuten ennen tuo voilevite on niin hyvää että yksi leipä sillä voideltuna riittää. Ei tarvitse muita leivänpäällisiin yhtään tuomaan makua. Kalorimäärä paljon pienempi kuin sitä kevytlevitettä käyttäessä koska kyllä siinä leivässä ja varsinkin juustossa on kaloreita.
5. Olen lisännyt kasvisten määrää rutkasti.
6. Olen jättänyt mehut minimiin.
Syön kaikkea, mikään ei ole kiellettyä paitsi tuota alkoholia välttelen kuin ruttoa. Tarkoitus ei ole laihtua nopeasti mutta yllättävän nopeasti on kuitenkin lähtenyt lähes 7kg.
92.1 kiloa