Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Säde?

Vierailija
09.09.2013 |

Mieheni on aivan rakastunut nimeen, ja minustakin se on ihan kiva. Sopiiko se kuitenkaan sitten aikuiselle lapselle? Entä toinen nimi, en halua antaa mitään sukumme nimeä, mutta en keksi mitään Sädeen sointuvaakaan. Sukunimemme on perinteinen suomalainen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen toisennimen sanoit aloituksessa. Säde Sointu.

Vierailija
22/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on Säde Tuulia, on jo aikuinen, ja on aina ollut tyytyväinen harvinaisempaan nimeensä. Nykyisin sitä näkee jo useimmin pienillä tytöillä. Ei ole tietääkseni koskaan kiusattu nimestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin heti nimeksi (jos siis tulisi tyttö), mutta vierastan nimissä kvalitatiivista astevaihtelua. Ihmiset eivät automaattisesti tiedä, taipuuko erisnimi nyt Säteen vai Säden. Samoin ne nimet, joissa sanavartalo muuttuu taivutuksessa yleisnimien kohdalla, ovat hankalia (esim. Lempi ja Helmi, vaikka nuo nyt ehkä ovat niin tavallisia, että aika harva taivuttaisi Lemmen tai Helmen).

Mutta Säde on musta muuten aivan ihana nimi!

Vierailija
24/39 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tyttäreni on Säde, toinen nimi Tuulia, on tykännyt nimestään, eikä ole mitään kielteistä.

Vierailija
25/39 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tien yhden tuon nimisen ja on mustalainen. Eipä nimestä oikein muuta tule mieleen :D

Vierailija
26/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:00"]

13-vuotias tyttäreni (nimeltään Vilja) itki tässä yhtenä päivänä omaa nimeään ja aikoo tehdä lakialoitteen, jolla kiellettäisiin kaikkien yleisnimenä tunnettujen sanojen antaminen lasten nimeksi. Hän nimesi omalta luokaltaan Pyryn, Lumin, Säteen ja itsensä ja totesi, että heitä kaikkia kiusataan omasta nimestään.

[/quote]

Keksitty juttu, ihan 100% varmasti. Meillä on kaikilla kuudella lapsella merkitysnimet ja ovat vielä Steiner-koulussa jossa on paaaaljon merkitysnimiä. Ketään ei ole koskaan kiusattu nimistä. Omat lapseni tykkäävät siitä että nimensä tarkoittavat jotain, nimen merkityksestä on tullut osa lapsen identiteettiä. Vilja, Pyry ja Lumi (nykyään) ovat aika tavallisia nimiä. Lumi on ihan viimevuosien muotinimi. Meillä on Lumi ja joka paikassa törmää samanikäisiin Lumeihin.

[/quote]

Eipä ole 100% keksitty juttu, vaan ihan tosi. Tyttöä haukutaan Vilja-possuksi, ja hän käy ihan tavallista koulua, ei mitään Steiner-juttua, jossa ehkä asiat on toisin.

Vierailija
27/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo aikuinen Säde ja oon aina tykännyt nimestäni :) Pahin väännöskin siitä on ollut vaan toi sädehoito.

Vierailija
28/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni on Säde ja olen ihan aikuinen ihminen. Pidän kovasti nimestäni ja olen saanut siitä pelkkiä kehuja. En nyt viitsi tässä kertoa toista nimeäni, johon Säde sointuu luontevasti, ettei tutut tunnista. :)

Vierailija
29/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummini nimi on Säde. En voisi kuvitella hänelle muuta nimeä, eli sopii hyvin aikuiselle. Kutsumanimi on siis Säde, mutta passissa lukee Päivänsäde :)

Vierailija
30/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 17:22"]

Mieheni on aivan rakastunut nimeen, ja minustakin se on ihan kiva. Sopiiko se kuitenkaan sitten aikuiselle lapselle? Entä toinen nimi, en halua antaa mitään sukumme nimeä, mutta en keksi mitään Sädeen sointuvaakaan. Sukunimemme on perinteinen suomalainen.

[/quote]

Kälyni on nimeltään Säde ja täyttää ensi kuussa jo 66 vuotta. Nykyinen sukunimi ja tyttönimi molemmat ihan tavallisia, suomalaisia ja molemmat S-alkuisia. Ihan ookoo nimi, en usko, että hänellä on ollut etunimestään koskaan mitään valittamista.

Vierailija
31/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säde..hoito...saa säteitä..kun on syöpä...  Sade on kaunis .sädes viittaa syöpään..

Vierailija
32/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:00"]

13-vuotias tyttäreni (nimeltään Vilja) itki tässä yhtenä päivänä omaa nimeään ja aikoo tehdä lakialoitteen, jolla kiellettäisiin kaikkien yleisnimenä tunnettujen sanojen antaminen lasten nimeksi. Hän nimesi omalta luokaltaan Pyryn, Lumin, Säteen ja itsensä ja totesi, että heitä kaikkia kiusataan omasta nimestään.

[/quote]

Minä olen Satu eikä minua kukaan nimen takia koskaan ole kiusannut. Ikävää, jos noita lapsia on.

Vierailija
33/39 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mieleen alkuunkaan sädehoito vaan auringonsäde...

Vierailija
34/39 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄDE NIMI KAUNIS, hieman henkisyyteenkin vivahtava, kaikki jotka tunnen 4kpl SÄDETTÄ ovat tuttavaiani, "MIETTIKÄÄPÄ ESIM. SÄTEILYÄ, säteily hän on yleensä posiivista. KANTAJA JOKA SITTEN ON TOIMIVA NIMENSÄ KANSSA, " TARKOITTAA ETTÄ IHMINEN ON "SOVUSSA NIMENSÄ KANSSA. OLI NIMI MIKÄ VAAN. EI MIELESTÄNI "romaaninimi" SÄDE ON JOTENKIN FIKSU JA ILOISEN OLOINEN NIMI. PARHAAN YSTÄVÄNI NIMI ON SÄDE SUSANNA JNE..

Vierailija
35/39 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Säde👻

Vierailija
36/39 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen poikakaverini sisko on Säde, on nyt parikymppinen ja nimi sopii kuin nenä päähän! Tämä Säde on reipas ja fiksu, todella mukava!

Minä tunnen taas Säteen joka on masentunut mielenterveysonglmainen ja vähän liian antelias miesten kanssa.

Vierailija
37/39 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi antaa Sädettä etunimeksi. Taivutusmuotosekoilu on väistämätön, ja nimi on  ulkomailla erittäin hankala nimi ääkkösten takia. Lisäksi tulee mieleen röntgen-säteet tai sitten jo mainittu Dinojunan Säde, vaikka nimi viittaakin päivänsäteeseen.

Vierailija
38/39 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säde taipuu vaikeasti. Jotkut haluavat, että sanotaan Säden, jotkut eivät varmaan välitä, jos sanotaan Säteen. Lisäksi ääkköset aina ongelmallisia nimessä.

Vierailija
39/39 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säde on erittäin kaunis nimi, olemme suomalaisia, " on sitä kaikilla kansalalisilla , NIMI liittyy tosi kauniisti POSITIIVISYYTEEN, säde on todella kaunis nimi, meidän tulevan tyttömme nimeksi tulee säde, "jos tyttö" miettikääpä nimeä, se tuo kaikkea KAUNISTA,  JA EHKÄ VÄHÄN HENGELLISTÄKIN SÄDE SOINTUVAA. SIIS MYÖS HYVIN ILOINEN NIMI. ITSE EN TUNNE YHTÄÄN AINOAA ROMAANINIMISTÄ, MUTTA SUOMALALISIA KYLLÄ, ja onhan romanitkin suomalaisia tämän päivän "nimissä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän