Mikä oli sellainen sivu jonne voi tallettaa pdf-tiedostoja
(mielellään tagilla), lukea niitä myös androidilla ja iOs-laitteilla ja jakaakin?
Kokeilin dropboxia mutten saa pdf-tiedostoa auki siinä ohjelmassa, vaan ehdottaa tallentamista tai jakamista. En halua tehdä niin vaan lukea tiedostoa ohjelman kautta, kuten iPadilla onnistui kun latasin sovelluksen siihen.
Kommentit (25)
Mulla on tosi paljon ruokaohjeita tässä läppärissä tallennettuna, niin ajatuksena oli, että saisin niitä auki iPadilla keittiössä. Tämä onnistuukin, mutta läppärillä en näe mitenkään näppärästi niitä ohjeita kun täytyy kikkailla sieltä Eventsien kautta. Ehkä sit vaan talletan ne tällä läppärillä ja muuten käytän ohjelmaa iPadilla. Se ei kyllä ollut tarkoitus, mut katotaan nyt jaksaako näin. Kiitos sulle tosi paljon avusta joka tapauksessa! ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:09"]
Mulla on FF:n asetuksissa Portable pdf-document tilassa esikatsele Firefoxissa. ap
[/quote]
Oliskohan tuo sitten se minkä kanssa ei toimmi. Itselläni on siellä valittuna "Käytä liitännäistä Adobe Acrobat" ja toimii.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:09"]
Mulla on FF:n asetuksissa Portable pdf-document tilassa esikatsele Firefoxissa. ap
[/quote] Mut kyl se tällä toimii sieltä Eventsien kautta kuitenkin. En nyt jaksa enempää taistella tämän kanssa, täytyy ihmetellä onko käyttökelpoinen edes niin että saisin ne ohjeet auki iPadilla, mikä näyttää nyt onnistuvan. Se tagien puuttuminen on tosin pienoinen miinus, kun olisin halunnut laittaa vaikka Jälkiruoat, Leivonnaiset jne. kansiot sekä tagit esim. vehnäjauhot, sokeri jne. Sit jos huomaan että mulla on kauheasti vaikka vaniljasokeria, niin sitä tagia klikkaamalla olisin saanut näppärästi ne ohjeet, joissa sitä vaniljasokeria käytetään. No, mut kaikkea ei voi aina saada :) ap
Oliskohan tuo sitten se minkä kanssa ei toimmi. Itselläni on siellä valittuna "Käytä liitännäistä Adobe Acrobat" ja toimii.
[/quote]
Nyt keksin missä ongelma on. Kun tallensin tiedostoa, siinä tuli joku error ja laitoin siinä alapuolella olevalla "vanhalla" tavalla sen tai mitä siinä nyt sit lukikaan. Tallensi tiedostoni sinne kansioon. Kokeilin nyt sit pienemmällä tiedostolla (vain yksi arkki), tämä tallentui sillä oikealla tallennustavalla ja aukesikin siinä samantien. Eli tuo 19-sivuinen tiedosto on liian iso? Kokeilen nyt jollain toisella isommalla tiedostolla, tuleeko siinäkin erroria. Missään ei kyllä ilmoiteta ettei tallentaisi isoja tiedostoja. ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 11:13"]
:( Taidan unohtaa koko jutun, ei tää ole mun juttu jos täytyy osata tehdä jotain ammattilaisten kikkoja käyttääkseen yhtä hemmetin ohjelmaa! Yleensä koskaan ei ole ollut ongelmia just esim. pdf:n esikatselussa selaimessa jos jossain nettisivulla on sellainen ollut. Ja sit rekisteröidyn jonnekin sivustolle just sitä varten että haluaisin niitä pdf:iä katsella, niin ei toimi! Saakeli. ap
[/quote]
Kyllä nuo ihan perusasetukset selaimesta ainakin kannattaisi tarkistaa, ei ole vaikeaa... Kehittäjän työkalujen käyttö toki on kieltämättä vähän ammattilaisten touhua sen sijaan.
Erikoinen ongelma sinänsä, en ole ikinä kuullut tuosta, vaikka meillä on versionhallintakäytössäkin Dropbox yrityksessä ja Chrome-selain. Hyvin onnistuu kaikkien filejen avaaminen, ja siksi tosiaan tuli mieleen että onkohan selainasetukset jotenkin selaliset että estävät normaalin toiminnan.