13-vuotiailla "kerho" johon on painoraja, oma tyttö ei päässyt mukaan ja nyt harmittaa
Tämän kerhon säännöissä on, että ei saa painaa yli 50kg Tyttöni on vähän yli, viime punnituksessa 54,5kg
Hän ei pääse mukaan tähän kerhoon missä tehdään kaikkea kivaa. Mm. ulkoilutetaan koiria, pelataan pelejä, ylipäätään ollaan yhdessä esim. puistossa.
Tyttö on todella surullinen tästä ja itkee joka ilta huoneessaan muttei antanut lohduttaa kun yhden kerran. Sen jälkeen sanoi että mene äiti pois, minä kärsin tämän yksin.
En viitsi väkisin tunkea mutta miten auttaa muuten? Minuun sattuu kun lapseeni sattuu.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pieniä teidän tytöt on?? Poika on 13 ja ei pääsisi tähän kerhoon. Normaalipainoinen on, pituuttakin löytyy reippaasti yli 160cm. Luulin, että tytöt kasvaa aikaisemmin.
160 cm ja 40 kg. Ihan normaali paino 13-vuotiaalla. Ei ole terveellistä olla lihava, vaikka nykyään se onkin normalisoitu. 13v teinin nyt ei kuulu olla vielä missään tapauksessa aikuisen painossa!
Minä olin 13-vuotiaana saman kokoinen kuin olen nyt 60 v. Voi sanoa, että olin naisen mitoissa jo 12-vuotiaana ja samoin muutama koulutoverinikin. Pojat olivat kiinnostuneita - pidimme sitä silloin kiusaamisena, mutta oli varmaan muu kiinnostus takana. - Ei siis oltu lihavia, kurvikkaita kyllä.
Oman lapseni ensimmäiset kuukautiset olivat 10-vuotiaana ja muu fyysinen kehitys sen mukaista.
Luulisi 2020-luvun äidillä olevan hieman enemmän näkemystä nuorten kehityksen vaihtelusta. Ei kuulu tälle vuosituhannelle tuollainen mutu-luokittelu siitä, mikä on normaalia ja mikä ei.
Jos on puutteita tiedoissa, kirjastosta löytyy kirjallisuutta aiheesta. Perehdy aiheeseen sen verran, ettet siirrä käsityksiäsi mahdollisille lapsillesikin.
Jos pää on kovin kevyesti varustettu, se on heti kymmenen kiloa kokonaispainosta pois. Että...
Minä painoin vielä 27-v. 52kg ja pituutta oli jo 14-v 173cm, olisin jäänyt silti ulos kerhosta koska tuolloin oli 51 kg. Painoindeksi taisi olla 18... ei ihan tervettä pikkutytöille moiset kerhot...
Minun tytöt ovat 14 ja 12 vuotta. Vanhempi on 178 ja painaa 53 kiloa, nuorempi on 170 ja painaa 47 kiloa. Minusta 50 kg on 13-vuotiaalle ihan sopiva paino, jos on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, ne kaverit tippuu yksitellen siitä kerhosta.
Ei vielä vuosiin. Normalit ovat 50 kg vasta n. 17 vuotiaina, eli 4 vuoden päästä. Tosin silloin toivottavasti ovat jo fiksumpia.
Alamittaiseksi jäävät ehkä. Kasvu pysähtyy joskus 14 ikävuoden paikkeilla tytöillä, viimeistään kun kuukautiset alkaa. Itse olin 172cm jo 12 vuotiaana ja 54kg, ihan normaali paino niin lapselle kuin aikuisellekin. Tietysti 172cm av mamma painaa 45kg, mutta minä olinkin sekä fyysisesti, että päästäni terve.
Ei aina lopu pituuskasvu siihen, kun kuukautiset alkavat. Omani alkoivat, kun olin 14 v. Kasvoin ikävuosina 15-17 4 cm, lopputulos oli 170 cm. Julmia teinejä tuossa ap:n kuvailemassa kerhossa, no eipähän tarvitse olla koulukiusaajien seurassa.
Olisko nuo muut lapset anorektikkoja, jotka ovat lyöttäytyneet yhteen? Kuulostaa tosi oudolta.
Varjossa kirjoitti:
Miksi tuollaisessa kerhoss aon painoraja. Hevosenselkään olisi ihan maksimi painossa.
Siis ponia tarkoitat? Pienehköä sellaista, kaiken lisäksi. Hevosesta riippuen ratsastajan maks. paino on 70-100 kg. Iso suomenhevonen kantaa 100-kiloisen ratsastajan ihan kevyesti satunnaisesti.
Törkeää suunnitelmallista kieroilua ja kiusaamista. Todellakin ansaitsee parempia ihmisiä seurakseen.
Eikö kukaan tartu siihen, että 13-vuotiaalle 50kg paino on aivan liikaa. Ellei tyttö ole venähtänyt päälle 170cm pitkäksi.
Toki tätähän tällä provoketjulla haettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tartu siihen, että 13-vuotiaalle 50kg paino on aivan liikaa. Ellei tyttö ole venähtänyt päälle 170cm pitkäksi.
Toki tätähän tällä provoketjulla haettiinkin.
Ai ei ole tarttunut muka? Kannattaa petrata luetun ymmärtämistä, jos tuota mieltä olet.
Tällainen käytös tuon ikäisiltä lapsilta on jo sen verran julmaa että alkaa ylittyä kynnys olla yhteydessä heidän vanhempiinsa. He tuskin ovat tietoisia tällaisesta älynväläyksestä. Itse ainakin kävisin vakavan keskustelun oman lapseni kanssa, jos tietooni tulisi että hän olisi osallisena tällaiseen touhuun.
No itse olisin kyllä huolissani jos tyttöni painaisi 11vuotiaana enemmän kuin minä nyt.
Ellei olisi pidempi toki.
Vierailija kirjoitti:
No itse olisin kyllä huolissani jos tyttöni painaisi 11vuotiaana enemmän kuin minä nyt.
Ellei olisi pidempi toki.
Korjaan 13v.
Nojoo, katselkaa tämänkin palstan nälkävuoden mittaisia ulkonäön haukkumisketjuja ja jeezuztelkaa senjälkeen tyttöjen kiusaamiskuvioita.
Ja ketjuun jo ilmestyi muutama mammukka esittelemään oman tyttönsä mittoja. Koittakaa edes hävetä.
Itse ainakin ottaisin yhteyttä vanhempiin tai sitten kouluun, jos ketään vanhempaa en tuntisi (mikä toki outoa sekin). Erittäin epätervettä toimintaa ja tietysti päivän selvää kiusaamista. Saa ja pitää puuttua.
Itse kyllä kirjaisin ylös ko. kerhon vetäjät/jäsenet, enkä olisi heihin enää missään yhteydessä, vaikka mikä olisi. En kusisi päälle, vaikka tulessa olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13-vuotiaat ja perustelee kerhoja kuin tokaluokkalaiset?
Tämä. Vois mainita tyttösille että todella lapsellista touhua, kannattais perustaa kerho jossa äo ylittää edes 100.
100 on keskimääräinen älykkyysosamäärä. Haluaisit siis heti karsia puolet jäsenehdokkaista pois?
Itsellä oli kavereiden kanssa teininä roskauskerho. Idea oli dotkea ja roskata mahdollisimman paljon mm. Availemalla julkisia roskapönttöjä ja levittämällä niiden sisältö luontoon. Joskus poltimme niitä, kun kaljaa oli mennyt enempi. Ihan normaali minustakin kasvoi, joten ei hätää.