13-vuotiailla "kerho" johon on painoraja, oma tyttö ei päässyt mukaan ja nyt harmittaa
Tämän kerhon säännöissä on, että ei saa painaa yli 50kg Tyttöni on vähän yli, viime punnituksessa 54,5kg
Hän ei pääse mukaan tähän kerhoon missä tehdään kaikkea kivaa. Mm. ulkoilutetaan koiria, pelataan pelejä, ylipäätään ollaan yhdessä esim. puistossa.
Tyttö on todella surullinen tästä ja itkee joka ilta huoneessaan muttei antanut lohduttaa kun yhden kerran. Sen jälkeen sanoi että mene äiti pois, minä kärsin tämän yksin.
En viitsi väkisin tunkea mutta miten auttaa muuten? Minuun sattuu kun lapseeni sattuu.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Noo, ne kaverit tippuu yksitellen siitä kerhosta.
Ei vielä vuosiin. Normalit ovat 50 kg vasta n. 17 vuotiaina, eli 4 vuoden päästä. Tosin silloin toivottavasti ovat jo fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä vuosiin. Normalit ovat 50 kg vasta n. 17 vuotiaina, eli 4 vuoden päästä. Tosin silloin toivottavasti ovat jo fiksumpia.
Mitäh?
Monet tytöt on 13 v jo aikuisen pituudessa.
Voivat olla jo 180 cm.
Itse olen aina ollut hoikka, olin 13v jo varmasti painoltani yli 55 kg ja 165cm tai enemmän.
Miten pieniä teidän tytöt on?? Poika on 13 ja ei pääsisi tähän kerhoon. Normaalipainoinen on, pituuttakin löytyy reippaasti yli 160cm. Luulin, että tytöt kasvaa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Kiusallaan keksivät tuollaisen säännön, tarkoituksena jättää tyttösi ja ehkä joku muukin ulkopuolelle. Jos tyttösi olisi hoikempi, he olisivat keksineet jonkin toisen jutun jonka avulla karsia porukkaa.
Sehän se oikea syy on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin painoin 17-vuotiaana jo tämän n. 70kg, kuten nykyäänkin. 13-vuotiaana olin muistaakseni tuon 50, tai vähän yli.
Tyttö voi väittää painavansa sen 50 kiloa.
Sitten vain pieni laihdutuskuuri päälle ja homma on selvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit kääpiöt ehkä. Kasvu pysähtyy joskus 14 ikävuoden paikkeilla tytöillä, viimeistään kun kuukautiset alkaa. Itse olin 172cm jo 12 vuotiaana ja 54kg, ihan normaali paino niin lapselle kuin aikuisellekin. Tietysti 172cm av mamma painaa 45kg, mutta minä olinkin sekä fyysisesti, että päästäni terve.
Vierailija kirjoitti:
13 v ja 54,5 kg? OMG! 😳😱
taidat olla itsekkin joku vanha koulukiusaaja.
Minun poikani on 13v täyttää marraskuussa 14v. Hänellä pituutta 176cm
ja painaa 59kg, eli hoikka on. Harrastaa kilpatasolla jalkapalloa, joten myös
lihasta löytyy.
Eikös tuo paino tai ylipaino riipu aika paljon myös lapsen pituudesta? Ehkä 140cm tuo
on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamittaiseksi jäävät ehkä. Kasvu pysähtyy joskus 14 ikävuoden paikkeilla tytöillä, viimeistään kun kuukautiset alkaa. Itse olin 172cm jo 12 vuotiaana ja 54kg, ihan normaali paino niin lapselle kuin aikuisellekin. Tietysti 172cm av mamma painaa 45kg, mutta minä olinkin sekä fyysisesti, että päästäni terve.
Toivottavasti et ole tosissasi. Tuon ikäiset lapset kasvavat ja paino lisääntyy. Avasin ketjun kun kuvittelin olevan kyse jostakin sellaisesta , jossa on alaraja painolla siksi, että jotain ei voi liian kevyet tehdä.
Jos tällainen olisi totta, olisi parempi antaa lapsen itkeä ja pysyä terveenä. Missään tapauksessa ei kannata edes pyrkiä tuollaisen sairaalloisen kiusaamiskerhon jäseneksi. Vie lapsesi mieluummin vaikka ratsastamaan.
Muistan, kun meidän luokkalaisilla tytöillä oli myös tuollainen "salakerho", kun oltiin jotain 10-12v. En tiedä, mikä pääsyvaatimuksena oli, mutta minä en siihen päässyt mukaan, toisin kuin melkein kaikki muut luokan tytöt. Me ulos jääneet perustimme sitten oman salakerhon. Surullisinta oli, että olisin heti jättänyt oman kerhoni, jos olisin päässyt mukaan siihen "alkuperäiseen". Lasten logiikka on välillä outoa, mutta toisaalta tekihän Väyrynen ihan aikuisena vähän vastaavaa...
Vierailija kirjoitti:
Miten pieniä teidän tytöt on?? Poika on 13 ja ei pääsisi tähän kerhoon. Normaalipainoinen on, pituuttakin löytyy reippaasti yli 160cm. Luulin, että tytöt kasvaa aikaisemmin.
Moni tyttö on jo 12-vuotiaana aikuisen kokoinen, siis sen kokoinen mitä hän tulee olemaan aikuisenakin. Muista omalta koululuokaltani muutamia tyttöjä, joista varsinkin ne yli 170-senttiset tuntuivat kärsivän pituudestaan, tuskin kukaan painostaan vaan ehkä enemmän naisellisista muodoistaan.
Jos tuollainen "kerho" on olemassa, ne tytöt ehkä pelkäävät aikuistumista ja naiseksi kasvamista ja siksi karkottavat joukostaan ne, jotka eivät ole pysyneet pikkutyttöinä.
Tätä samaa oli jo 90-luvulla, tosin silloin ylipaino oli paljon harvinaisempaa. Isossa koulussa oli ehkä 2-3 lihavaa lasta. Mutta kyllä me kauhisteltiin että "Maija" painaa 50 kiloa mieti!!!!! Tämä ala-asteella tosin. Yläasteella lihavien kiusaaminen oli vähän hienovaraisempaa. Puhuttiin paljon terveydestä, vaikka kukaan meistä ei piitannut vähääkään terveellisistä elintavoista, vaan kaikki tupakoi ja joi kännit.
Vierailija kirjoitti:
160 cm ja 40 kg. Ihan normaali paino 13-vuotiaalla. Ei ole terveellistä olla lihava, vaikka nykyään se onkin normalisoitu. 13v teinin nyt ei kuulu olla vielä missään tapauksessa aikuisen painossa!
Ehkä tyttärelläsi on hyvä pituus ja alkanut saamaan muotoja, joista muut ovat kateellisia. Painoin itse tuon verran samassa iässä, ja silti kylkiluut paistoivat läpi. Nyt saa tyttö kyllä sanoa heipat kiusaajilla ja etsiä uusia, luotettavampia kavereita.
Jos tyttö on pitkä ja hoikka, mistä ne tietää että painaa yli 50 vai pitääkö käydä vaakalöa?
Vierailija kirjoitti:
13 v ja 54,5 kg? OMG! 😳😱
Voi olla myös 175 pitkä... sitähän tuossa aloituksessa ei kerrottu. Koska mitään tyttöä eikä kerhoa ei oikeasti ole edes olemassa.
Tämä. Vois mainita tyttösille että todella lapsellista touhua, kannattais perustaa kerho jossa äo ylittää edes 100.