Keski-ikäisen naisen elämää
Ei tarvitse kuin pari, kolme metriä kävellä, niin hiki tippuu naamasta. Esivaihdevuosia vissiin, vaikka kuukautiset säännölliset. Lääkärien mukaan kaikki ok eikä hormoneita saa muiden sairauksien takia. Tälkaistako se nyt on 10v tai 20v?
Kommentit (20)
Hae estrogeenia niin homma on siinä.
Veikkaisin huonoa kuntoa. Kuukautiset yleensä loppuu ja sitten vasta se varsinainen vaihdevuosihikoilu alkaa.
Päivitä pääsi myös tilanteeseen niin on helpompaa. Maailma ei lopu ja elämästä voi yhä nauttia, joskus jopa enemmän kuin ennen.
Ei taida liittyä ikään vaan sun omaan terveydentilaasi
Vaihtarihiki ei tule rasituksesta vaan milloin sattuu, usein yöllä.
Ei tarvitse kuin kaksi, kolme metriä kävellä, niin nilverikko kipuilee polvissa. Muutenkin on vuoristoratamainen meininki. Mielialanvaihteluja riittää jokaiselle päivälle.
Mikäli kunnosta on kyse, niin parin kolmen viikon liikunnalla tilanne oikeasti paranee.
En saa estrogeenejä ja kunnosta tämä ei voi johtua koska tätä ei ole ennen ollut. Nyt n pari vuotta ollut tällaista. ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihtarihiki ei tule rasituksesta vaan milloin sattuu, usein yöllä.
Hikoilen myös öisin ja ihan pelkästään istuessakin. ap
Vierailija kirjoitti:
Hae estrogeenia niin homma on siinä.
itse näin 58 v hoidan itseäni istumassa isävainaan perintö(ainoa)keinutuolissa juomalla pirkkaa sekä procekkoa vuorotellen ja vihaamalla kaikkia.helpottaa
Ei vaihdevuosioireet vuosikymmeniä kestä. Pidä hyvää huolta fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistasi, niin kestät oireet paremmin. Oikea asenne on tärkeä myös.
Eikös ne hormonit pysty mittauttaan. Yksityiselle gynelle kuvaamaan oireet ja pyytään korvaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne hormonit pysty mittauttaan. Yksityiselle gynelle kuvaamaan oireet ja pyytään korvaushoitoa.
Ei mulla yksityisen puolen gynekologiin ole varaa. Kunnallisella kävin ja se ei mitään suostunut antamaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihdevuosioireet vuosikymmeniä kestä. Pidä hyvää huolta fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistasi, niin kestät oireet paremmin. Oikea asenne on tärkeä myös.
Höpö höpö. Ohiksena : mun esivaihdevuosioireet 40+ muistutti sekä masennusta, unettomuutta että dementiaa, lisäksi räjähtelin.
Pidä siinä sitten "huolta psyykkisestä hyvinvoinnista". Olo parani päivissä, kun sain korvaushoidon.
Ylipainoa? Johan tuo ap sanoi ettei hormooneja voi sairauksien takia aloittaa.
Nää on aina "hauskoja" kun hormoonit voi muka ohittaa asenteella. Ihan sama kuin PMS asenteella vaan. Jep jep.
Kyllä.
Kaikkialta muualta kyllä kostun, paitsi just sieltä mistä pitäisi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Kaikkialta muualta kyllä kostun, paitsi just sieltä mistä pitäisi.
N51
No mä olen kyllä liian kostea sieltä koko ajan mutta nuo hikoilut yms vaivaa. ap
Up