Miksi lapset kiljuu?
Esimerkiksi nyt meidän sisäpihalla joku lapsi vaan kiljuu täyttä kurkkua, älytöntä mölinää. Samoin joskus
Kommentit (23)
Miksi aikuiset kiljuu? Esim. mun työpaikalla 😂
en ymmärtänyt kysymystä kirjoitti:
Kuka on se lapset joka kiljuu?
Siamilaiset kaksoset?
Aivan, niin sen täytyy olla. Siamilaiset kaksoset. Yks keho kaks päätä tai kaks kehoa ja yks pää.
Vastaa kiljulapselle joskus niin että puristat itse omaa kurkkuasi sivusuunnalta samalla kun puhut normaalisti. Laps saattoaa hämmentyä kun kuulee miltä hän normaalin lapsikurkun läpi puhuessaan kuullostaa
Ja MIKSI ne apinat ulvoo suu ammollaan?!
https://ak.picdn.net/shutterstock/videos/23181082/thumb/1.jpg
Ei ole kaunista ja kyllä - olen itsekin ollut lapsi, mutta minkäs sille voin. Rumalta tuo parkuminen näyttää silti ja tekisi mieli heittää pentu niska-/perseotteella huutamaan muualle.
en ymmärtänyt kysymystä kirjoitti:
Kuka on se lapset joka kiljuu?
Huvipuistohullu kirjoitti:
Niitä voi ohjeistaa ja yleensä ymmärtävät vaikka kehoitusta: "Turpa kiinni!"
Kakarat vähä-älyiset taas vaan lisäävät huutoa ja parkua.
Tätä olen myös miettinyt. Naapurin kakarat on kun demoneja rymytessään ulkona. Itse kun olin lapsi niin toki leikkiä sai, mutta kiljua ei. Kiljua sai vaan jos oli oikeasti joku hätä.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Niitä voi ohjeistaa ja yleensä ymmärtävät vaikka kehoitusta: "Turpa kiinni!"
Kakarat vähä-älyiset taas vaan lisäävät huutoa ja parkua.
No ei voi, tuosta sais vähintään varoituksen! 😃
Lapsille ei saa antaa kiljua, mutta antaa heidän kiljua
Lapset kiljuvat, koska vanhemmat ovat olleet liian laiskoja opettamaan, ettei saa kiljua.
Lapset hakevat huomiota kiljumisella. Kun esim suuressa pvkotiryhmässä tai kotona sitä ei muuten saa, kiljuminen auttaa. Lapsille kannattaa antaa sitä huomiota, ja opettaa ettei kiljumalla sitä saa. Ja että kiljua ei saa. Kaikkien lapset eivät kilju.
Itse kyllä epäilen, että ainakin jotkut lapset kiljuvat vain siksi, että heistä on jännää, kun itsestä lähtee kova ääni.
Vierailija kirjoitti:
Ovat tulevia kapiaisia.
Enpä tiennytkään, että kapiaiset pystyvät tulemaan pelkästään huutamalla.
No tuo selittääkin aika paljon.
Kyse lienee siitä, että vanhemmat pystyvät jotenkin sulkemaan korvansa, mitä tulee omien lapsien aiheuttamaan meteliin.
Ihmisen kuulo ON valikoiva.
Muistan lukeneeni, miten joku mies kertoi menneensä nukkumaan, kun vaimonsa oli jo unessa. Mies muistaakseni kompuroi ja kaatui (törmäsi pimeässä tuoliin tms) kauhean metelin kera ja nainen vain jatkoi unia. No hetken päästä vauva päästi viereisessä huoneessa jonkun pienen äännähdyksen unissaan ja sillä sekunnilla nainen oli hereillä ja pomppasi kuin jousi sängystä ylös.
Lapsi on suuttunut, väsynyt, nälkäinen tai hänellä on hauskaa. Lapset ovat yleensä melko äänekkäitä...