Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateeminen, kun tutustut johonkin uuteen

Vierailija
08.09.2013 |

ihmiseen jolla on vain joku alemman asteen tutkinto, ajatteletko hänestä koko ajan että tuo ihminen on tyhmä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen yliopistolla töissä ja olen huomannut, että tohtorintutkintokaan ei ole tae suuresta älykkyydestä (pätee varmasti myös itseeni :D). Minulla on melko paljon ystäviä ja kavereita kaikenlaisilla koulutustaustoilla. Mielestäni he ovat kaikki älykkäitä ja koulutustausta ei ainakaan tunnu olevan määräävä tekijä tässä.

Vierailija
22/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luota ihmisen omaan kertomaan, sehän saattaa huijata. Mä käyn aina yliopistojen matriikkelit läpi ja tarkistan asian sieltä nimen ja muiden tietojen perusteella, Sitten vasta tutustun, jos löydän. Tosin joku saattaa väitää opiskelleensa ulkomailla, mutta ulkomaisiin yliopistoihin en luota ollenkaan, siellä opiskelee vain tyhmät.

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:09"]

Mä kysyn heti koulutusta, etten suotta tutustu tyhmiin ei-akateemisiin.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillain on niin paha olo omasta tutkinnostaan että pitää tehdä näitä avauksia?

Vierailija
24/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole tutkintoa lain? Desinfioitko kätesi kättelyn jälkeen?

Vierailija
25/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Harvoin edes juttelen uusien ihmisten kanssa työstä tai varsinkaan koulutuksesta.

Vierailija
26/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Mutta vähän asian vierestä. Mä olen siis akateeminen, mutta työläisperheestä lähtöisin ja aina uusia ihmisiä tavatessani yritän jollain tavalla peitellä akateemisuuttani, tuoda mahd. vähän tietämystäni esille jne. Jotenkin kodista peruja, ettei kukaan vaan luule, että olen olevinani jotain...

Ongelma se tämäkin :)

Vierailija
27/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn kanssa aina ensin tutkintoa ettei tule vahinkoja. Yritän myös aina kysellä jo etukäteen esim. juhliin tulevien ihmisten koulutustaustat, etten vahingossa juttelisi jollekin amikselle. 

Tyhmä kysymys. 

Vierailija
28/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tosi tarkkana. Tänään pöyristyin, kun facebook tarjosi tuttavuuksia Helsingin yliopistosta, siellä oli yks tyyppi tarjolla, joka ei kyllä ole päivääkään siellä opiskellut. Minne tollaset voisi ilmiantaa..

Vierailija
29/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:40"]

En ajattele. Mutta vähän asian vierestä. Mä olen siis akateeminen, mutta työläisperheestä lähtöisin ja aina uusia ihmisiä tavatessani yritän jollain tavalla peitellä akateemisuuttani, tuoda mahd. vähän tietämystäni esille jne. Jotenkin kodista peruja, ettei kukaan vaan luule, että olen olevinani jotain...

Ongelma se tämäkin :)

[/quote]

Itselläni on vähän samaa ongelmaa, en ole akateeminen vaan AMK:n käynyt. Mielestäni se on ihan duunarin koulutus, mutta vanhempani ja muutamat sukulaiset pitävät sitä jonain super koulutuksena ja joskus saan hävetä silmät päästäni kun he lähtevät siitä puhumaan. Siksi välttelen koulutuksestani puhumista, en häpeä AMK-tutkintoa, koska olen työllistynyt hyvin sen avulla, häpen sitä miksi jotkut ihmiset sen ovat mieltäneet..

Vierailija
30/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Sosiologina ymmärrän, että koulutusaste on niin vahvasti tässä(kin) maassa muista asioista riippuva kuin älystä. Yliopistossa näin paljon niitä ihmisiä, jotka opiskelee siksi, että perheen "kunnia" niin odottaa, vaikka opinnot takkuili. Ja sitten pari älykästä lapsuudenkaveria meni amk:hon, koska perhe painosti "hankkimaan ammatin". Vaikka oppimiskapasiteetti oli huomattavasti parempi kuin monilla yliopisto-opiskelijoilla.

Vierailija
31/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yritän välttää koulutuksesta ja työstä puhumista, koska olen itse työtön, mikä jostain syystä hävettää minua. Eli minulla ei ole minkäänlaista varaa pitää toisia tyhminä.

Vierailija
32/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koulutuksen perusteella. Pidän tyhmänä ihmistä joka käytöksellään osoittaa olevansa tyhmä. Kyllä tyhmiä on niin peruskoulupohjaisissa kuin tohtorintutkinnon suorittaneissa ja joka tasolla siinä välillä.

Vierailija
33/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä (joka on ihana ja kannustava tyyppi, mutta ei tunne yliopistomaailmaa yhtään) kertoi työkaverilleen, että tyttärensä tekee Helsingin yliopistossa väitöskirjaa. Kyseessä oli siis kandidaatintutkielma. Oli isän mielestä niinku sama asia... Sitten oli ihmeissään, kun vielä jatkoin opiskelua (siis maisteriksi). Totesi, että hyvä, että jatkat, mutta toivotaan ettei pää sekoa liiasta tiedosta.

Vierailija
34/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti ajattelen. Kysyn aina ensimmäiseksi uudelta tuttavuudelta, onko hänellä akateemista tutkintoa. Jos ei ole, suusta karkaa väkisinkin parkaisu TYHMÄ TYHMÄ. Ei voi mitään.

Vierailija
35/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin silmät sumenee ja juoksen yleensä karkuun, koska pelkään kuollakseni, että tyhmyys tarttuu. Tämä rajoittaa elämääni jonkin verran, en voi käydä esim. kaupassa, koska myyjät harvoin ovat akateemisia, en voi liikkua julkisilla, teatterissa en uskalla jättää takkiani narikkaan ja sitä paitsi kaikki näyttelijätkään eivät aina ole TEAKista valmistuneita, vierustoverista nyt puhumattakaan. Kaiken kukkuraksi minulle selvisi, että uudet naapurimme eivät ole akateemisia. Aina kun kävelen heidän talon ohi, on minun pakko huutaa aidan raosta, että "TYHMÄT TYHMÄT TYHMÄT".

Huh. Tästä huolimatta elän ihan tavallista ja onnellista, akateemista, elämää.

Vierailija
36/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pidä ketään koulutustason tai koulutuksen puutteen perusteella tyhmänä. 

Toisaalta tyhmyys, siis vähäinen äly, ei minusta ole niin kauhea vika ihmisessä. Jos on hyväsydäminen ihminen, niin se on paljon tärkeämpää kuin joku kyky ratkaista loogisia ongelmia. Oma äitini on varsin tyhmä, sellainen heikkolahjaisen rajalla -tyyppi, mutta aivan ihana ihminen.

Vierailija
37/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:51"]

Mun isä (joka on ihana ja kannustava tyyppi, mutta ei tunne yliopistomaailmaa yhtään) kertoi työkaverilleen, että tyttärensä tekee Helsingin yliopistossa väitöskirjaa. Kyseessä oli siis kandidaatintutkielma. Oli isän mielestä niinku sama asia... Sitten oli ihmeissään, kun vielä jatkoin opiskelua (siis maisteriksi). Totesi, että hyvä, että jatkat, mutta toivotaan ettei pää sekoa liiasta tiedosta.

[/quote]

Mun mummolleni kävi sama :) Kovasti kehui, että tein parikymppisenä väitöskirjaa, vaikka ihan kandista oli kyse.

Mutta itse ap:n kysymykseen vastaan, että kokemukseni mukaan tyhmyyttä on monenlaista ja koulutustaso ei kerro ihmisen tyhmyydestä ihan hirveästi. Olen duunariperheestä ja muut sisarukseni ovat kouluttautuneet ammatteihin heti peruskoulun jälkeen. Tämä on ollut heille sopiva ratkaisu eikä ammattikoulussa opiskelu ole heistä tehnyt silmissäni yhtään sen tyhmempiä.

Vierailija
38/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:44"]

Minä olen tosi tarkkana. Tänään pöyristyin, kun facebook tarjosi tuttavuuksia Helsingin yliopistosta, siellä oli yks tyyppi tarjolla, joka ei kyllä ole päivääkään siellä opiskellut. Minne tollaset voisi ilmiantaa..

[/quote]

Poliisilla on se nettivinkki, taitaa mennä kohtaan "Petosrikoksiin liittyvät havainnot".

Vierailija
39/39 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, käyn tekee ilmiannon samantien.

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:44"]

[/quote]

Poliisilla on se nettivinkki, taitaa mennä kohtaan "Petosrikoksiin liittyvät havainnot".

[/quote]