Onko ihmisellä vakavia ongelmia, jos pitää rikkoa tavaroita vihaisena
Tässä vähän listaa pahimmista raivokohtauksista
- Rikkonut kirveellä makkarin oven
- Heittänyt läppärin maahan, meni kokonaan
rikki, puhelin myös rikottu säpäleiksi
-Heittelee keittiön tuoleja
- Särki ikkunan humalassa, sai vammoja
jalkaansa
Lopuksi aina pyytelee anteeksi. On maailman rauhallisin ihminen kun on hyvällä tuulella ja pitkä pinnakin on. Sit kun suuttuu niin on kuin toinen ihminen
Kommentit (59)
On vakavia ongelmia. Kannattaa lähteä, ennen kuin väkivaltaisuus siirtyy tavaroista ihmisiin.
Jos rikkoo tavaroita olematta vihainen, silloin ei ole minkäänlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, vaikea kysymys. Kumpi sukupuoli?
No tota tuollaista käytöstä ei voi sukupuolella perustella.
Vähän samanlainen kysymys kuin, että onko ihminen rakastunut jos pitää harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en riko tavaroita vihaisena, heitän vain roskiin.
No tuo on epänormaalia.
Mies lääkärille ja psyykelääkkeet.
Ystävälläni on tuollainen mies. Hän pirstoi eteisen sisäoven saatuaan raivokohtauksen ja heitteli kaikki esineet pitkin ulkoeteistä - kahden hyvin pienen lapsen katsoessa järkyttyneinä vieressä.
Ei tietenkään, jokapäiväistä. Mahtavaa, että oivallat kuitenkin kysyä keskustelupalstalla.
On vakavia ongelmia. Ei ole normaalia rikkoa tavaroita raivostuessaan. Tuo käytös kuulostaa vaikealta vihanhallintaongelmalta. Siihen voi liittyä mielenterveysongelmia tai lapsuuden traumoja. Lisäksi alkoholi pahentaa tilannetta. Juoko miehesi paljon? Vaikka väkivalta ei (vielä) kohdistuisi sinuun, on tuo käytös uhkaavaa. Sitä ei tarvitse sietää. Miehesi pitäisi saada lääkäriin ja sinun pitäisi muistaa, että tuollaiseen suhteeseen ei ole pakko jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä parisuhdeväkivalta ja aggressiivisuus parisuhteessa on yleensä alkoholismin tai huonon kasvatuksen vika.
Naisilla aggressiivisuus parisuhteessa johtuu melkein aina siitä, että mies on saamaton vätys, joka joko ryyppää tai ei vain saa mitään aikaiseksi. Se turhautuneisuus vain purkautuu naisella joskus.
:D
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Miehillä parisuhdeväkivalta ja aggressiivisuus parisuhteessa on yleensä alkoholismin tai huonon kasvatuksen vika.
Naisilla aggressiivisuus parisuhteessa johtuu melkein aina siitä, että mies on saamaton vätys, joka joko ryyppää tai ei vain saa mitään aikaiseksi. Se turhautuneisuus vain purkautuu naisella joskus.
Eli on jotenkin ymmärrettävää, että mieheensä turhautunut nainen "vähän päästelee höyryjä" heittelemällä lautasia seinään ja käymällä päälle? Itseasiassa miehen vika mielestäsi?
Exälläni oli just tuollaisia ongelmia. Monet mulle tärkeät asiat on mennyt rikki, kännykät, läppärit, myös seiniin ja kaappeihin tuli reikiä. Huusi myös. Minulle ja lapselle molemmille, vaikka ei väkivaltainen meitä kohtaan ollut. Mutta mielestäni se ei ollut tervettä ja sanoimme lapsen kanssa vahvasti molemmat siitä. Vasta eron jälkeen sai ongelmaansa apua ja nyt on paremmat keinot ilmaista tunteitaan.
Tuollainen vihaisuus alkaa näkyä kaikessa pikku hiljaa ellei asialle tee jotain. Se hiipii hiljaa parisuhteen sisään niin ikävällä tavalla, ettei kummallakaan ole lopulta hyvä olla. Sitä paitsi sinä alat pelätä omia sanomisiasi ja alat tukahduttaa tunteitasi, ettet vain provosoisi häntä. Otat syyt niskoillesi tai säälit toista. Mutta lopulta alat vihata häntä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kokonaan siitä, rikkooko omia vai toisten tavaroita.
Ei tässä tietenkään tarkoitettu omia tavaroita. Ihmisellä on oikeus tehdä omille tavaroilleen mitä haluaa oli sitten vihainen tai ei, mutta toisten omaisuutta ei saa rikkoa edes vihaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kokonaan siitä, rikkooko omia vai toisten tavaroita.
Ei tässä tietenkään tarkoitettu omia tavaroita. Ihmisellä on oikeus tehdä omille tavaroilleen mitä haluaa oli sitten vihainen tai ei, mutta toisten omaisuutta ei saa rikkoa edes vihaisena.
Omistajuus on epäoleellista siinä, että aggressiivinen, uhkaava ja väkivaltainen käytös on yhtä kaikki henkistä pahoinpitelyä ja vaaran merkki.
Ei ole normaalia, selviä vihanhallintaongelmia joten tavaran sijasta voi koska tahansa siirtyä paiskomaan/lyömään ihmisiä. Minulla oli viimeksi teininä tuollaisia tavaran paiskomisongelmia tai oven vetäminen täysillä kii. Kertoo kypsymättömyydestä käsitellä omia ja muiden tunteita, on liian helppo purkaa viha johonkin muuhun kuten tavara tai toiset ihmiset. Se rikkominen ei kuitenkaan ratkaise mitään ongelmaa. Nyt kun tarkemmin mietin niin kyllä hävettää omat raivokohtaukset, onneksi en ole kuitenkaan ikinä lyönyt mustaa silmää kenellekkään, mustelmia olen saattanut aiheuttaa lapsena tönäisemällä tms.
Terapia ja nimenomaan omien tunteiden käsittely +vihanhallinta voisi auttaa noihin kohtauksiin ja parisuhteessa ero.
No, se riippuu siitä minkälaista tavaraa rikkoo. Itse rikoin kerran suutuspäissäni muovisen pakasterasian, mutta en kokenut siitä olevan merkittävää haittaa.
Ihan yhtä vakava asia on jos nainen noin käyttäytyy. Sun kommentti oksettaa mua