Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla työtön?

Vierailija
23.08.2020 |

Oletko pitkäaikaistyötön? Millaista elämäsi on? Kerrotaan ja keskustellaan. Ethän tule tähän ketjuun vääntämään tukien määrästä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vuosikymmeniä työtön. Kamalaa kun oma mies, oma suku, kaikki halveksivat.

Vierailija
2/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on kuin sunnuntai, mutta fiilis on kuin maanantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kokeilisi itse? Työttömäksi kun on helppo kuulemma jättäytyä.

Vierailija
4/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikaa ns. "rajattomasti".

Vierailija
5/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun täytyy kysyy, ei voi selittää. Kokeile itse.

Vierailija
6/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees. Laiskottelen vaan, syön hyvin, vaimo pitää hyvänä.

Vierailija
7/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkäaikaistyötön.

Seuraan joka arkipäivä työpaikkailmoituksia ja vastaan sellaisiin, joihin minulla on annettavaa ja joilla vaikuttaisi olevan jotain annettavaa minulle.

Koko ajan on läsnä huoli siitä, onko työllistyminen mahdollista, kelpaanko minnekään. Vahvaa riittämättömyyden tunnetta. Joka kerta, kun puhelin soi, jännityn. 10 vuotta sitten puhelu tarkoitti automaattisesti hyviä uutisia, nykyään enää ei. Myös sähköpostit kirpaisevat, mutta paljon vähemmän.

Aikani kuluu tietokoneella tai lukien sekä kotitöitä tehden. Haastattelut ovat nykyään onneksi Teamsissa, joten niihin menee paljon vähemmän aikaa. Meikkiä pitää olla, mutta hiuksia ei tarvitse laittaa, ei lähteä minnekään, ja keskustelut ovat napakampia kuin livenä.

Vierailija
8/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, saa tehdä mitä haluaa milloin haluaa. Tosin mitään mikä maksaa ei voi tehdä, mutta onneksi itse pidän lähes ilmaisista asioista, kuten vanhojen tavaroiden kunnostus, jooga, siivoaminen ja nukkuminen.

Vierailija
9/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut vuosikymmeniä työtön. Kamalaa kun oma mies, oma suku, kaikki halveksivat.

Kamalaa kuulla. Olet arvokas sellaisena kuin olet, eikä työstatus sitä määritä

Ap

Vierailija
10/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu epäreilulta. Olen työtön vaikka olen sairas ja eläkeläinen olisi oikeampi titteli. En pystyisi työtä tekemään jos jostain kumman syystä sitä saisin. Kelan asiantuntijan mielestä en ole sairas. Lääkäreiden mielestä olen.

Vierailija
11/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes on mahdollista olla vuosikymmeniä työtön? Täytyy olla jonkinsortin saamattomuudesta kyse.

Vierailija
12/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa kuulla. Olet arvokas sellaisena kuin olet, eikä työstatus sitä määritä

Ap

Kiitos. Kyllä tämä on kamalaa. Mies on ns työhullu kuten hänen edesmenneet vanhempansakin ja vuosien saatossa hän on alkanut halveksimaan.

Vierailija
13/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se, siihen tottuu. Rajattomasti aikaa, mutta ei varaa tehdä mitään. Työttömänä miehenä saa parisuhteen unohtaa heti kättelyssä. On aikaa lukea kirjoja itseä kiinnostavista aihepiireistä. Toisaalta ei ole kavereita, joiden kanssa keskustella niistä. Joskus ilahdutan naapureitani ja väännän kitarakaapista nupit kaakkoon.

Vierailija
14/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus. Vapaus. Vapaus. Irti oravanpyörästä, joka ei anna mitään. Ei stressiä, ei hapannaamoja käskyttämässä, ei pitkiä työmatkoja, ei kellon kyttäämistä. Mutta ei myöskään pikkupalkkaa jonka takia menee hermot ja terveys. Toimeen tullaan hyvin, matkaillaan aina kun toisella lomaa. Terveyskin kunnossa ja kunto kohillaan. Remotoidaan kotia, tehdään hyvää ja terveellistä ruokaa. Harrastetaan. En keksi yhtään hyvää syytä käydä töissä.

Vierailija
15/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letkeää. Kunhan jättää muiden halveksunnan omaan arvoonsa.

Vierailija
16/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäivillä ei oikein ole merkitystä, kuin ei kellonajoillakaan. Rahaa ei oikein ole mihinkään, joten on keksittävä kaikkee ilmaisviihdykettä. Autoa mulla ei ole käytössä, liikun paljon pyörällä ja kävellen.

Vierailija
17/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus. Vapaus. Vapaus. Irti oravanpyörästä, joka ei anna mitään. Ei stressiä, ei hapannaamoja käskyttämässä, ei pitkiä työmatkoja, ei kellon kyttäämistä. Mutta ei myöskään pikkupalkkaa jonka takia menee hermot ja terveys. Toimeen tullaan hyvin, matkaillaan aina kun toisella lomaa. Terveyskin kunnossa ja kunto kohillaan. Remotoidaan kotia, tehdään hyvää ja terveellistä ruokaa. Harrastetaan. En keksi yhtään hyvää syytä käydä töissä.

Uteliaisuudesta, teillä on varmaan jotain säästöjä tai muuta tuloa?

Ap

Vierailija
18/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän aikana on yleensä ihan mukavaa, kun huomio on aina jossain, useimmiten netissä.

Aamut ovat kauheimpia. Herään alakuloisena siitä miten tyhjää elämä on. Ahdistaa miten vuodet vierivät enkä pääse elämässä eteenpäin, johtuen omasta saamattomuudesta ja pelkäämisestä. Tuntuu että se sama herääminen vain toistaa itseään samanlaisena, niin kuin välissä ei olisi tapahtunut mitään. Tätä kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Mutta ehkä tuo on vain sellaista aamumasista ja oikeasti kaikki on hyvin.

Vierailija
19/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kuin kotirouvana. Mies käy töissä niin rahaakin on ihan riittävästi.

Vierailija
20/66 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden kesälomalla kyllä haaveilin, että olisi voinut se sama jatkua pidempäänkin. Yleensähän sanotaan, että kyllä se ajan mittaan alkaa tympimään, mutta epäilen että minulla ei tekisi ollenkaan vaikeaa vaan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä