Miksi jotkut vanhemmat tekee vielä koululaisillekin aamiaisen?
Kommentit (53)
Ei ihme että lastenteko ei houkuttele nykynaisia.
Ketjun perusteella työssäkäyviltä äideiltä odotetaan samanlaista panostusta kotiasioihin kuin kotiäideiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja miksi kukaan tekee muulle perheelle illallista? Eikö ne muut osaa mitään? Kyllä jokainen voi hoitaa omat ruokansa eskarin jälkeen.
Mennään pidemmälle: jokainen voi myös tiskata itse omat tiskinsä.
Ei tosiaan ole ihme jos lastenhoito tuntuu raskaalta.
Eilen laitoin aamupalaa 19v pojalle. Ilolla laitoin, kun niin nätisti pyysi. Ei tapahdu enää usein, kun niin eri aikataulut. Arjen luksusta☺
Vierailija kirjoitti:
Mä teen useimmiten miehellekin ja kun lapset ovat kylässä niin kaikille. Kuorin myös aina miehelle perunat valmiiksi :)
Mun rajani menisi varmaan tuossa perunoiden kuorimisessa aikuiselle miehelle/vaimolle. Paitsi jos on jokin vamma esim. kova vapina käsissä.
Ala-asteella olevalle keitin puuroa ruokatermokseen. Leipää osasi itsekin ottaa. Ei tarvinnut huolehtia, onko hella jäänyt päälle. Itse lähdin töihin jo kuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun perusteella työssäkäyviltä äideiltä odotetaan samanlaista panostusta kotiasioihin kuin kotiäideiltä.
Kuinka niin? Kyllähän se oma ja lasten aamupala pitää miettiä jo edellisiltana. Syöhän se työssäkäyvä äitikin ennen töihin menoa. Samalla sen isomman satsin puuroa tekee siinä kahvin poristessa ja tukan kuivaamisen ohella. En kyllä ole tuota aamupalaa kokenut rankaksi, nyt kun lapset ovat jo isompia ja pukevat ja huolehtivat kouluasiat matkaansa. Päiväkoti-ikäisenä tietty pinna kiristy, kun kiireellä yritti pukea taaperoa ja muut siinä tappelivat vieressä. Nyt jo aika seesteistä ja mukavaa.
Siitä suutun, jos maito ja voi ovat pöydällä levällään, kun tulen töistä. Tiettyjä perusjuttuja odotan jo kouluikäisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Kyllähän se oma ja lasten aamupala pitää miettiä jo edellisiltana. Syöhän se työssäkäyvä äitikin ennen töihin menoa. Samalla sen isomman satsin puuroa tekee siinä kahvin poristessa ja tukan kuivaamisen ohella. En kyllä ole tuota aamupalaa kokenut rankaksi, nyt kun lapset ovat jo isompia ja pukevat ja huolehtivat kouluasiat matkaansa. Päiväkoti-ikäisenä tietty pinna kiristy, kun kiireellä yritti pukea taaperoa ja muut siinä tappelivat vieressä. Nyt jo aika seesteistä ja mukavaa.
Siitä suutun, jos maito ja voi ovat pöydällä levällään, kun tulen töistä. Tiettyjä perusjuttuja odotan jo kouluikäisiltä.
Tuo puurokattilan keittäminen kuulostaa ihan kohtuulliselta. Ajattelin että pitäisi voidella leivät, kaataa mehut yms. valmiiksi pikku kuninkaallisille sen sijaan että ottaisivat itse jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia lapsia tolla tavalla tulee.
Tämä ei pidä paikkaansa.
Minä vein joskus lapsille aamiaisen sänkyyn ja muutenkin hemmotelin heitä herkkuaamiaisilla.
Ei tullut avuttomia lapsia vaan päinvastoin.
Siksi teen että söis jotain järkevää. Kyllä teini osaa aamupalan itselleen "tehdä" mutta se on sitten tasan muroja vaikka kun nalkuttaisin.
Luulin että kaikki tekevät ekaluokkalaiselle aamiaisen valmiiksi.
Mä en syönyt aamupalaa koska ei ollut nälkä. Äiti ja iskä oli töissä kun heräsin kouluun. Ei ollut mitään ongelmaa.
Tein vielä lukioikäiselle pojalleni aamiaisen. Olin jo aina lähtenyt töihin 6-7 aikaan ja isänsä myös, joten koin huonoa omaatuntoa siitä että ei voitu syödä yhdessä aamiaista ja että joutui olemaan niin itsenäinen niin varhain. Halusin siis edes jollain tavalla passata häntä ja iloisena kyllä aina oli syönyt aamiaisen.
Ja ihan oma-aloitteinen nuori mies hän on.