Miksi jotkut vanhemmat tekee vielä koululaisillekin aamiaisen?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnu et teil kaikil on vammasia lapsia.
Et varmaan tajua mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnu et teil kaikil on vammasia lapsia.
Oletko itse osaamaton äiti? Mitä välii tyyliin.
Olis kyllä kiva jos edes jotain itse tekisi, mutta ei se tee. Sitten se ei syö lainkaan jos en eteen laita. Huomenna on aamulla tuoreita sämpylöitä. Välillä on pannaria tai lettuja, marjoilla, hillolla, kermavaahdolla, täytettyä patonkia jne...
Minulle tehtiin ja muistan sitä lämmöllä. Myös päivällinen tai illallinen melkein aina.
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit varmaan vielä pyyhkii eskarin pyllyn ja pakkaa ekaluokkalaisen repun.
Minä pakkaan vielä kasiluokkalaisenkin repun ja terotan kynät.
Meillä olisin laittanut pojalle valmiiksi. Haluaa tehdä itse, että tulee just oikeenlaisia leipiä.
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia lapsia tolla tavalla tulee.
No ei tule. Äiti teki aamiaisen siihen asti kuin muutin kotoa pois kirjoitusten jälkeen.
Ihana pullantuoksuinen äiti kyllä oli.
Harrastan nyt ruualaittoa ja olen käynyt jopa kokkauskursseilla.
Meillä oli ikänsä miinus painokäyrillä varltanut poika pahimmassa kasvupyrähdyksessä 7&8-luokalla. Terkalta tuli huomiota alipainosta ja painoseurantaa. Siinä vaiheessa ainoa tapa varmistaa että asmulla ehti syödä edes jotain oli laittaa se kaakaokuppi mikroon oman aamupalan yhteydessä.
Sen enempää nuorta ei saanut millään ilveellä aamuisin syömään mutta edes jotain. Ei nimittäin syönyt kouluruokailussa mitään ja oli/on koko elämänsä ollut nirso. Jättää mieluummin syömättä kuin syö jotain mistä ei pidä -isänsä on samanlainen- Mitään allergioita tai sairauksia ei ole missään vaiheessa löytynyt; heillä joku sukuvika -isoisä on samaa sarjaa ja isoisän isä oli kuulemma huono syömään hänkin- Jotta kaikki syöminen ei mene valtataisteluksi joskus on pakko tehdä kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen useimmiten miehellekin ja kun lapset ovat kylässä niin kaikille. Kuorin myös aina miehelle perunat valmiiksi :)
Me taas syödään perunat kuorineen, on opetettu lapsillekin.
Jos minulle olisi tehty aamupala aamulla silloin olisin varmaan sen syönytkin. Mutta ei tehty ja mielummin nukuin pidempään, kärsin sitten koulussa hirveästä nälästä enkä voinut keskittyä. Mutta en vaan ihan oikeasti ole aamuihminen, vihaan aamuja.
Joissain kunnissahan on ollut kokeilu että koulu tarjonnut aamupalaa.
Jos olen aamulla itse vielä kotona, teen mielelläni kouluikäisille lapsille aamiaisen. Kysyn ainakin, haluavatko että teen. Vaihtelevasti haluavat. Minusta se osoittaa välittämistä. Joskus yksi lapsista tekee minulle aamupuuron, mikä tuntuu kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen useimmiten miehellekin ja kun lapset ovat kylässä niin kaikille. Kuorin myös aina miehelle perunat valmiiksi :)
Mä en kykene syömään perunan kuoria. Tuntuvat tosi ällöltä hampaissa. Maussa ei ole vikaa, koostumus tökkii.
Vierailija kirjoitti:
Avuttomia lapsia tolla tavalla tulee.
Eipä ole tullut, vaan innokkaita kokkaajia ja hyvän ruuan sekä kattauksen arvostajia. Tytär tekee avomiehelleen aina aamiaisen ja eväät, pilkkoo hedelmät kulhoon, kuorii perunat ja annostelee ruuan lautaselle kauniin kattauksen keskelle niin kuin kotonakin on aina tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maito varmaan suoraan tölkistä, niin ei tule tiskiäkään.
Haluaa varmistaa, että lapsi syö jotain ravitsevaa ja järkevää?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ihme jos nuorilla on elämänhallinnassa ongelmia kun perusjuttujakaan ei oleteta hoitavan.
Minä (äiti) keitän aamulla puuroa kattilallisen ja lähden töihin. Jokainen ottaa siitä itse puuroa ja tekee myös voileivän itselleen. Jokainen laittaa puurolautasensa ja lasinsa tiskikoneeseen ja siivoaa jälkensä ts panee maidon, juuston ja levitteen jääkaappiin ja leipäpussin suun kiinni. Lapset nyt 4 ja 5 luokkalaisia. Pienempänä huolehdin tietysti enemmän, nimenomaan sen, että aamupala tuli syötyä. Mies lähtee viimeisenä töihin ja käyttää koiran ulkona. Tällä järjestyksellä meillä mennään.
Kyllä teen, koko perheelle. Viikonloppuisin lapset auttavat, mutta arkipäivinä annan nukkua vähän pidempään. Jos aamupala jää lasten harteille, he syövät muroja tai ei mitään. Mun tekemänä saavat ravitsevamman aamupalan. Tosin ikää on vasta 6 ja 7.
Vanhemmat, jotka rakastavat lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit varmaan vielä pyyhkii eskarin pyllyn ja pakkaa ekaluokkalaisen repun.
Niin se eskarilainen vasta opettelee pyllyn pyyhkimistä. Osaa sen tehdä sitten kouluun mennessään.
Meidän "vauhti-ville " 6 v eskarilainen ei suoriudu vielä täysin pyllyn pyyhkimisestä, ei tahdo malttaa, mutta autan häntä tässä vaiheessa.
Likaisista alushousuistahan sen "osaamisen " näkee.
Katkera provoaja.
Eikö äiti koskaan antanut sinulle rakkautta?