Muistellaan lukioaikoja! -peukutusketju
Millaista aikaa lukio oli sinulle? Mikä jäi päällimmäisenä mieleen? Kaipaatko noita vuosia vai eikö voisi vähempää kiinnostaa? Peukku ylös = tutulta kuulostaa, peukku alas = lukiovuoteni eivät olleet tällaiset. Ap aloittaa:
Kävin lukion pikkukaupungin ainoassa lukiossa. Erotuin pukeutumisellani ja mielenkiinnonkohteillani massasta sekä tykkäsin opiskelusta. Olin näistä syistä melko hylkiö lukioajan. Minulla oli muutama kaveri, mutta kutsuja isompiin bileisiin en koskaan saanut enkä ollut suosittu. Tanssin wanhat ja osallistuin penkkareihin, vaikka en hurjasti noista päivistä nauttinut. Inhosin sitä, kuinka pikkukaupungissa juoruiltiin eikä saanut olla erilainen. Suurin osa halusi lukion jälkeen jäädä kotikaupunkiin, rohkeimmat lähtivät opiskelemaan tunnin tai parin päähän isompiin kaupunkeihin. Riemusta kiljuen lähdin lukion jälkeen opiskelemaan Helsingin yliopistoon, kauaksi kotikaupungista. Oli ihanaa, kun vihdoin sai olla oma itsensä eikä tarvinnut mahtua pikkukaupungin muottiin. Lukioaikoja ei ole ikävä, enkä haikaile entiseen kotikaupunkiinkaan.
Ap
Olin huono kielissä ja hyvä matikassa.
Kieliä oli Saksa, enkku ja ruotsi. Niihin meni niin paljon energiaa, että en voinut panostaa tarpeeksi matemaattisiin aineisiin. Rasittavaa puurtamista siis oli.
Kouluss oli 2 matikka luokka ja 2 kieliluokkaa. Meillä oli matikkaluokalla aika jäykkä tunnelma. Ei hyviä kavereita. Pinnallisia toveruussuhteita.
Kävin välillä kieliluokkalaisten joukossa rentoutumassa.